2018-04-11–08:30

Vitaposzt: választás-konteók

Nem akartam erről posztot nyitni, ezer helyen vitatkoznak már a konteósok (és nem csak ők), többek között a Konteóblog Facebook-oldalán a zárt csoportban, de miután az elmúlt 3 napban úgy 200 üzenetet és emailt kaptam, hát beadom a derekam. Nincs se kedvem, se időm, se energiám felvezetőt írni, vitaposztnak így is jó lesz.

Nem hiszem, hogy van olyan, politika iránt akár csak minimálisan érdeklődő ember ma Magyarországon, aki ne tudná, miről van szó, úgyhogy nem is szaporítom tovább a szót. Titokzatos szerverleállás az NVI-ben vasárnap, kretén módon nyilatkozó, teljesen idiótának és alkalmatlannak tűnő NVI-főnök a médiában, eltűnt szavazók és szavazatok, rejtélyes módon átcsoportosuló voksok a szavazókörökben, boszniai diplomatarendszámú kisbusz az NVI előtt, szóval van itt muníció bőven.

Hajrá, beszélgessünk, amíg még lehet.

Kategória: EgyébCímkék: , ,

100 hozzászólás

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

 100. gtibor — 2018-04-21 09:09 

Az alábbi remekmű a malter a sok-sok információ-téglához:

https://youtu.be/MFkvgjaSPHw

Így már minden világos, összeáll a kép. 🙂

 99. rdos — 2018-04-20 23:19 

@kaffer: Ha lesz legközelebb és az illetékesek megfogadják – amúgy jó – tanácsod, akkor akár.

Azt azért megkérdezem, hogy ha a nagy számok törvénye alapján vélelmezhető a választási csalás, akkor ezeket a szavazó köröket nem kéne alaposan megvizsgálni? Nem legközelebb, hanem most. Csak azért kérdezem, mert a választási csalást a törvény – elvileg – bünteti.

Mondjuk ezt egy becsületes választási bizottság akár magától is megtehetné, pusztán a szóbeszéd, a terjedő konteók leszerelése céljából.

 98. kaffer — 2018-04-20 15:25 

Ekkora tétnél, ilyen két, illetve többoldali mocskos, gusztustalan kampány után elképzelhető bármi és annak az ellenkezője is. Ha a számok azt mutatják, hogy erős Fidesz fölény mutatkozott az ellenzéki delegáltak nélküli körzetekben, akkor józan paraszti ésszel adnék egy tanácsot tök ingyen az illetékeseknek. Legközelebb tessenek mindenhova küldeni egy megbízható embert, kerül amibe kerül.

 97. bigthor — 2018-04-20 14:34 

Minden bizonnyal nem szorul rá, mégis – pusztán jelenlétem (ez számomra, általánosan és speciálisan is, jelentősebb jelentőséggel bír:) miatti érintettség által – a Bloggazda mellé kell állnom. Nem csupán a korábbi teljesítménye szülte szimpátiából, hanem eredendően együttérzésből, mert ez a téma, az elmúlt évek nagyon sok konteójának felvetéséhez hasonlóan, alapvetően lényeglátó konteó lehetne, de csakis a korábbi választások tükrében. S nem pusztán azért, mert az előzmények ismerete nélkül, minden következmény csupán konteóként értelmezhető. Ahhoz viszont, hogy egy konteón belül, jelesül ebben, minőségi diskurzus jöhessen létre, a jelenlévők által a gondolkodás horizontjának kiterjesztésére lett volna szükség, ami érzékelhetően döcögősen valósult meg. Tapintható, hogy bármilyen, ez esetben leginkább a politikai elfogultság megléte, erősen képes akadályozni a lényeglátást és az emelkedettebb párbeszédet. Az amatőr konteóst lényegi különbözőség határolja el a professzionális konteóstól. Az utóbbit vezérlő, s mindent felülíró parancs: a ’Hiába tudsz valamit, ha nem tudod bizonyítani’, ebben a játéktérben érvényét veszti, mert az amatőr konteós viszonyrendszerben elméletileg minden úgy lehetséges, mint a kispályás grundfociban, ahol minden korner tizenegyest ér. De mi itt, akik akár gondolati kispályán, akár gondolati nagyobb pályán próbálunk játszani, tapasztalatból tudjuk, hogy a nem virtuális erőtérben a közvetlen, illetve a közvetett érdekérvényesítés – lásd. korner vs. tizenegyes – ’mecsoda kölömbség’. Sajnálatosan e virtuális erőfokozódás lehetőségének nyoma sem volt tapasztalható ebben a konteóban. Megérne egy konteót ennek okainak feltárása 🙂

 96. orokkuruc — 2018-04-20 04:13 

ez vajon hogy illik a képbe? “A Soros György által alapított Nyílt Társadalom Alapítványok (OSI) bezárja budapesti irodáját, és Berlinbe költözik – írja a Die Presse”
Azon túl, persze, hogy egy olyan választási eredmény kapcsán, ami egybevág minden előrejelzéssel és amely ellen érdemi hivatalos feljelentés nem történt, nos olyan választási eredmény kapcsán konteozni lehet, de minek.

 95. avecdesmots — 2018-04-19 18:48 

@Wise Lady: Valóban megosztod a kmmentelőket. Ezért aztán számodra nincs itt semmi látnivaló.

 94. avecdesmots — 2018-04-19 18:46 

1. “a Kubatov lista alapján a pártközpontban már a kora délelőtti órákban láthatták, hogy milyen végeredmény várható nagyjából estére, hiszen óriási számban mentek választani az emberek, és ők elég pontosan be tudták lőni, hogy mi a helyzet: nagy a baj. Ekkor jött a B-terv. Rejtélyes okokból elérhetetlenné vált a választás weboldala. Eddig ilyen soha nem fordult elő, fel lehettek rá készülve, hogy mekkora forgalom lesz rajta, vajon mi lehet a háttérben?
A választ csak este kapjuk meg Pálffy Ilonától: “elromlott a számítógép” (bármit is jelentsen ez), ezért ki kellett cserélniük egy régebbi, sok éves gépre és programra.” http://valasztasutan.blogspot.hu/2018/04/valasztasi-csalas-131-pontban-egy.html

2. “A több mint 350 alkalmazottat foglalkoztató IdomSoft nem kispályás a kormányzati informatika terén. A nevéhez fűződik – a többi közt – az Ügyfélkapu, az okmányirodai hálózat, a személyiadat- és lakcímnyilvántartás, az integrált gépjármű felelősségbiztosítási nyilvántartás és a határellenőrzést szolgáló schengeni információs rendszer létrehozása. Ám 2018 nem indult jól a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. 100 százalékos tulajdonában álló cég számára.” https://24.hu/belfold/2018/04/19/torolt-egy-oriasi-adatbazist-a-valasztasi-szoftver-fejlesztoje/

3. Szentgyörgyi Gábor

4. A boszniai rendszám egy horvát diplomatáé volt, és egyik sincs fogalomban, se a diplomata, se az autó.

 93. petiba — 2018-04-19 12:41 

@rdos:

:O

Tisztelet a “szent őrülteknek” 🙂
Derék munka.

Asszem én inkább megyek metszeni, ha kész a meló…

 92. rdos — 2018-04-19 10:37 

@petiba: Nem akkora munka mint amekkorának látszik. Táblázatkezelővel gyorsan elkészült. A pontos érték 110 hétig, hetente 1 szelvénnyel játszva mind a 110 héten lesz ötös találatom. Ez több mint két évig zsinórban nyerés.

A gondot csak az okozta, hogy a valószínűségek olyan kicsik voltak hogy az Ooo Calc (olyan mint az excel, csak ingyenes) egy a tíz a mínusz 323-ik hatvány alatt mindent lenullázott. 🙁 Azzal több időm ment el amíg kerestem a leírásban a Calc limitációit, a számábrázolást, miazmás.

Aztán meguntam és 3 felé bontottam a sorozatot, és külön – külön mindegyik belefért a -323. hatvány alá, majd a végén szoroztam a 3 valószínűséget manuálisan. A lottó ötös “generátorom” az korábban elkészült, azzal sem kellett sokat vacakolni, mert ott már csak a hatványokkal (nagyságrendekkel) játszottam az meg simán elfért a Calc-ban. 🙂

Amúgy ha módosulnak a számok, nem 745, hanem akárhány, vagy a körzetek ahol nem volt ellenzéki megfigyelő (nem túl precíz nvi-ből kinézem) a táblázatot újra számoltathatom, a kiindulási adatokat változónak vettem. 🙂

 91. rdos — 2018-04-19 10:25 

@gigabursch: Van más választásom, mint tudomásul venni az elcsalt választásunkat? 🙁

Egy van. Felhívni mások figyelmét arra, hogy mekkora eszement nagy “mázlija” volt a fityisznek hogy a “hibák” pont ott segítették a fityiszt, ahol nem volt ellenzéki megfigyelő. És arra, hogy ennek mekkora a valószínűsége, ha ezek tényleg véletlen hibák voltak. 🙂

 90. petiba — 2018-04-19 09:15 

@gigabursch:

Szerintem azért ma már a zemberek óvatosabbak feljelentésileg,(mármint Don PS országában) hacsak nem áll mögöttük jogászok hada, meg esetleg egy-két önkéntes vagy jól fizetett testőr…

@Wise Lady:

Lehet, a hiba az én készülékemben van, de tényleg nem értem ezt a “siránkozást” (bocs, de befigyelő kartárs és a te hozzászólásod után nem jutott jobb szó eszembe).
Hosszú évek óta járok ide, hol napi, hol heti rendszerességgel, hol csak gyorsan átolvasni, van-e valami új, hol hozzászólni is. MINDIG jelen volt a politika, hol a hazai, hol geopolitikai kérdések csúsztak bele a konteókba, hol a hazai “általános” vagy akár “aktuál”politika összefűzve, becsatlakoztatva a geopolitika eseménysoraiba. Eszemben sincs utánaszámolni, de a posztok minimum fele eleve politikával kapcsolatos konteó, vagy ahhoz szoros szálakkal fűződő…Ezért amikor azt olvasom, hogy ez a roppant érdekes, konteóhegyekkel elborított választás NEM IDE VALÓ (???) akkor mindig arra kell, hogy gondoljak, hogy ezt olyan emberek feszegetik, akik valamiért a jelenlegi kormányra szavaztak (akármilyen okból is) és ezért a választási csalást konteózó poszt, illetve a hozzászólások bántják ezeket az embereket, hiszen érintettnek érzik magukat, mondhatni “személyükben támadottá” válnak az önképvédő mechanizmusuk szerint.
Persze, tévedhetek, de tévedtem-e?
Megkérdezném, – becsszavamra, csak kíváncsiságból, bármiféle rosszindulat nélkül, csak az érdekesség kedvéért – hogy így név nélkül, azonosíthatatlanul ti ketten, akiknek rosszul esett itt e poszt, ti a Fideszre szavaztatok? Nyilván senki nem kötelez senkit válaszadásra, de megtisztelnétek, ha válaszolnátok.
Köszönöm.

 89. petiba — 2018-04-19 09:01 

@befigyelo:

Mármint ki szerint nem SZABADNA (???) itt lennie ennek a “cikknek”?
Mondjuk az aktuális Fidesz-szavazók szerint? Mert bárki más szerint, (aki konteót sejt az események mögött) igenis és nagyon is helye van itt.

Meg aztán, ez nem az a köztévé, ami KÖZ, de csak a “fél-közt” szolgálja ki, hanem egy magán-blog, amiben a magán azt jelenti, hogy azt szabad, amit a bloggazda gondol. (de mivel a szólásszabadságot nem tekinthetjük 100%-osnak, ezért itt sem szabad azért bármit szólni – de gondolni még szabad bármit is)

A menekültes poszt, mint legdurvábban politizálós poszt? Mármint mihez képest, kiknek “durva”? Az egész menekült-téma nem egy hímzőszakkör és az egész menekült-téma egy durva geopolitikai eseménysor, melyek köré éppen elég konteó csavarodott. És mit értesz az alatt, hogy vihart kavart? Hogy vitákat gerjesztett? Nagyon helyes. Legalább itt még vannak viták, értelmes emberek között, akik bizony nem egyformák. De itt még nem vagyunk leszoktatva a gondolkozásról, az érvek ütköztetésétől, a vitázásról.
Ami pedig a 444 szintjét illeti, azt egyrészt én, mint rendszeres olvasó és kommentelő (vitatkozó, információt hozó és azt kereső) kikérem, másrészt meg azért ha elég figyelmes lettél volna az elmúlt években, ez a blog azért alapvetően nem a politikai paletta jobb széléről indult, bár mesterünk ezt azért nem dörgölte az orrunk alá.

Végül pedig annyit, hogy amíg az oldal “nyitva van”, olvasni és kommentelni lehet rajta, amíg vagyunk páran, akik visszajárunk ide olvasni és beszélgetni, addig miért búcsúzott volna az oldal? Mesterünk sem jelentette ki, hogy soha többet, semmilyen konteót nem fog feldolgozni.
Szerintem.

 88. petiba — 2018-04-19 08:49 

@rdos:

Kemény vagy!
Nekem mindig nekiáll libabőrösödni a hátam, amikor ennyi szám kezd zuhogni rám. No meg becsülöm azok kitartását, akik szorgosan gyűjtögetik a gyanús adatokat, amikor már úgyis tökhiába minden, ez is le lesz nyomva mindenki torkán, mint az összes gyurcsányos, kókás, mészáros, habonyos, satöbbi disznóság. Mindenki rándít egyet a vállán, int egyet lemondóan, oszt jónapot.
Annyira még nem rossz a többségnek, hogy forradalom törjön ki, meg különben is működik a békareflex, lassan forralják alattunk a vizet, hogy szokjuk a hőt…
Meg aztán ma már nem vagyunk forradalomra szocializálva, és a hitünk sem olyan meginghatatlan, hogy a csodálatos mennyország hívó szavára életünket áldozzuk egy tisztább közéletért. Majd amikor a diktatúra már keményedik, akkor. De arra rájöttek már az örök “engedetlenek”, “veszekedést szítók”, “másokon élősködők”, hogy ha parazitaként pusztítják azt, akin élősködnek, akkor hamar elpusztulnak a gazdatesttel is. Inkább lassan, óvatosan, szoktatósan szívják a vérünket, jut is, marad is alapon. Ehhez meg hozzá lehet szokni, mint tudjuk, az ember a legszívósabb, legalkalmazkodóbb gerinces állat, talán a patkányt leszámítva, bár nem tudom, élnek-e patkányok a sarkkörön túl…

@rdos:

Még egy kis szoftver-érdekesség, hogy finoman fogalmazzak…

https://24.hu/belfold/2018/04/10/palffy-ilona-szerint-nem-volt-valasztasi-csalas/

Amúgy, ha már Pálffy Ilona – egymással ellentétes (füllentős?) nyilatkozatait olvassuk – csak engem emlékeztet annyira arra a bizonyos Rytkó Emiliára, aki szintén hasonlóan rosszul kamuzott annak idején? És lemondás helyett őt is kitüntették a remekül végzett munkáért, a sikeres lebonyolításért (jelentsen ez bármit is) ?
A hárombetűsökön mit értesz, csak nem Kéthétalattrendlesz DPS-t? 😀

@rdos:

Hát, a matekodat tisztes távolságból szemlélem, mert káros az egészségemre…

@rdos:

Ezek a Platónék tényleg alaposak. Azt hiszem kinyomtatom, mert ez nem egyszeri átfutásra való.

 87. gigabursch — 2018-04-19 07:55 

@rdos:
Tehát akkor mindenki tudomásul veszi az eredményeket.

 86. Wise Lady — 2018-04-18 21:26 

Ez a blog mindig is azért volt üdítő kivétel, mert az aktuálpolitikai kommentelés nem volt jelen. Annyi más blogon lehet ezt megvitatni, és persze látjuk, hogy ott sincs semmi értelme, parttalan és megosztottsághoz vezető viták ezek.
Kár volt Tiboru ezt ide!
Ez egy kivételes közösség volt, és bár a blogod gyakorlatilag megszűnt, visszatértél egy másodpercre egy olyan témát bedobva, amely nyilvánvalóan megosztja a kommentelőket.

 85. rdos — 2018-04-18 09:34 

@gigabursch: Feljelentést? Egy ilyen nagy szerencsét miért kellene feljelenteni? 🙂 Maga a Nemzeti Választási Bizottság mondta, csupa hiba történt, semmi több. 🙂 Nincs itt semmi látnivaló!

Inkább terjeszteni kellene fityisziék szerencséjének a mértékét. 🙂 Hagy tudja meg mindenki, sportnyelven szólva, egy ilyen “jó csapatnak” milyen nagy-nagy szerencséje volt. 🙂 Ilyen nagy. 🙂 Ez A látnivaló. 🙂

 84. gigabursch — 2018-04-18 08:24 

@rdos:
Szép egy anyag, az biztos.

Nos: Tett-e bárki feljelentést?

 83. gigabursch — 2018-04-18 07:57 

@petiba:
Nem ok nélkül írtam bele, hogy főbb vonalakban.

 82. befigyelo — 2018-04-18 00:09 

Ennek a cikknek nem szabadna itt lennie. Ennél jobb volt a bejegyzések hiánya is.

“Nincs se kedvem, se időm, se energiám felvezetőt írni”

Hát pont ezért.

Eddig a menekültes poszt volt a legdurvábban politizálós poszt, vihart is kavart rendesen. Ez viszont…? Kb. a 444 szintje. Mondhatni csúnyán búcsúzott az oldal 🙁

 81. rdos — 2018-04-17 23:05 

Lottó 5 találatra is lefordítom fityuszék “szerencséjét”. Ha száz héten keresztül (majdnem 2 évig) egy – egy szelvénnyel játszana valaki és minden héten megnyerné az ötös lottót az akkora valószínűségű mint a fityuszék “szerencséje”. 🙁

Ekkora a valószínűsége annak hogy mind 745 választókörben (ahol nincs ellenzéki megfigyelő) szisztematikusan a fityisz javára történik a “véletlen tévedés”.

Ezt a mázlit? 🙁

 80. rdos — 2018-04-17 16:43 

@kaffer: Jól mondod, teljesen felesleges panaszkodni. Aki ebben a választási csalásban közreműködött az minimum többet nem lesz választható (tulajdonképpen “csak” a hatvan valahány induló pártról és a jelöltjeikről van szó). 🙂 Ja és persze nélkülük új választást kell kiírni, mert ez az ogy nem legitim. 🙁

Van remény és van erény. 🙂

https://drive.google.com/file/d/1zK0mtSheJsU7eF7JC6dK_WnZmlFEqpgl/view

 79. kaffer — 2018-04-16 21:59 

@rdos:

Félre ne értsd, nem küldök én senki sehova. A panasszal lehet a sóhivatalhoz fordulni 🙂

 78. rdos — 2018-04-16 18:39 

@kaffer: Köszönöm. 🙂 Sóhivatal? Kössz. Inkább maradok itt. 🙂 Itt jobb a társaság. 🙂

 77. kaffer — 2018-04-16 18:35 

@rdos:

Szép megfejtés és szinte egyedül, gratulálok. Mondjuk az ilyen esetekre mondta szegény falusi nagymamám a 6 elemijével, hogy mehetsz panaszra a sóhivatalba ! 🙂

 76. rdos — 2018-04-16 17:52 

És hogy mennyire kicsi a véletlenre az esély? A 745 (újabban ezer?) nagyságrend az kicsit több mint hússzorosa az atto vagyis 1e-18 és az exa vagyis az 1e+18, vagyis 36 nagyságrendet felölelő skálának (ebbe az egész univerzumtól a fotonig lefelé “belefér” minden méret!, na jó, ez középisis 45 éves fizika könyvem).

Na erre mondják hogy kozmikus méretű csalás. 🙂

Magam is csak hüledezek. Aki rájön hogy hol tévedtem, legyen kedves szóljon, mert már magam sem hiszem el a számtanom, annyira de annyira extrém nagy lehetetlenség ez. 🙁 Vagy jól számoltam és akkor ez A bizonyíték a választási csalásra. 🙂

 75. rdos — 2018-04-16 17:12 

Az előbb @petiba: marokkói fantomasa, most pedig egy régebbi állapotban ha jól értem algériai háttérszerver? Biztosan van rá logikus magyarázat, de elsőre elég furcsa. 🙁

https://olkt.hu/egy-kedves-informatikus-baratommal-beszelgettem-es-megkerdeztem-tole-hogyan-csalhattak/

 74. rdos — 2018-04-16 17:01 

@petiba: Ezt a progit “porolhatták le” a mostani választási csalásra?

Azért az elég durva hogy fantom személy áll mögötte. Fantomásban nem hiszünk, ezért valamellik bájos 3bötűs szoli lesz az. 🙁

 73. rdos — 2018-04-16 16:36 

És akkor a 6 nappal ezelőtti 745 db fityiszt előnyben részesítő furcsaság (azóta ugye több van). 🙁

https://444.hu/2018/04/10/tobb-mint-700-olyan-valasztokor-van-ahol-feltunoen-sok-az-ervenytelen-szavazatok-szama

Aki meg ellenőrizni akarja, annak megadom táblázatban is ha itt még nem tettem volna a pár nappal ezelőtti köztes eredményt. Szorgos kezek gyűjtötték össze és osztották meg további szíves felhasználásra, ha már a választási csalási bizottság nem tette a dolgát. 🙁

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Owr6dM8DkXVZNgIiCdTvRlfBNRf_1JdDKCueaTsez60/edit#gid=546174139

Ugye a választás.hu minden csak nem felhasználó barát. 🙁

Durva becslése annak hogy a véletlennek köszönhető a tapasztalt anomália sokadalom: O,1 ^ 745. Magyarul nulla egész egytized a 745-ik hatványon. Ez azt jelenti hogy a O,1-et ö,1-el szorzom, de még további 744-szer megszorzom O,1-el.

Az eredménye 0,00000…1

Ahol is a 3 pont helyébe hétszáznegyven nullát kell beírni. Ha százalékban akarom kifejezni, akkor “csak” hétszázharmincnyolc nullát. 🙂

Akkor most moszkoVitya utolsó napi mozgósító telefonjának hiszünk (mindenütt ez a címlapos “hír”) vagy a számoknak?

 72. kaffer — 2018-04-16 16:10 

@gtibor:

Az emberi jószívűség az emberi naivitással karöltve képes ilyen anomáliákra 🙂

 71. petiba — 2018-04-16 15:54 

@kaffer:

2010-ig soha eszembe sem jutott, hogy beüljek hajnaltól éjszakáig egy bizottságba, pedig voltam szavazni.

@gigabursch:

Egyetértek, maximálisan.
Azaz egy kivétellel. Attól, hogy valaki nem megy el választani, még ne töröljék a névjegyzékből. Kismillió alapos oka lehet arra,hogy ne szavazzon, betegségtől kezdve odáig, hogy egyik bűnszervezetről sem érzi azt, hogy az ő érdekeit képviseli.

@mirage253:

https://www.jobbik.hu/rovatok/orszagos_hirek/valasztasi_csalasra_iranyulo_elokeszuletek_zajlanak

“A választási rendszer működését biztosító program forráskódjának tulajdonosa, a nemzetbiztonsági felügyelet alatt álló Idom 2000 Zrt. furcsa piaci manőverekbe kezdett: a 2004 február 2-án alapított építőipari céggel, az É.B.SZ.K. Építőipari és Szolgáltató Kft.-vel épített ki szoros üzleti kapcsolatot. A személyi összefüggések nyilvánvalóak: Kovács Zoltán, az Idom 2000 Zrt. volt tulajdonosának veje, Vódli Ferenc volt ekkor az É.B.SZ.K. Építőipari és Szolgáltató Kft. tulajdonosa. Bár a rokoni kapcsolatok a legritkább esetben képesek biztosítani egy építőipari cégnél a több százmillió forint kifizetését megalapozó informatikai szakértelmet, az építőipari cég komoly szoftverfejlesztési munkákra irányuló megbízások egész sorát nyerte el az Idom 2000 Zrt.-től. A birtokunkba került APEH büntető feljelentés tanúbizonysága szerint az É.B.SZ.K. Kft. részére több mint 545 millió forint kifizetésére került sor. Érdekességképpen jegyezzük meg: az APEH kimutatása szerint a vizsgált időszakban 1,228 milliárd Ft-ot vettek fel készpénzben a cég bankszámlájáról.

Ennél is érdekesebb azonban a két cég között köttetett, szintén a birtokunkba került vállalkozói szerződés szerzői és felhasználási jogokat szabályozó része: a szoftverrendszerek forráskódja, tárgykódja, programjai és annak részletei, moduljai, szoftverdokumentációi az építőipari cég tulajdonába kerültek, míg a megrendelő Idom 2000 Zrt.-t csak a vagyoni jogosultság illeti meg. Az ügyben újabb fordulat állt be, amikor az APEH 2008. július 2-án értesítette az É.B.SZ.K. Kft-t az adóellenőrzés július 8-án történő megkezdéséről. A Cégbírósághoz július 9-én változásbejegyzési kérelem érkezett, mely szerint Bhasil Mohamed, marokkói állampolgár lett a cég (és a szoftverek forráskódjának) új tulajdonosa. A cégbíróság a változást 2008. július 29-én bejegyezte, majd augusztus 21-én közzétette.

A Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Idegenrendészeti Hatósági Osztálya és a Közigazgatási és Elektronikus Szolgáltatások Központi Hivatala Hatósági és Felügyeleti Osztálya az APEH megkeresésére közölte: Bhasil Mohammed sem az idegenrendészeti nyilvántartásban, sem a személyi adat- és lakcímnyilvántartásban nem szerepel. Bhasil Mohammed soha nem járt a schengeni övezetben, így hazánkban sem, ennek ellenére az É.B.SZ.K. Kft. tulajdonosaként jelenleg ő a 2010-es választási rendszer forráskódjának tulajdonosa.”

“És lehet, hogy a 10.285 szavazókör felében nincs ellenzéki delegált, de a 106 területi (egyéni oevk. központban) garantáltan van!”

Hiába van az összes központban ellenzéki delegált, ha a szavazókörök felében nincs…
Én úgy gondolom (de tévedhetek) hogy lehet csalni, több szinten is. Azt is gondolom, hogy fideszék készültek is rá. De azt is gondolom, hogy max a 2/3 múlhatott rajta. rdos (52.hsz) kolléga által linkelt cikket már én is olvastam, nagyjából átfogónak gondolom.

A mi szavazókörünk is teljesen korrekt, mindenféle népet összefújt a szél, de igen jókat beszélgettünk, nálunk tuti nem volt (nem is lehetett volna) csalás, maximum ha az elnök (önkormányzati küldött) kicserélte volna a kész, másolni vitt jegyzőkönyvet, de mivel róla tudom, hogy jobbikos szavazó ( 😀 ) eszembe sem jutott ellenőrizni, hogy a kézhez kapott jegyzőkönyv az-e, amit aláírtam 🙂

 69. gtibor — 2018-04-16 15:43 

Kicsit offtopic és elsőre demagógnak tűnik, de a hányinger kerülget, hogy egy fél százalék körüli párt nyíltan és vállaltan drogos, munkakerülő elnöke össze tud tarhálni majdnem 100 millió forintot. Kíváncsiságból utánajártam a néhai Aranyágnak, erre a cikkre bukkantam:

http://m.origo.hu/teve/20110506-az-mtv-szerint-neha-tobbe-kerult-az-aranyag-mint-amennyit.html

 68. rdos — 2018-04-16 15:29 

Külön külön akár mindegyik választókerület is lehet oké. A baj az, hogy együtt nem oké. 🙁 745 olyan vlasztókerületet találtak már az első napon, amelyikben furcsaságok voltak (egyenként mind magyarázható, pl nemzetiségi listást is adtam, bocsika, hamu a fejemre, de azért mindegyiktől levonok annyit amennyit adtam).

Milyen furcsa, ezek a 6 nappal ezelőtt 745 -en lévő kilóg a lóláb bakik mindig ott történtek ahol nem volt ellenzéki megfigyelő és mindig az ellenzék kárára. Aki valaha számolt lottó esélyt az már látja hogy ez miért lehetetlen.

Kiinduálási adatok, 1191 db vl-be nem jutott ellenzéki, vk-ök száma 1o179 db, középiskolás matek valszegszámítás.

Hogy az 1. a véletlennek köszönhető, annak a valószínűsége 1191 : 1o179 (osztást elvégezve kicsit több mint egytized, azaz tíz %).

Hogy a 2. a véletlennek köszönhető, annak a valószínűsége 119o : 1o178 (osztást elvégezve kicsit több mint egytized, azaz tíz %).

Hogy az 3. a véletlennek köszönhető, annak a valószínűsége 1189 : 1o177 (osztást elvégezve kicsit több mint egytized, azaz tíz %).

Annak a valószínűsége hogy az első három mind a véletlennek legyen köszönhető kicsit több mint egy ezred.

745 szorzást nem fogok elvégezni de ennek a valószínűsége az sacc egymás utáni két héten két lottó ötös egy-egy szelvénnyel, de lehet hogy szépítettem is.

Röviden, ez így együtt a lehetetlen esemény. 🙂 Nem értem. A szerencsejáték zéertéből senki sem segített az adatrögzítő csalóknak? Pancser társaság.

 67. kaffer — 2018-04-16 15:15 

@mirage253:

Ugyanezt írtam vagy 2 napja, az összes közvélemény kutató, a köztudottan balosok is, hellyel közzel eltalálták az eredményt. Erre jött a válasz, hogy de hát Hódmezővásárhely. 2 hónapja.. Kiderült, hogy a kettőnek annyiban van köze, hogy vásárhely hírére, az amúgy lusta fideszesek is elindultak szavazni. Konteoóldalon vagyunk, lehet konteókat gyártani, de ez itt elég egyértelmű helyzet

 66. mirage253 — 2018-04-16 14:19 

49. petiba

“Mivel a komplett, hazai választási program forráskódja és teljes dokumentációja egy olyan építőipari cég kezében van, melynek tulajdonosa egy olyan marokkói férfi, aki még soha nem volt Magyarországon, hát, nekem nincs is több kérdésem.”

???
valami hivatkozás esetleg??
..
Értelmetlen úgymond a számítógépes adatokkal buherálni mert papír alapon szavazunk, aminek a megszámolásáról jegyzőkönyvet vesznek fel! 10.285 belföldi + 118 külképviseleti szavazókör van!!
Lehetetlen tömegméretekben csalni!
És lehet, hogy a 10.285 szavazókör felében nincs ellenzéki delegált, de a 106 területi (egyéni oevk. központban) garantáltan van! Tömegesen tennének feljelentést, ha valami büdös lenne ezeknek az ellenzéki delegáltaknak. Azt ugye nem gondoljuk, hogy a fidesz őket is megvette volna.

Egész egyszerűen sokkal jobb hatékonysággal éri meg az elmére hatni!, csomagot osztani, mozgósítani, a nagybetűs Néplélek húrjait pengetni. Ennyi…

A közvéleménykutatások méréseiből vont átlag gyakorlatilag hajszálra ezt az eredményt jósolta egyébként! Nem tudom az ellenzék miben hitt mégis.
https://en.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_for_the_Hungarian_parliamentary_election,_2018

Beszéltem egy olyan valakivel, aki most is számolt egy szavazókörben, becsületes ember, régről ismerem. Kérdeztem, hogy mi volt náluk?
Azt mondta, ilyen a közhangulat tele volt az urna fideszre leadott szavazólappal. Nagy Fidesz és aránylag nagy Jobbik, a többi meg sehol…(Pest megyei kisváros amúgy)
..
Ha megnézitek a részvételi adatokat, Budapesten belül is a “legbaloldalibb” kerületekben kevesebben mentek el mint a jobboldali Budán, vidéken dettó, (Szeged pl.)

 65. rdos — 2018-04-16 14:06 

@gigabursch: Jól mondod, lehetne jobb, arányosabb, igazságosabb népképviseletet csinálni. Le lehetne porolni az ókori példákat is (cserépszavazás és köztisztviselők kisorsolása – senki nem akart ugyanis közszolga lenni, mert árgus szemek kísérték őket mindenhova), és az észtek e-közigazgatásáig és e-állampolgárságáig bezárólag sok sokkal jobb megoldás lenne mint a mostani.

Ki nem találod ki ragaszkodik annyira ehhez a mostani nyomihoz? Hát ezek a mostani nyomik. 🙂

De ha már “nyomi”, küldök egy klasszikust vígaszul. Iq-ban éppen hogy, de a szívénél és a becsületénél nem kell jobb. 🙂 Egyik halivudi kedvenc mesém is egyben. 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=gLQrbo_i2Zw

 64. gigabursch — 2018-04-16 13:24 

@rdos:
Személy szerint erősen csökkenteném a választói létszámot
Főbb vonalakban:
– Magyar állampolgár
– Magyarországon él
– Magyarországon adót fizet vagy
– Magyarországon épp elég évig fizetett adót (ezen el lehet merengeni, de most ne menjünk bele ennek szétcincálásába) és
– A népszavazási jogával él.

Ez utóbbi számomra fontos. Ugyanis a tököm tele van azzal, hogy évtizedek óta megy a rángás 2-3 m ember szavazási hajlandóságán.
Ha nem megy el 2-3 alkalommal, akkor nuku választás, törülni kell a névjegyzékből.
S ha ezután ugat, még jól pofán is kell rúgni.
Lásd Belgium esetét. Aki nem szavaz, az elég durva büntit kap.

Az, hogy a kisebbségeknek, egyháznak, elcsatolt területeknek legyen némi képviselete (a jelenlegi 10 fő nem a világ) a magyar országgyűlésben, nem az ördögtől való, ám legyen, de akkor döntsék el, hogy az OTTANI pártok közül ki képviselje itten az ottani magyarságot.
Persze ha az itteni pártok nyitnak ottani szervezetet, ám tegyék, legalább elválik a szar a májtól.

ceterum censeo:
A nem szavazók számomra nem léteznek.
S nem érdekel az, hogy épp melyik tábor a saját számmisztikájában hogyan próbál vele önigazodást lelni.

 63. kaffer — 2018-04-16 10:54 

Most olvasom, hogy van olyan hely, ahol még a szavazatszámláló bizottságokba sem tudtak megfelelő mennyiségű delegáltat állítani az ellenzéki pártok. Most meg csalást kiabálnak.. Maargit ! Nooormáális ? Ha számláló ember sem volt elég, akkor miből gondolták hogy a szavazóik elegen lesznek a győzelemhez ?

 62. rdos — 2018-04-16 10:36 

@petiba: 🙂 Akkor van remény. Annyira nem figyeltem a “listásat”, de valahogy mindig is volt egy olyan érzésem hogy nem egy “svájci bicska” az autószerelőből lett béközépvezér és narancs, fekete, … listázó. 🙂 Nem igazán jó és lelkes szagértő, de legalább megbízható jó nertárs. 🙂 Ha a főninek ez kell. 🙂

 61. petiba — 2018-04-16 10:31 

@gigabursch:

2002-ben még az rendben is volt. Azóta azért történt egy-két dolog. De nálunk sajnos a pártoknak vannak embereik, és nem az embereknek vannak pártjaik.

 60. petiba — 2018-04-16 10:29 

@rdos:

Kubatov listájára biztos, hogy ráférne némi frissítés, a mai napig kapok mindenféle belsős levélkét, meg szavazósdit, pedig finoman, és udvariasan és kicsit morcosabban is jeleztem már, nem talált. Jött a főhoppmester pénzkunyis levélkéje is, írtam neki, hogy keresse meg adományügyben Pénztáros Lölőt, vagy Mosodás Lalát, de tartok tőle, valahogy nem jutott el hozzá a levélkém. :I Ilyen ez a Magyar Posta…

 59. rdos — 2018-04-16 10:26 

@gigabursch: Az állítólag 2,8 milla fityisz szavazat az a 8,3 milla választásra jogosultnak kb. az egyharmada (tízezrekkel nem vacakoltam).

Majdnem 3 ezer választási körben nem képviseltette magát egyetlen ellenzéki párt sem. A 8.éve zajló ámokfutásukban a közbeszerzésektől a kösszpénzig mindennel csalnak, majd pont a választáson nem csalnak mondjuk főleg ott ahol nincs is ellenérdekű. Nagyon életszerű. 🙁

 58. rdos — 2018-04-16 10:21 

@kaffer: Ja, ja, már mondtad. Az nem zavar hogy az időközi vásárhelyi polgimester választás adatait a mai napig nem látod választás.hu-n? Ilyen egyszerű kérdésben sem segít a nemzeti választási csalási bizottság, hanem akadályoz. 🙁 Még mindig zavar van az ITerükben, gondolom napok kérdése aztán utolérik magukat, elsikamikálják a nyomokat, a naplófile pedig gyíkká változott és még nem múlt el. 🙁

A sok tettestársban lehet bízni, meg abban hogy a kubatovlista nem elég megbízható a narancsos nertársak választási csalitosba csalása kapcsán. Mert ha megbízható, akkor abban is bízhatunk hogy a “bocsi de elbocsi légió” (ávéhások) tagjai végre mesélnek valamit “ügyeikről”. Mondjuk ezt várhatod. 🙁

 57. gigabursch — 2018-04-16 10:16 

@qdiace:
Az Edda már 2002-ben is vastagon tolta a fideszt. Nincs ebben semmi újdonság.

 56. gigabursch — 2018-04-16 10:13 

@warr:
Szerintem a Jobbik kampánya korrekt és kulturált is volt.
S nagyon is jól tette, hogy ehhez az álbaloldalhoz képest sehol nem lépett vissza.

 55. gigabursch — 2018-04-16 10:12 

@rdos:
Senki sem tiltotta meg a “demokratikus” (höhö) ellenzéknek, hogy gondoskodjon minden szavazókörben szavazatszámlálókról.

Most meg megy a rinyálás.

Anno Antall mondta: tetszettek volna forradalmat csinálni.
A sok-sok okostelefonos fészbúk huszárban ennyi adalék nincs, hogy ott helyben mondja a magáét, mert az nem elég trendi és nem elég hipszter.

Konkrétan pont úgy vagyok a mostani tüntetésekkel, mint ahogy annó Gyurcsány volt 2006 őszén.
Majd hazamennek…

És haza is fognak.

 54. gigabursch — 2018-04-16 10:04 

@tiboru:

Nem tudom a 33% hogy jött ki neked.

Viszont:
Mindazonáltal szívesen megnéznék egy olyan infógrafikát, amelyen a korábbi választási rendszer szerinti (vagy épp más országban lévő választási elvek szerint) szavazóköri (és nem körzeti – félanalfabéták figyelem! – a körök gyakorlatilag nem változtak) eredmények alapján mi jött volna ki.
Esetleg megfűszerezve a külföldi szavazatok, meg a külhoni szavazatok kérdésével.

Mondjuk pl USA, ahol elektori rendszer analógiájára a megyéket vennénk figyelembe (győztes mindent visz), a német vagy épp a brit, francia, görög, bolgár, stb. választási rendszer mit hozna ki eredményül.

Ez nyilván időigényes, tehát én szívesen megvárom.

Gyanítom a korábbi választási rendszer szerint is bőven 2/3-ad lenne a fidesznek, de kíváncsi lennék a Jobbik vagy az LMP eredményére is.

 53. kaffer — 2018-04-16 09:56 

@rdos:

Lentebb már írtam, Hózmező nem releváns példa. Időközi polgármester választás teljesen más tészta. Semmilyen ellenzéki fölény nem volt, az összes közvéleménykutató ezt az eredményt jósolta. Ha meg csalás volt / nyilván baromság, már mostanra kiderült /, akkor lesz 4 év hogy találjanak egyet is a sok tettestárs közül 🙂

 52. rdos — 2018-04-16 02:52 

Egy újabb konteó az informatikai rendszer szintű csalásra.

“Életszerű az, hogy másfélszeres ellenzéki fölényből néhány hét alatt másfélszeres kormányfölény lesz Hódmezővásárhelyen? Ha igen, akkor vajon Kósa anyukájának 800 milliója, vagy Semjén illegális háziállatvadászata nyerte-e el a kérdéses idő alatt óriási tömegek szimpátiáját (merthogy más lényeges új fejlemény nem történt ebben a hat hétben)? ”

Az informatikus szerző a csalás 13 ismert szintjét foglalja össze és egy 13+1., azaz 14. szintet is felvet elvi lehetőségként. Logikailag sajnos hibátlan. 🙁 És végre logikus magyarázatot kapunk arra hogy miért kellett a régi szoftvert “leporolni” és azt használni. 🙁

http://ahaza.blog.hu/2018/04/14/valasztasi_csalast_gyanit_az_informatikus#comments

Ha a konteó igaz, akkor nagyon sok a tettestárs, vagyis igen távol áll ez a tökéletes bűnténytől.

 51. petiba — 2018-04-15 18:11 

@petiba:

(hogy ezt soha nem tanulom meg, hogy először olvas, aztán küld 🙁 )

természetesen : “megbetegszik a kórokozóTÓL”

 50. petiba — 2018-04-15 18:08 

@qdiace:

1998-2002 szerintem is vállalható érája volt a Fidesznek. Az orbáni közpénzrendszert nem hiszem el, az én olvasatomban a Fidesz is kommancs párt. (lásd fideszes kommunisták – lista)
Én 2002-ben is gyanakodtam, ember nem volt, aki bevállalta volna (a köreimben, ami akkor még sokkal bővebb volt) hogy a ballibre szavazott (pedig szeretünk győztesekhez tartozni) Most ugyanezt tapasztalom, bár igaz, jóval kevésbé vagyok már “reprezentatív minta”…

@kaffer:

Hát, az a baj, hogy nekem pl. az origóhoz már nincs gyomrom, allergiás lettem rá, pedig évtizedekig fizikai tünetek nélkül olvastam bármelyik kormány- vagy bármelyik ellenzéki sajtó bármilyen termékét, max röhögtem egyet. De most már fidesz-mérgezésem lett.
Az az undorító, hogy durvábban verték át a zembereket, mint a ballibbantak. Azokról mindig is tudtuk kik. Ők bevállalták azt,hogy azok, amik. A fidesz meg durván átveri a választóit. Akik azt hiszik, hogy egy nemzeti (nemleszünkgyarmat) kormányt választottak meg. Olyan ez, mint a vírus. Ha felismeri a szervezeted, hogy igen, ez egy ismert, betegséget okozó vírus, akkor tud védekezni, és nem betegszik meg, legyőzi az immunrendszer a behatolókat. De ha a vírus folyton változik, ha nem ismeri fel a szervezet, akkor nem tudja magát immunizálni, és megbetegszik a kórokozó.

@kaffer:

Hogy miért nyert a Fidesz-kérdésre válaszol a Fidesz. Azaz a rögmagyarvalónak, meg az igazságnak csak egy részét bontja ki. Nehezen, de végigolvastam.Azért van erre egy rövidebb, egyszerűbb, de némileg valósághűbb válasz is:

Igaz, hogy botrányos állapotban vannak az utak, de ha a Fideszre szavazunk, nem jönnek be a migránsok, és legalább élhetünk.
Igaz, hogy szét van rohadva az egészségügy, hogy nincs háziorvos a körzetben, hogy hónapokat, éveket kell várni műtétekre, de ha a Fideszre szavazunk, nem jönnek be a migránsok, és legalább élhetünk.
Igaz, hogy a fideszesek és a haverjaik korruptak, lopnak, de ha rájuk szavazunk, nem jönnek be a migránsok, és legalább élhetünk.
Igaz, hogy az elmúlt négy évben kétszer annyian fagytak halálra Magyarországon, mint amennyien terrorcselekmény következtében meghaltak Nyugat-Európában, de ha a Fideszre szavazunk, nem jönnek be a migránsok, és legalább élhetünk. Már persze, ha nem fagyunk meg jövő télen a saját fűtetlen otthonunkban…
Igaz, hogy már lassan az egymilliót közelíti a kivándorolt magyarok száma, de ha a Fideszre szavazunk, nem jönnek be a migránsok, és legalább élhetünk.
Igaz, hogy megfenyegetett a polgármester, hogy elveszi a közmunkát, ha nem a Fideszre szavazunk, de ha mégis így teszünk, nem jönnek be a migránsok, és legalább nyomoroghatunk, bocsánat: élhetünk tovább.

Alfa-Balczó

 49. petiba — 2018-04-15 17:50 

@mirage253:

Jómagam is rendszeresen veszek részt delegált bizottsági tagként, és tapasztalataim miatt úgy gondolom, ha nincs egy szavazókörben ellenzéki delegált, akkor azért nagyon nagy mozgástere van a jelenlevő bizottsági tagoknak, és akkor sztem finoman fogalmaztam.
Ezzel kezdődik a csalás kérdése. Van-e minden szavazókörben elegendő (!!) ellenzéki küldött.

Látható, hogy papíralapon is csak a körülmények kérdése, hogy lehet-e csalni, vagy sem, nem a papír kérdése.

Mivel a komplett, hazai választási program forráskódja és teljes dokumentációja egy olyan építőipari cég kezében van, melynek tulajdonosa egy olyan marokkói férfi, aki még soha nem volt Magyarországon, hát, nekem nincs is több kérdésem.

A kormány-ellenes tüntetésre nagyon sok olyan ember is elment, akik nemhogy nem Soros-katonák (jelentsen ez bármit is) de még csak nem is tanultak soha Soros-ösztöndíjjal.

A hangulatot pedig nem tiboru kelti, hanem ez a hányinger kormány, amely – bármilyen nehéz is ennek a kivitele – sikeresen alulmúlta undorítóságban a bármikori ballibant kormányok werberi kampányait. Igaz, a kampánytanácsadók lényegében azonos szociokulturális és genetikai csoportból valók. (mondjuk az is megérne egy kisebb (fekete) misét, hogyan lett Orbán Viktor egyik főtanácsadója a Mazsihiszből kiselejtezett, volt munkásőr Zoltay Gusztáv.)

 48. petiba — 2018-04-15 17:40 

@rdos:

“Nem gondoltam volna, hogy mszp-t linkelek valaha is”

Ugyehogyugye? Én is kénytelen vagyok HírTv-t nézni, igaz, 2006-ban is HírTv-t néztem, és nem én változtam 🙂
Én sem gondoltam volna, hogy ha valamiről olvasni akarok, azt pont majd a 444-en fogom elolvasni 🙁 Ez a jobblibbant, cionista Fidesz bűne 🙁

A NVI elnökasszony pedig mintha Rytkó Emília klónja lenne…Minden szempontból :S

 47. petiba — 2018-04-15 17:33 

@warr:

Nos,
-azok után, hogy a Fidesznek már több, mint száz pecsétes, hivatalos papírja van arról, hogy hazudik a médiáiban,
-azok után, hogy minderről (a hazugságokról, illetve hazugságok miatt elveszített sajtó- és személyiségi jogi perekről) – még a bírósági ítéletekben helyreigazítási “paranccsal” szolgáló ítéletek UTÁN sem történt meg a helyreigazítás,
-azok után, hogy a legnagyobb ellenzéknek se tévéje, se újságja nincs, mivel gazdasági hirdetések nélkül a média már nem tudja magát fenntartani,
– azok után, hogy még az előírt “médiaegyensúlynyi lehetőséget sem tartották be a KÖZmédiumok sem,
szerintem elég álságos dolog az ellenzéket lebalfaszozni. Az igénytelen, információhiányos, bármikor könnyedén átverhető, megvezethető szavazópolgárokról persze beszélhetnénk hosszasan, de most meg már minek??
A Jobbiknak meg hiába volt már 2014-ben profik által kidolgozott, vagy 70 oldalas komplett programja, a zembereknek az könnyebben emészthető, hogy “folytatjuk”, Kormányprogram 2018. A zemberek sajnos pártokra szavaznak, nem programokra.

 46. petiba — 2018-04-15 17:19 

Most pedig, hogy teljesítsem a konteós diploma záróvizsgáját, következzék a geopolitikai hipotézisem. XD

Jó ideje figyelem már, hogy valami “zavart érzek” a háttérhatalmi erőkben. Valamiféle átrendeződés folyik, amire próbáltam magyarázatot találni. Valószínűleg sokadik, nem túl eredeti “spanyolviaszk-feltaláló” vagyok, de az alábbiakra jutottam – tudom, hogy már beszéltem róla valahol itt is, de most a választások tükrében próbáltam “modellezni” az eseményeket.

Nos, sokáig abban a hitben voltam, hogy a háttérhatalom (ŐK, Voldemorték, na jó, a világ vezető zsidó lobbistái, akik valóban erősen megvádolhatóak az passzátszélnek fújásával) EGY és oszthatatlan. De azóta revidiáltam a nézeteimet (meg azóta újra, de maradjunk az időrendnél) és újragondoltam ezt az “EGY”-et.
Nekem úgy tűnik az utóbbi időkben, hogy az az EGY, az valójában KETTŐ. Anélkül, hogy túlzottan visszaszédelegnék az idő folyójában, árral szemben, belevágva a közepébe: Két nagy zsidó csoport osztozik a világ (általuk uralt) szegletein. A balliberális zsidóság, és a jobbliberális, cionista zsidóság.
Nem akarom túl hosszúra húzni, mert megtölthető lenne ezzel több poszt is, inkább szűken véve:

– A balliberális zsidóság internacionalista, multikultibarát, erősen értékrelativizáló, további magyarázat nélkül ők Clintonék, Sorosék, ők adják az Európai Unió felsővezetését, különböző alapítványokkal befolyásolják világszerte az érdekszféráik kormányait, választásait. Kezükben vannak a világ legnagyobb médiavállalatai. Ők a mi Hellerágneseink, szocijaink, dékás jómadaraink. Ők azok, akik időnként nem kedvelik Izraelt, (sőt, kifejezetten utálják mondjuk Netanjahut, már ami konkrétan Sorost illeti), nemigen vádolhatóak vallásossággal, többnyire a PALLAS szabadkőműves páholy tagjai. Ők azok, akik az ENSZ háttereként elítélték (egyébként helyesen) Izrael megszálló politikáját, megszállt Palesztin területeken való zsidó telepépítéseit.

– A jobbliberális zsidóság cionista, Izraelbarát, kevéssé cimbizik a sémi tesókkal, időnként egyenesen muszlimellenesek, különös tekintettel a francia jobbliberálisokra, élükön LePenékkel. Amerikában ők Trump csapata, élén a Trump-vővel, az ortodox Jared Kuschnerrel, akit ma Washington legbefolyásosabb emberének tartanak, és egyébként meg természetesen olyannyira Izrael-barát, hogy bizonyára van “némi” köze ahhoz, hogy Trump, ezáltal Amerika elismerte Jeruzsálemet Izrael fővárosának. Mellékszál, de a szálak összefutnak, Jared családja meg a balliberális csapathoz tartozik, kőkemény Clinton-hívők – de velük kapcsolatban jutott eszembe, hogy az okos családban az egyik szülő autójának a rendszáma páros számmal végződik, a másik szülő autójáé pedig páratlannal…
Nyilvánvalóan a jobbliberális, cionista zsidóság vezető embere mégsem Trump, vagy a Jared-fiú, hanem Benjamin Netanjahu, mert Izrael és USA anatómiájában Izrael a farok, ami csóválja az USA kutyát (mondjuk az AIPAC-on keresztül) . És itt érnek össze a hazai szálak a külföldiekkel – Orbán évek óta letette a voksát a jobbliberális zsidók oldalán, azóta testvérpártja a Likudnak a Fidesz, valamint Izrael érdekeinek képviselője az Európai Unióban, ez tisztán látszott, amikor az ENSZ (meg persze az egész EU) elítélte Izraelt a megszálló politikájáért, akkor egyedül mi (mármint én nem, hanem Orbánék) egyedül az USA-val – nem volt hajlandó elítélni Izraelt. A mendemondák ugye arról szólnak, hogy Orbán azért nem engedi be a muszlimokat Magyarországra, mert muszlimmentesen akarja tartani Izrael előretolt európai helyőrségeként.(ehhez képest azért jönnek bőséggel) Láthattuk,hogyan állt ki Netanjahu Orbán mellett a választási hajrában, Viktorunk kapott néhány barátságos vállveregetést, meg dicséretet, mondtam is gyorsan, hogy k.rva sokba fog ez nekünk kerülni, és csak annyit tévedtem, hogy nem “fog”, hanem már k.rva sokba került, mert felújítottuk a szegedi zsinagógát, ami azt mondom, oksa, (bár nézetem szerint minden egyes egyház tartsa fenn a saját épületeit, iskoláit, temetőit, de tudom, végtelenül naiv vagyok) De azt még maga Bibi-Orbán kombó sem tudja nekem elmagyarázni, hogy mi a szűzmáriának (Mirjamnak) kellett nekünk egy szerbiai zsinagógára költenünk közel egymilliárd magyar forintot. Annak a kb. 200 szabadkai zsidónak az örömére, aki ott él. És hogy mi a csudának rendezzük mi azt a zsidó olimpiát (Maccabi játékok) sok-sok-sok pénzecskéért, amin mi, többnyire katolikus, református (vagy főleg vallástalan) magyarok nem vehetünk részt. Elgondolkoztam a fordítottján, hogy mondjuk Izraelben rendeznek nekünk ottani költségvetésből egy keresztény-játékokat, amin nem indulhatnak zsidók…hát az maga lenne a holokauszt, népirtás, gázkamra,stb.
Szal, na, a vége az, hogy a zsidó/keresztény (nem zsidó-keresztény, mert ez oximoron) érdekszféra területén mindenhol vesztésre áll a balliberális oldal a jobbliberálissal szemben. Az unióban még töketlenkednek kicsit a ballibbantak, de azt gondolom, végét járják már ők is, csak viszi még őket az nagy lendület. És pontosan ez van nálunk is, ezt láthattuk itthon is. Most azért félreértés ne essék, nem gondolom egy percig sem, hogy most aztán majd jobb lesz. Nem lesz jobb. Még azt sem tudom, hogy nem lesz-e rosszabb. De úgy gondolom, naiv, aki azt gondolja, azt hiszi el, amit a jobblib oldal hazudik neki.
Egy ideig magam is beleestem ebbe a csapdába, de aztán továbbgondolva a közelmúlt eseményeit, azért eljutottam addig a pontig, hogy a nagy soros-féle migirituristainvázió csak az Arab-tavasztól indíttatható. MInt tudjuk, az aprócska – bár igencsak agresszív kismalac attitűddel operáló – Izrael ott a nagy arab-tenger közepén már rég Palesztinává vált volna ismét, ha nincs a világcsendőre (terroristája) USA, aki védelmezi az agresszív kismalacot. Ennek egyik vetülete az, hogy Izrael akkor érezné magát a legjobban, ha a Közel-Keletről az összes arab Európába jönne. A ballibbantak meg – ugyehogyugye? – ugyanennek örülnének! Azaz, jön egy Arab Tavasz, Mohamedék elindulnak Európa felé, Izrael örül, amiben lehet, segít, Európa ballibantjai örülnek, amiben lehet, segítenek. Azaz, megint ott tartunk, hogy ballib oda, jobblib ide, a végcél már megint megegyezik. Azaz a KETTŐ mégiscsak EGY?
És akkor még nem tárgyaltunk Kalegi-Coudenhove terv részleteiről, de más is tartozik a diplomamunkájával XD

 45. petiba — 2018-04-15 15:59 

@petiba:

bocsánat, elírtam: “tehát maradt a baloldal, onnan akarta kikukázni azokat, akik jobban utálják a jobblib oldalt, mint a “nácirasszistafasisztasatöbbi” Fideszt.”
Helyesen:
“tehát maradt a baloldal, onnan akarta kikukázni azokat, akik jobban utálják a jobblib oldalt, mint a “nácirasszistafasisztasatöbbi” Jobbikékat”.

 44. petiba — 2018-04-15 15:47 

Nos, kedves olvtársak, barátok és kevésbé.
Előre is elnézést kérek azoktól, akik nem szeretnek (hosszan) olvasni, de egész biztos, hogy hosszú leszek.

1. Dicséret és hála illeti Orbán vezérünket és pártunkat, mert sikerült neki az, ami régen nem, írásra késztette (még ha nyúlfarknyira is) rég nem olvasott kedves mesterünket. (a fb zárt csoport nem ér, diszkriminatív)

2. Dicséret és hála illeti Orbán vezérünket és pártunkat, mert sikerült neki az, ami még senkinek, (asszem, de tévedhetek) együtt tüntetett ellene szemkilövető öszödi böszmicsek, füves libbant hülyegyerek, és radikális (?) nemzeti Jobbikunk. (meg még sokan mások, de ez most mindegy) Ennek akár még örülhetnénk, mert a “nemzeti minimum” ez kellene, hogy legyen, hogy egy bizonyos cél érdekében az ország népessége (úgyis mint a zemberek) összefog, összetart.

3. Így fél nappal a fővárosi és (majdnem) fél nappal a vidéki kormányellenes tüntetések után és előtt milyen érdekes végiggondolni egy-két emléket…Emlékezzünk vissza 2006-ra. Szeptember-októberi tüntetések. Székházostrom, Orbán gyáva menekülése (na jó, erre ne most emlékezzünk) Tetszünk emlékezni, hogy a ballibbant fele az országnak (sosem titkoltam, hogy nem ők a kedvenceim a politikai palettán) mit nyilatkozott? A proli csürhe, aki az utcára vonult. Ezek voltunk mi, az öszödi böszme és a “hazudtunk-éjjel-meg-nappal-kormány” lemondásáért tüntetők. Mi voltunk a csőcselék. Mi, magyar radikális, vagy éppen pont kevésbé az – kormányellenes tüntetők. Akiket – az aktuálisan balliberális többségben levő média – legszívesebben falhoz állított volna, évekre lecsukott volna, ha tehette volna. Születtek is példátlanul pofátlan intézkedések a demonstrálók ellen, és akkor most nem azokra a szegény emberekre gondoltam, akik azt hitték, ebben az úgynevezett demokráciában azért lőni biztos nem fognak ránk. És a szemükkel fizettek a szarházi gyurcsány szarházi rendőrei (és/vagy izraeli rendőrök, de én nem kies fővárosunkban tüntettem, így nem tudok saját véleményt mondani, hogy kik verték még a magyart a saját rendőreinken kívül) A tüntetések közel egy éven át folytatódtak, és ha nem is azonnal, de végül is a böszmekormány, (meg az azt követő további “bal” (libbant – libás stb.) kormány belebukott. Persze nem csak a népharagba, de kicsit más volt a gazdasági “világhelyzet” is, nem mintha ezt az előnyükre akarnám írni, de talán még nem felejtettük el teljesen a 2008-as évet.
Aztán lám, mi történt, eltelt 12 év, a harmadik Fidesz kormány kezdi meg működését, és megint ott tartok, hogy demonstrálnom kellene és meg is tenném, de valahogy (még) távol tart az a “fölhős” gondolat, hogy egy platformon tüntessek a szemkilövetővel. De a kormányt most kb. ugyanazzal a hévvel küldeném el a bánatos nyavalyába. Úgy látszik, én követem a HírTv sorsát, én vagyok az örök ellenzéki. Vagy mi.

4.Anélkül, hogy gazdasági ügyekbe belemerülnék, (hiszen pro és kontra megtalálunk mindent, hogy gazdaságilag miért jobb/rosszabb a Fidesz, és mindennek pontosan az ellenkezőjét is) ami engem megint majdnem az utcára vitt, az a mérhetetlen hazugságcunami, ami – lássuk be,- azért még ferikéékre is rávert egy nullát.
Valójában foglalkozni kellene gazdasági ügyekkel is, mert nekem az a sanda gyanúm mérgezi az ebéd utáni jól megérdemelt pihenőt, (jobbról-balról) ,hogy a fideszes nábobképző sokkal hatékonyabb, mint a ballibbant. Legalábbis Pénztáros Lölö gazdagodása példa nélküli, hiszen nálam okosabb és jobb matekosok állítása szerint amennyiben Lölő gazdagodásának az ÜTEME az eddigi függvények szerint alakul, akkor a mi nemzeti gázszerelőnk vagyona 2024-re meghaladja billgéc vagyonát, pedig ő se kell, hogy üveget vigyen vissza a hétvégi kóser bableveskéhez. Mondhatnánk, jogosan fog megsértődni billgéc, amiért egy ilyen nem kóser gázszerelő fogja őt lenyomni, aki nyilván és csakis azért halad így a pénzesülés lajtorjáján, mert megtanulta fénysebességgel vágni a menetet a sárgarézbe. (vagy lehet, hogy vörösréz kell a gázhoz, de sosem veszélyeztetett a fizikai Nobel-díj)
Na, szóval, ami a fideszes, a továbbiakban jobbliberális, ( de majd később térek ki, hogy miért használom inkább ezt a kifejezést) vagyonkákat illeti, hát, mit ne mondjak, szolgáltattak éppen elég muníciót a mindenkori ellenzéknek, de bármelyik liberális oldalt vesszük górcső alá, akár a jobblib, akár a ballib szavazópógárt, valahogy nemigen zavarja a saját eb asztalra rondítása. A mi kutyánk kölyke nyugodtan odatojhat, ahol eszünk, csak a szomszédé nehogy, mert baltával vágom ketté – attitűd megtalálható sajna szinte mindenhol. Sehol nem mentek utcára a zemberek a Mosodás Lala ügye(i) után sem, nyilván elhitte mindenki, hogy Lalát átverték, mint fostos macskát a szomszédba, az a – nem nagyon friss arcú – csengeri háztartásbeli, tragikusan megözvegyült asszonka lealázta pártunk és kormányunk prominens tagját. Picit reménykedtem benne, hogy legalább a legfelső vezetésből menesztik azt, akinek az IQ-ja ilyen látványosan kerülgeti a mínusz tartományt, de nem.

5. Ennyire zavaros politikai helyzetbe, amibe az egyszeri választópolgár került mostanság, nem tudom, mikor voltunk utoljára.
Az úgynevezett nemzeti kormánnyal az a legnagyobb baj, hogy csak azt nem tudjuk, melyik nemzetnek a kormánya. (illetve sejtéseink lehetnek, de arról megint később) Nem a mienké, az sajna nyilvánvaló, hiszen nem lehet az a kormány nemzeti, amelynek konkrét, fizikai, mérhető, tapintható, pénzesíthető hazaárulást lehet a nyakába varrni.
Most csak két konkrét példa a hazaárulásra.
A.) Aki a hazájának a területét pénzért idegenek kezére adja, azaz pénzzé teszi – ÁRULJA – a hazát, az hazaáruló. Egészen konkrétan. Egyik legdurvább átverése a jobblib kormánynak az, amikor azt állította a magyaroknak, hogy megvédi a termőföldet, és külföldiek kezébe nem kerülhet. Csak azt nem verte nagydobra (most jönne egy csúnya szó) miniszterelnökünk és hazaáruló kormánya, hogy kik számítanak belföldinek. Ez a konteós csapat azért az átlagnál jólértesültebb, de hátha olvasnak itt neokonteósok (és itt nem utalok a neokonokra 😀 ) és ők még esetleg nem tudják, hogy belföldinek számít minden uniós állampolgár és jogi szerv, egyaránt, plusz az Európai Unióhoz csatlakozott államok, például és különös tekintettel (később visszatérek rá – ha nem felejtem el) Izrael államra. Szóval ja, egy argentin “pampák királya” nem vehet magyar termőföldet, de mondjuk egy dúsgazdag holland, német, vagy osztrák gazdálkodó az pont igen. Így került már fél Dunántúl osztrák,olasz, meg egyéb “belföldi” kezére. És tessék nekem elhinni, az az egy-két fideszes szavazópolgár, akik szerencsére engem és környezetemet elkerüli, ezt NEM HISZI EL. “Ellenzéki hazudozás…”
B.) Aki a hazájának az állampolgárságát pénzért idegenek kezére adja, azaz pénzzé teszi – ÁRULJA – a magyarságot, az hazaáruló. Egészen konkrétan. – Azaz migráncskötvény. Fehér holló fideszes savazópolgár ismik szerint az alábbiak is az ellenzék ármánykodásai, és NEM IGAZ:
A többség nyilván tudja, de az a 11 fő, aki éppen itt jár pillanatnyilag, és lehet, hogy kezdő konteós kedvéért ismételjük át a migráncskötvény lényegét: NEM PÉNZT adnak a magyar állampolgárságért, hanem KÖLCSÖNT, JÓNAPOT KÍVÁNOK! Olyan kölcsönt, amelynek a kamatai magasabbak, azaz drágább a kötvény az aktuális hitelpiaci kamatoknál. Hogy akkor miért választották ezt a “fiatalok”? Hát azért, mert ennek a hasznát (soksoksok) milliárdot, a jobblib kormány nábobképzőjét szerencsésen prezentáló hithű pártkatonák szépen kimentették (mint migirit az olasz kormány a tengerből) offshore cégekbe, ellenben a magas kamatot, mi, adófizető állampolgárok fogjuk kiperkálni. Cserébe kaptunk egy rakat ilyen-olyan terroristát, vagy csak szimplán hazájában neccesen érvényesülő, esetleg kicsit körözött, vagy már elítélt gazdasági bűnözőt, és családtagjaikat, (tisztelet a kivételnek, aki csak keresztül-kasul akar kolbászolni az unióban, mert szeret turistáskodni)
Rohadtul zavaros tovább az egész téma azért, mert azzal, hogy nem akarunk ide egy migráncsot sem, meg egyébként is, aki már itt van, terrorista vagy csak annyira nagyon be nem illeszkedett, azzal egész Európában választásokat kellene nyerni. Egyrészt napi szinten ámuldozik az ember, hogy Európa valamiért tényleg az önkéntes euthanázia útjára lépett, másrészt meg egészen elképesztő, hogy ezzel PONT ÚGY NYERHET kétharmaddal választást egy kormány, hogy PONT Ő az egyetlen, aki migráncsokat exportál az országba. És kéretik kímélni az idegeimet, attól, hogy oltalmazottnak nevezi a fidesz az általa behozott kvótás migráncsokat, attól még migráncs a migráncs. Oszt akkor még nem beszéltünk a kötvényesékről. Meg még arról sem, hogy uniószerte tojnak a kvótára, vannak államok, akik töredékét nem fogadták be a rájuk leosztott kvótásoknak, pártunk és kormányunk meg még repetázott is…Meg még szeretettel megajándékozza gyüttmentjeinket a CSOK-kal is. Hadd építkezzen és szaporodjon itt az a “látszatmigráncs”.
Szal, össze vagy zavarva, mint pigvin a szaharai állatkertben.
Ha nem lenne elég a migráncsüldöző migráncsimportőr kormány, ott van még a radikális nemzeti párt felbukkanása a ballibant kukák környékén.
Jómagam is mind nagyobbakat kamillázva lestem a spinózabeli haknit, hanukaüdvözletet, mármár megsértődtem, és azt fontolgattam, hogy először az ún. “szabad” választások óta – nem megyek el szavazni. Mert ballib soha, jobblib kizárt, a radikális meg nem radikális, kétfarkúra meg azért mégsem…Aztán minél inkább durvult a jobblib hazugságcunamija – szinte ezer százalékig a Jobbikra és főleg Vonára kihegyezve, egyre inkább visszatért a szavazós ingerenciám. Amikor átlépte a százat a kokós-listás média által elveszített sajtóperek száma, akkor már tiszta sor volt, hogy összelapátolom magam, és megyek nyomok két X-et, mert működött a kormánypropaganda. Mondjuk kontraproduktív módon, de működött. Aztán rájöttem, hogy mi ez az egész cukisodás. (persze tévedhetek, voltam én már fidesz-tag is, – jó, tudom, szégyen, de más meg szavazott már a gyurcsányra is…)Én úgy gondolom, ez az egész arról szólt, hogy Vonáék rájöttek, hogy van egy max 20%-nyi radikális, nemzeti, nem (vagy csak kevésbé) megvezethető magyar szavazó. Általában nem párthoz, hanem elvekhez hűek, az átlagnál tájékozottabbak, jól mozgósíthatóak, és kitartóak. Egy nagy “bajuk” van, nem lehet növelni a számukat. Ne menjünk bele most abba az utcába, hogy ez a szám miért alakul így, erre egy külön posztot is szánhatnánk, de ne legyünk telhetetlenek. Vona tehát körülnézett, honnan lehetne még szavazót szerezni. Mivel a Jobbik és szavazóinak nagy része a Fidesztől érkezett, aki tudott a fidesz-stiklikről, és az zavarta, az már úgyis a Jobbik környékén kolbászolt, akár tagként, akár szavazóként, tehát maradt a baloldal, onnan akarta kikukázni azokat, akik jobban utálják a jobblib oldalt, mint a “nácirasszistafasisztasatöbbi” Fideszt. És itt jött a durva nagy pofon, Vonát úgy átverték, hogy még most is a kontaktlencséjét keresi a fűben. Pedig tanulhatott volna már Szegedi Chanadtól, hogy Jobbik a zsidóktól ne reméljen semmit. Pláne, hogy ezen meg azok a jobbikos szavazópolgárok, akik csak izomból meg érzelmekből “politizálnak” és szavaznak, nos, ők rendesen megsértődtek. Állítólag voltak, akik átszavaztak a jobblib Fideszre, de egyrészt ilyet én nem ismerek, csak a fideszesek vágyálmaiból, másrészt aki valaha is megcsömörlött attól, amiért otthagyta a Fideszt (akár tagként, akár szavazóként) az biztos, hogy fogcsikorgatva ugyan, de a Jobbikra szavazott most is. Ez a szavazatok számából is látszik, ugyanis ha a ballib oldal átszavazott volna a Jobbikra, akkor valszeg se DK, se szocik nem lépték volna át a küszöböt, ahol meg nyertek a ballibék, ott sem szavaztak át a jobbikosok (jobbikos átszavazása gyurcsányra? sztem teljesen kizárt) És mint kiderült abból a reprezentatívnak mondott kutatásból, amit a londoni (asszem) magyarok közt végeztek, az ottaniak legnagyobb számban a Jobbikra küldték levélszavazataikat, és a legkevésbé a Fideszre, amin persze nem csodálkozunk, annál inkább azon, hogy ennek ellenére a megérkező levélszavazatok újabb fidesz-mandátumot hoztak.

6. Szerintem könyvet lehetne írni arról,amit a jobblib kormány produkált mondjuk az elmúlt másfél évben. Nem akarok lerágott csontokat hajigálni. De vannak dolgok, amelyek újra és újra felbukkanak rokonaim, barátaim és üzletfeleim agyában, és nem hagynak minket nyugton. Az egyik a wikileaks sztori, amit Orbánról dobtak fel: Orbán ugye ezt mondta (maga sem tagadta, sőt, – kissé cinikusan elismételte valamikor tavaly):
“”Hagyják figyelmen kívül, amit mondok” a kampányban – két amerikai diplomáciai távirat szerint is erről beszélt a 2006-os választások előtt diplomatáknak Orbán Viktor.Ez nem bonyolult – azt mondjuk az embereknek, hogy visszaállítjuk a nemzet nagyságát, a gazdasági szereplőknek pedig azt, hogy mit várhatnak a Fidesz-kormánytól”
Emiatt aztán Ferikét sem nagyon számoltathatta el a csúti hős igazmondó ember, pedig egyrészt ferikére nagyon ráfért volna az elszámoltatás, Vikike meg kb. ezzel nyert 2010-ben. Hogy majd ő jól elszámoltat. Persze, aki nem most jött le a falvédőről, az tudja, hogy általában a közpénzügyi államtitkárok, elszámoltató biztosok csak abban biztosak, hogy senkit nem fognak elszámoltatni. Kb. a Zuschlagot kivéve, aki egy életre megtanulta, hogy zsidókkal, meg holokauszttal nem viccelődünk, mert onnantól fogva nem lesz védett növény, csak őrzött állat.

7. Tudom, össze-vissza ugrálok, de most a 2/3-ról és a csalásról mondanék pár szót.
Én úgy gondolom, történtek csalások, de valószínűleg a többség az biztosan meglett volna csalások nélkül. Az elmúlt napokban meglepett a dejavu, mert röhej, de ahogy 2002-ben lényegében minden ismerősömmel azon hüledeztünk, hogy mindenki azt mondja, ő aztán nem szavazott a ballibbantakra, de mégis erősen győztek,most ugyanez a helyzet, hétvégén egy nagyobbacska társaságban sem “vállalta be” senki, hogy a kormányra szavaztak volna. És mindenki hüledezett, hogy de akkor ki szavazott rájuk. De mondjuk ebből a szempontból “jómagam, rokonaim, barátaim és üzletfeleim” nem vagyunk reprezentatívak. (úgy tűnik sosem)
De ahogy azt sem vonom kétségbe, hogy egyértelműen nyert a fidesz, azt sem vonom kétségbe, hogy a kétharmad érdekében – vagy mert azért ismerték az általános közhangulatot, és féltek, hogy nem lesz többség – bizony voltak csalások.

-Mivel voltam már többször szavazókörben küldött, én úgy gondolom, egy olyan szavazókörben, ahol vannak ellenzéki pártdelegáltak elegen, és azok nem hótthülyék, vagy nem rúgnak be már ebédidőre, ott, azokban a körzetekben nem lehet csalni. -Ahol balfaszok ülnek a szavazókörben, és/vagy benyomnak, vagy lelépnek ide-oda, erre-arra, vagy leginkább, ahol nincs ellenzéki, vagy csak 1, max 2, ott nagyon-nagyon simán és egyszerűen mód van rá, hogy csaljanak. Nem fogok most ötleteket adni. Nekem mákom van, egy nagyon normális körzetbe járok, ahol dk-tól jobbikig, fidesztől lmp-ig, teljesen normálisan tudunk egymáshoz viszonyulni, nagyokat beszélgetünk és amint mindannyian leszavaztunk és nincs “ügyfél” bizony kőkeményen politizáltunk és jelzem, brutálisan őszintén beszéltünk a “sajátjaink” balfaszságairól, mocsokságairól egyaránt, egymás iránti harag, és ellenszenv nélkül…De azért számláskor, mozgóurnázáskor árgus szemmel figyeltünk mindenre.
-A pártküldöttek megkapják a jegyzőkönyveket. Nem megoldhatatlan, de nem lenne egyszerű a jegyzőkönyv másolásakor simán kicserélni a jegyzőkönyveket, ez ellen ma már elég jó fegyver a jegyzőkönyv lefotózása, még a másolásra való elvitele előtt.
– Attól fogva, hogy a jegyzőkönyvek leadásra kerülnek a központokba, onnantól már nehezebb a helyzet. És bármilyen további ötletadás nélkül azon azért elborzadva lehet gondolkozni, hogy a választási szoftverünk FORRÁSKÓDJA ÉS TELJES DOKUMENTÁCIÓJA HOGYAN KERÜLHETETT EGY OLYAN ÉPÍTŐIPARI (??) CÉG KEZÉBE, AMELYNEK A TULAJDONOSA EGY OLYAN MAROKKÓI EMBER, AKI MÉG NEM JÁRT MAGYARORSZÁGON??? És akkor most erről ennyit, és nem akarok utaztatott ukránokról, románokról, száraztésztás, buliztatott cigányokról beszélni. Mert az már mindennek az alja, hogy az a párt, amely sikítófrászt kapott annak csak a gyanújára is, hogy a szocik szállítják és szavaztatják a cigányokat, hogy kampány előtt sorozatosan megszegik a kampánycsendet, hogy letépik, átragasztják, összefirkálják a plakátokat, gyakorlatilag mindezt törvényessé tették. Sokadmagammal mondtam azt április 8-án, hogy ha valaki nekem azt mondja, hogy én valaha is a ballib tévén nézek egy választási műsort,azt harsogva körberöhögöm, és most erre kényszerültem, mert hányingerem volt a kormánytévékből ömlő kampány, és egésznapos migráncsprogramtól. Aki nézte, látta, Orvbán egy durvát kampányolt még vasárnap délelőtt is, és egész nap más sem ment a választási központ számítógépének képernyői HELYETT, mint a mindenféle migráncshelyzetről szóló tudósítások. Nagyon durván undormány volt, annak tükrében pláne, hogy csak a 7:20-assal érkező naribarik nem tudják, hogy ezek a migirik, akiket nem a kormány importált ide, olyan kis hálátlanok, hogy ha nincsenek rács mögé dugva, szétfutnak, mint bontott pince alól a patkányok. Ők muttihoz, meg Svédisztánba indultak, nem a mi ómigránsainkkal arcoskodni pitiáner segílykéért…Akit érdekelt már régen tudja, mi minden jár nekik pár határral nyugatabbra.

 43. kaffer — 2018-04-15 13:35 

És aki még mindig nem érti, hogy miért lett pontosan az a végeredmény amit az összes közvéleménykutató megjósolt, annak érdemes ezt átfutni

http://ahaza.blog.hu/2018/04/13/miert_nyert_a_fidesz

 42. rdos — 2018-04-15 13:01 

@kaffer: Véleményed origója az origo.hu? 🙁 Nem baj ha nem olvasom el? Napi 1-2 kormánypárti hírnél több az egészségemre ártalmas. 🙂

Ha már tüntetés. A egyetlen értelmes célja a tüntetésnek az lehetne, ha a necces körzetekben szavazat újraszámolást kérnének. Követelnének. Megy vele az idő. és addig nincs érvényes választás és tehát új kormány sem. 🙂 Szerencsés esetben kiderülhetne svindli, akkor már az új választás abban a körzetben sem lehetetlen. 🙂

Sportnyelven szólva az időhúzás is a játék része, az eredményét befolyásolhatja, és be is folyásolja. 🙂 És az ideges, majd még jobban ideges 3. kétharmad könnyebben hibázik. 🙂

Mocskos egy “meló”, de a molotov-koktélnál minden megoldás jobb. 🙂

 41. kaffer — 2018-04-15 12:48 

@rdos:

Lehet tüntizni, cigányozni, ukránozni, románozni, diktatúrázni, aztán ha ezeken túl vagyunk, nem árt gondolkodni is.
Ez az írás segít.

http://www.origo.hu/itthon/20180415-tuntetes-a-demokracia-ellen-dsz.html

 40. rdos — 2018-04-15 11:55 

@kawabazsy: Ja, ja, valszeg nem sok szavazatot vettek meg 2-5 ezer Ft-os “árfolyamon”. Lehet hogy még ötvenezret sem. Csak hogy a választási matek nem ilyen egyszerű.

Kubatov listán látszik hogy X választási körzetben billeg a fityisz jelöltje. Akkor itt vesznek 1-2 ezer szavazatot, és már nem is billeg. 🙁 Szóval le lehet “kicsinyezni” a szavazatvásárlást (és egyéb technikákat, pl. a mi választókörünkben 3% feletti volt a rontott listás arány, holott nemzetiségi lista nem volt!), de összességében ezzel választást lehet nyerni.

Nyertek.

A 3.szinti, azaz az informatikai rendszerben elkövetett csalásról eddig semmi hír, meglehet nem is lesz. Nagyon sok aláírást és jkv-et kellene hamisítani és nagyon sok a választást lebonyolító személyt (kb 45 ezret) kellene megvezetni, megtéveszteni, zsarolni, megvenni, ….

Ennél akkor már egyszerűbb krumplira és tésztára költeni. 🙁

 39. bigthor — 2018-04-14 19:11 

@qdiace:

Hát ennyit a háttérfolyamatok ismeretéről 😉

 38. bigthor — 2018-04-14 19:10 

Ha játékelméleti hasonlattal és némi szarkazmussal akarnánk leírni a részekre szakadt és szakajtott, a magát ’Demokratikus Ellenzék’ gyűjtőnévvel aposztrofáltató Fideszen túli politikai pártok, pártocskák helyzetét, akkor megállapítható, hogy kormányalakítás tekintetében, zéró összegű játszmára kényszeríttettek, kényszerítették magukat. A választók számára alapvetően a ’The Market for Lemons’- Citromok a Narancs ellen? :)- avagy az ’Akerlof tragacspiacaként’ – Nomen est omen?:) – is ismert modellt működtették, míg egymás számára ’sikerült’ ez az erőteret egy összetett fogolydilemma-szerű játszmahelyzetté alakítaniuk. Nyerni tudni kell. De veszteni is. Nekik, jól láthatóan, egyik sem sikerült.

 37. kawabazsy — 2018-04-14 14:44 

Én is örülök, h Tiboru mester mmegint itt publikál, remélem ez csak a kezdet, s újra felveszi a fonalat. 🙂
Nem gondolom, hogy olyan mérvű csalás történt volna, ami érdemben befolyásolná a végeredményt. Eltekintve a kormánypárt felé lejtő pályától..

https://tibiatya.blogstar.hu/2018/04/10/a-teljes-ellenzek-mondjon-le-/51041/

 36. petiba — 2018-04-13 23:00 

Hurrá, annyira tudtam! XD
Nehezen tartottam vissza magamat, hogy feltegyem az ilyenkor szokásos kérdést, de sikerült.
Éreztem, hogy nem kell kiprovokálni, jönni fog ez “magától is”…

Örömmel látom, hogy mesterünk él és virul, és ugyan ahogy – gondoltam – szintén (velem együtt, csak máshogyan :P) nem túl boldogan, – de legalább megvan.

Azt gondolom, ilyen választási “műsor” az ún. csillagváltás óta nem volt. Még 2002-ben, az Erzsébet hídi csata évében sem.

Ez volt az a választás, amikor bármi előfordulhatott, meg annak az ellenkezője is. De mint választásra jogosult szavazópógár, még mindig brutálisan naiv vagyok, ezt el kell ismernem. Úgy éreztem, maximálisan fel vagyok készülve arra a szennyáradatra, amit a fidesz fog a társadalomra zúdítani, különös tekintettel legnagyobb ellenzékére. És itt természetesen nem őfelsége ellenzékére, gyurcsányferikére gondolok, hiszen gyurcsány és orbán úgy összetartoznak, mint jin és jang. Az, amit a Jobbikra, főleg Vonára zúditottak, az szerintem überelt mindent, az elmúlt, közel 30 évben. Nem hiszem, hogy volt még olyan kormányfő (jelölt), akinek (pártjával együtt) több, mint száz hivatalos, pecsétes bírósági papírja van róla, hogy hazudik. De lám, nem számít. Nem számított…

Folyt. köv.

 35. qdiace — 2018-04-13 19:10 

Tiboru, korrigálnád az előző kommentemet? Kicsit elbénáztam a HTML tageket. 🙁

 34. qdiace — 2018-04-13 19:09 

@bigthor: No igen, 2002. Én egészen a hídi csatáig nem is gyanakodtam, hanem elkönyveltem, hogy a birka nép visszaszavazta a kommereket. Utána már gyanakodtam

(Igen, olvasatomban az MSZP komcsi párt.)

Következő konteó lehetősége: űrmagyar ismerősöm azt mondta, hogy Orbán tett egy olyan kijelentést 2001-ben, ami arra utalt, hogy közpénzrendszer lesz Mo.-on uzsorarendszer helyett, ezt pedig ők nem tűrhették, ezért kellett Vityának 2002-ben buknia.

BTW, ez összecseng azzal, amit Vona mondott egy riportban talán egy héttel a választás előtt, amennyiben az 1998-2002 időszak vállalható érája volt a Fidesznek.

Innentől OFF!

avagy nevezhetjük ‘Bocskai-Eötvös szindrómának’

Na, ettől kínomban röhögtem. 😀 Nevezettek bizonyára forognak a sírjukban attól, hogy mi tapad a nevükhöz.

 33. bigthor — 2018-04-13 17:03 

Megvallom őszintén, nem értem, hogy az Urak s főként Tiboru mester, mint szakavatott konteósok, mit is képzelnek a politikum működési elveiről, illetve azon belül a demokráciának neveztetett Nagy Népi Színjátékról.
Ebben a színjátékban egy roppant racionális kérdésben – országgyűlési választás – a többség részéről, a háttérfolyamatok ismerete nélkül, mindenkor alapvetően emocionális alapon születik döntés, mely nélkülözi az önérdek érvényesítés lehetőségét, ellentétben a választásokon résztvevő kisebbséggel, akiknél a háttérfolyamatok különböző szintű ismeretében, csakis az önérdek érvényesítés a mozgató erő.

Tiboru mesternek, ha még konteó témát keresne, jó szívvel javasolnám a 2002-es országgyűlési választásokat. A ’régi szép’ kézivezérléses időkben, még szerverleállásra sem volt szükség.

Jelzem, nem gondolom, hogy magában a szerverleállásban lenne a dolgok nyitja. Ennél primerebb, az időfaktor és a feldolgozott szavazóköri eredmények nyilvánosságra kerülésének összefüggése, avagy nevezhetjük ’Bocskai-Eötvös szindrómának’.

De bizonyos vagyok abban is, hogy ezen az alapon, az elmúlt 28 esztendő bármelyik választása csámcsogni való konteó témát szolgáltathatna.

Felhívnám az Urak figyelmét arra, hogy az információhiány, valamint a bármilyen okból is megvalósuló elfogultság erős ellenfele a valóságot leírni képes ítéletalkotásnak. S amíg alapvetően ez a két tényező alakítja ítéletalkotásunkat, addig a „Kati néni, Mari néni etyepetye-lepetye” szintjén ragadunk.

 32. mirage253 — 2018-04-13 13:38 

1. Először is óriási csalódás Tiboru, hogy ennyi kihagyás után ezzel vagy képes előállni. :((
– a 2013. szeptember 25-én brutálisan megölt Kardosné Gyurik Krisztina ügyéről érdekesebb lenne írni
– de említhetném az idén télen eltűnt VV Fanni esetéet is

2. Jómagam legalább négyszer vettem részt szavazatszámlálói bizottsági munkában, rendszerszinten, nagy és széles körben NEM lehet csalni, mivel KIDERÜLNE! Így van kitalálva, ilyen a rendszer és ameddig papír alapon szavazunk és nem digitálisan, addig ez 100%-osan biztosított is!

3. A szavazóköri jegyzőkönyvek be lettek mostanra szkennelve és fel vannak töltve. Aki eltérést talál a választási honlap és a szavazóköri/oevk szinten összesített és jegyzőkönyvezett adatok között tegyen feljelentést. A jegyzőkönyvek egyenként ott vannak annál a több tízezer embernél akik a lebonyolításban részt vettek.

KÁR KELTENI A HANGULATOT!
..
én inkább azon konteóznék el, hogy a hosszas hallgatás és lehalt honlap után miért a “Soros-szervezetek” által meghirdetett tüntetés előtt aktivizálod a blogodat és miért éppen ebben a témában!???
Az 1. pontban említettekről kellene írni!!!

 31. kaffer — 2018-04-13 12:41 

@rdos:

A másik, hogy most azért nem a város szavazott, hanem a körzet, az azért nem ugyanaz

 30. kaffer — 2018-04-13 12:39 

@rdos:

Ja, a ” független” jelölt 🙂 Már másnap látszott hogy mennyire független. És ezt nyilván azok is látták, akik rászavaztak. Egyszer és alighanem utoljára

 29. qdiace — 2018-04-13 10:19 

@qdiace:

Sőt…

http://www.blikk.hu/sztarvilag/sztarsztorik/pataky-attila-kiszabadult-a-hitelcsapdabol/hzeh75q

Elég a címet nézni, onnantól ld. az előző kommentemet.

 28. qdiace — 2018-04-13 10:16 

Patakynak volt egy hiteltartozása.

http://www.blikk.hu/sztarvilag/sztarsztorik/hitele-tette-tonkre-pataky-attila-eletet/jhd6jw8

“lejjebb ment az adósságom, mert egy baráti segítséggel tudtam forintosítani”

Egyes konteók szerint ez a barát maga a Zorbán volt, amit Attis egyes koncertek végén meghálált.

https://www.youtube.com/watch?v=4ZBXfhJpQxY

(Elég az első 3/4 percet meghallgatni.)

Magam is voltam nem egy olyan koncerten, ami e gondolatokkal zárult, nem egész egy évvel a választás előtt. Sarkítva azt mondhatjuk, hogy Attis X-ek ezreit generálta a szavazólapok fityiszes rubrikájába.

 27. gtibor — 2018-04-13 07:46 

 26. rdos — 2018-04-12 18:34 

@kaffer: Lusta kormánypárti szavazókkal? Az egyetlen pozitívum az időközi polgimester választáson az eredményhirdetés után a fidesz számára az volt hogy 2 ezerrel több szavazót tudtak maguk mellett mozgósítani mint valaha.

És így kapott ki a kormánypárti jelölt 2-3 ezer szavazattal! Nagyon röviden parádés fidesz tábor mozgósítással, kubatovlistával és krumpli utalvánnyal együtt mosta fel a független jelölt a fideszt a fellegvárában! Akkor! Ma meg lézerjanó egymaga 52%-os. Biztosan csak nekem furcsa. 🙁

 25. kaffer — 2018-04-12 16:52 

@rdos:

Akkor a Medián / köztudottan Orbán fanok 🙂 / valamit nagyon tudhattak a készülő nagy csalásról is, mert telibe találtak. A többi sem lőtt nahyon mellé. Hódmező meg nem releváns, időközi polgármester választás, teljes összefogással, lusta kormánypárti szavazókkal.

 24. rdos — 2018-04-12 15:38 

@warr: 🙁 Lehettek volna a narancsbolsi kicfijúk kreatívabbak is, a veszteseknek, vagyis kiesetteknek “vesztesbüntetés”. Pl 15 fekvőtámasz. 🙂

Nem gondoltam volna hogy mszp-t linkelek valaha is, de ez is megtörtént. 3.szinti eddig is ismert “anomáliákra” utaló kifogással élő doksi a hivatkozott mellékletekkel.

https://mszp.hu/hir/az_mszp_kifogast_jelent_be_az_nvi_es_elnokenek_torenyserto_tevekenysegevel_kapcsolatban

Amit ma letölthetsz ne halaszd holnapra! 🙂

 23. warr — 2018-04-12 13:43 

@rdos: “győzteskompenzáció”. Jól ki van találva a választási rendszer, a körzethatárokkal együtt. Ügyesen csinálják egyébként a nyavalyások 🙁

 22. warr — 2018-04-12 13:42 

@déjvid: Mondjuk az ilyen sztorik elég általánosak sajnos:

https://index.hu/velemeny/2018/04/09/hogy_lehetett_ennyire_hulye_egesz_magyarorszag/

Nem arról van szó, hogy nem akarják nézni a hír tv-t vagy akármit, hanem egyszerűen nics nekik. Mert sokan annyira csórók, hogy csak a legalapabbb van nekik, ha van:

http://mindigtv.hu/mindigtv/mindig-tv/a-szolgaltatasrol

Remek kínálat 🙂

Ööö, lehet én a cseh 2-t néztem, de hol szerepelt kitűnően a jobbik? Sehol nem vittek semmit, sajnos, teszem hozzá…

Van itt egy másik oldalról vizsgálódó írás, a grafikonok érdekesek benne.

http://mandiner.hu/cikk/20180411_szilvay_gergely_nem_az_orszag_hulye_hanem_a_videkizo_balliberalisok

 21. rdos — 2018-04-12 13:40 

És hogy mennyire lejt a pálya? Az ogy-ba jutás listájáról lemaradt pártok 376 ezer szavazata veszett el. Ezt a bejutók, újabban mintha csak a győztes vinné. Ez kb 1,5 listás mandátum.

Fejér 5 db választókörzetével “végeztem”. Listán 14298, egyéniben 431o kamupárti szavazat veszett el. Ez a listás helyeknek a 6,2%-a, az egyénieknek az 1,8%-a.

Egy az egyben nem lenne szabad ezeket összeadni, de ha megteszem, látszik a rendszerben egy kb 8% plusz a “mindenkori” győztesnek. Mondjuk amikor 5% a bejutási küszöb, azért ez nem csekélység, amit csak a kamupártoknak köszönhetünk. 🙁 Mindez teljesen törvényes!

Persze ilyenkor elfilózik az ember, hogy a parlamentbe jutott “ellenzék” az szintén nem kamupárt-e? Mire gondolok? A legnagyobb nyertese a teljes ellenzéki összefogásnak (a legesélyesebb 1 db ellenzéki mögé áll fel minden ellenzéki párt) a jobbklikk lehetett volna, 55 egyéni bejutóval! A 2. legnagyobb nyertese az mszp-p lett volna 36 egyéni bejutóval. A fityszinek maradt volna 9 egyéni hely, a többit nem sorolom. A jobbik alakíthatott volna ebben az esetben kormányt, de nem egyedül! Ekkor lett volna egy félig moszkovita kormányuk (jobbklikket értem alattuk). Eddig (és lehet hogy ezután is) teljesen moszkoVitya kormányunk van. 🙁

A “mi lett volna ha?” már elment, de a kamupárt felismeréséhez egy kis adalékkal szolgáltam. 🙁

 20. déjvid — 2018-04-12 11:12 

@warr: “ez pont elég volt a Kossuth rádióból meg az m1 híradóból tájékozódó vidéki népeknek, akiknek se igényük, se lehetőségük nincs gondolkodni…”

Már elnézést, de ez nekem mindig is szúrta a szemem…

Nézzünk már meg egy médiafogyasztásról szóló _bármilyen_ felmérést a tévék nézettségéről és a rádiók hallgatottságáról… Az én szememben ezek a vagdalkozások tipikusan a baloldal saját inkompetenciájára felkínált szépségtapaszok… nem vágnak egybe a valósággal.

Elméleti fejtegetés helyett két (elgondolkodtató, költői) kérdés:

1.) A nem a legalapabb tévécsomaggal rendelkező háztartások száma és – teszem azt – az ATV nézettsége hogy viszonyul egymáshoz…? Van négymillió ember, akinek a lakásában bejön az ATV, amit kb. huszonnyolcezer ember néz…? (szándékosan nem néztem utána a számoknak.) Erről is az Orbán tehet?

2.) Mi magyarázza a Jobbik kitűnő szereplését, főleg vidéken…? Nekik nincs se tévéjük, se rádiójuk, se napilapjuk…

Ja és nem a Fideszt-Jobbikot védem, ellenben vidéki vagyok 😛

 19. rdos — 2018-04-12 10:57 

8.sz. hsz-emben említett 3.szinthez segítség informatikai vénával rendelkezőknek az alábbi linken:

http://otthonzulles.tumblr.com/post/172801340470/httpvalasztassztupyhu

A “Itt vannak a szvk adatok kitolva táblázatba” karakter sorozat utáni linken látható a tumblász által a valasztas.hu-ról tegnap délelőtt? lementett adatbázis egy szép nagy és használható táblázatba rendezve (eredetiben html-ben van meg, ezt szervezte adatbázisba az SQL programozó kollega). Másolni szabad bárkinek, sőt kéri is az érdeklődők segítségét.

Fejér 1-5 vk-et szedtem le tegnap, azt “simogatom” 2. napja szabadidőmben. 🙂

 18. warr — 2018-04-12 08:51 

https://index.hu/belfold/2018/valasztas/2018/04/11/tisztazunk_nehany_valasztasi_furcsasagot/

Sajnos arról nem a választási rendszer tehet, hogy a komplett ellenzék tehetségtelen balf@szokból áll, akik semmiféle kampányt nem voltak képesek összehozni, nagyjából zéró ötletük se volt, hogy mit kéne tenni vagy mondani. Persze a fidesz is annyiból állt, hogy stop soros, stop migránsok, de ez pont elég volt a Kossuth rádióból meg az m1 híradóból tájékozódó vidéki népeknek, akiknek se igényük, se lehetőségük nincs gondolkodni…

 17. rdos — 2018-04-12 06:49 

@SLC: Ahol nem volt ellenzéki szavazatszámláló és látványosan eltérnek az eredmények a szomszédos, ellenzéki szavazatszámlálós választókörökhöz képest ott biza a szavazatok újraszámolását gondolnám jó ötletnek.

Meg még azt gondolnám jó ötletnek, hogy a “piripócsi Marinénitől kezdve a legmagasabb szintig bezárólag, akiről bebizonyosodik hogy választási csalásban vett részt, az kapja meg a letöltendő 1-3 évét!

 16. csubakka — 2018-04-12 06:47 

Tényleg elég sok érv szól amellett, hogy szignifikáns manipuláció nem történhetett:

1. Az összes szavazókör eredménye fenn van a valasztas.hu-n. Az összes ellenzéki delegált kapéott egy-egy példányt a saját szavazóköre szavazatszámlálásáról és eredményéről a számolás végén. Ha eltérést látnának, azt nyilván jeleznék. Ahol pedig a szavazatszámlálást alatt észleltek anomáliát, azt jelenthették, jelenthetik. Ilyen esetekben szerintem is indokolt az újraszámlálás, de ezek aránya épp a fentiek miatt nem lehet túl magas.

2. A közvéleménykutaqtások kb. megjósolták az eredményt. A Medián nagyon jól eltalálta: https://444.hu/2018/04/07/billego-ketharmad-egy-ket-valasztokerulet-is-szamit

3. A Fidesz kétharmadát elsősorban az okozta, hogy a Jobbik és a baloldal közt nem jött végül létre megállapodás a visszalépésekről, így mindenhol volt külön jobbikos jelölt is. Innentől viszont egyéniben kétfelé mentek az ellenzéki szavazatok, tehát a baloldal 28%-a és a jobbik 19%-a külön-külön versenyzett a Fidesz 49%-ával is és egymással is, így nem csoda, ha kevés helyen tudtak győzni.

4. A régi választási rendszer se volt sokkal arányosabb, és abban is az egység/megosztottság kérdése esetén ütött ki a legjobban az aránytalanság. Ennek állatorvosi lova az 1994-es választás. Az MSZP a szavazatok 33%-át kapta, míg a következő négy év ellenzéke, az MDF, FKgP, KDNP és Fidesz négyen együtt 35%-ot, ehjhez képest az MSZP 54%-nyi mandátumot szerzett, míg ők négyen együtt csak 28%-nyit. AZ MSZP és az SZDSZ pedig ugyanezen a választáson a szavazatokjnak összesen 53%-át szerezték (33% MSZP+20%SZDSZ), de mandátumokban ez már 72%-ot jelentett. 53%-nyi szavazatból 72%-nyi madátum egyáltalán nem arányosabb, mint a mostani eset, ahol is 49%-nyi szavazatból 67%-nyi mandátum lett. Ehhez képest én annak idején elvégeztem a politológia szakot, ahol annak idején az összes európai értelemben vett haladó baloldali demokrata nagyműveltségű professzor mind azt magyarázta nekünk, hogy az ilyen mértékű torzítás szükséges a rendszerben, mégpedig azért, hogy az ország minden esetben stabilan kormányozható legyen, és teljesen arányos rendszert követelni tudatlan és ostoba populista dolog, mert kormányozhatatlanná tenné az országot. Egyébként 1989 óta mindössze két olyan választás volt, amikor a győztes koalíció 50%-nál több listás szavazatot szerzett: 1994 és 2010. Minden más esetben 50% alatt, jellemzően a Fidesz jelenlegi szavazataránya alatt kaptak. Szóval az aránytalanság alapvetően belesimul a több évtizedes trendekbe.

A régi választási rendszer kétfordulós volt ugyan, de úgy, hogy a második fordulóba teljesen irracionális módon nem az első két helyezett, hanem az első három helyezett jutott tovább, így ott is lehetett relatív többséggel nyerni. És hogy miért volt így? Mert az 1989-es nemzeti kerekasztal tárgyalásokon az MSZ(M)P ragaszkodott az első három jelölt továbbjutásához, hogy az 1990-es választásokon így menjen kétfelé (MDF és SZDSZ) az akkori ellenzék szavazatmennyisége. Aztán a rendszer 20 évre úgy maradt, és 2006-ban is jelentős részben ennek következtében tudott győzni az MSZP-SZDSZ, mert az MDF a második fordulóból nem volt hajlandó visszaléptetni a totál esélytelen, 5-10%-os harmadik helyezett jelöltjeit, akik után egyébként még csak kompenzációs szavazatokat sem kapott (a kompenzációs szavazatokat az első fordulós eredmények alapján osztották, tehát még azt sem nyert az MDF azzal, hogy nem léptette vissza a jelöltjeit, erről még a jobboldalisággal aligha vádolható Index is írt elemző cikket annak idején).
Pont emiatt, ha a régi rendszer marad, az se segített volna most az ellenzék fő baján, miszerint a Jobbik és a baloldal végül nem tudott visszalépésekről megállapodni. Mivel a régi rendszerben az első három helyezett jutott tovább, így ez most is mindenhol egy fideszes, egy jobbikos és egy baloldali továbbjutását jelentette volna. Vagyis az ellenzék szavazatai egyéniben a második fordulóban úgyanígy kétfelé mentek volna a 28%-os baloldal és a 19%-os Jobbik közt, szemben a Fidesz 49%-ával.

Tényleg nincs olyan választási rendszer Európában, ahol ne szerzett volna abszolút többséget a Fidesz. A brit és francia rendszer csak egyéni, ott a Fidesz többsége még nagyobb is volna ennél. A német rendszer arányos ugyan, de parlamenti küszöb ott is van, így a Momentum, az Együtt és a Kétfarkú Kutyák szavazatai ott is elvesztek volna az ellenzék számára, nélkülük pedig a parlementi ellenzék csak 44%-ot kapott, ami kevesebb a Fidesz 49%-ánál. Még a legarányosabb, holland rendszerben, ami csak listás, és nincs küszöb, ott is, mivel 199 fős a parlamentünk, a de facto küszöb 0.5% körül lett volna. A 0.5% alatti pártokra leadott, összesen 1.46%-nyi szavazat egy olyan rendszerben is kiesett volna. Ráadásul egy fideszes arc német nemzetiségi listán jutott be, tehát az ő szavazatai is hozzáadhatóak a Fideszéhez, ami így vele együtt 49.37%. Ugyanakkor minden, ami nem Fidesz, az pedig a 0.5% alatti pártok holland rendszerben is kieső szavazatai nélkül csak 49.17%, tehát a holland rendszerben is abszolút többség lenne. A kétharmad már más kérdés, de valószínűleg a régi magyar választási rendszerben akörül volna az eredmény, a fentebb leírtak miatt.

Azzal egyetértek, hogy amelyik környezetben kétségek merülnek fel, ott igenis számolják újra, de hogy az eredmény nagy vonalakban ne az lenne, ami az előrejelzések alapján és a választási rendszer ismeretében várható volt, vagy hogy a választási rendszer kirívóan antidemokratikus volna, az a fentiek miatt szerintem nem állja meg a helyét.

 15. rdos — 2018-04-12 06:38 

@kaffer: Ja. Mint Hódmezővásárhelyen az időközi polgimester választáson. Ott is megjósolták a fityisz győzelmét. Ja? Ott nem is. 🙂

Az a meglepi hogy nem hogy 2,5 milla, de megkockáztatom a fele sem fityisz hívő. A többi az mind csalás. Vásárolt szavazattal pl.:

https://olkt.hu/rendkivuli-hir-egy-telefonbeszegetes-szivargott-ki-a-valasztasi-csalasrol-video/

A megjelent szavazók letagadásával, az ellenzékre adott, vélelmezem sok helyen taktikailag szavazott szavazat elcsalásával és olyan béna számítástechnikai csalással hogy pl momentum Székesfehérvár 1-ben egyetlen választókörzetben sem kapott egyetlen egyéni mandátumot sem, Székesfehérvár 2-ben a választókörök 95%-ában kapott 1-33, átlagosan 1o szavazatot!

Táblázatokat viszonylag gyakran használóként azt mondanám, hogy rand() függvénnyel (véletlen szám generátor) készített primitív csalás.

Az pedig külön meglepi, hogy 8. éve ez az ámokfutás politikailag el van fogadva az egész sártekén “demokráciának”, ez a választási csalás pedig választásnak. Na jó, az Eu vezetők “fintorogva és orrbefogva” fognak kezet moszkoVityával ha sorsuk kényszerűen összehozza őket, illetve látványosan kerülik a vele való érintkezést de ennyike, semmi több. 🙁

 14. kaffer — 2018-04-12 00:36 

Mondjuk azt nem értem, hogy mi a meglepetés ? Az összes közvéleménykutató kb ugyanezt az eredményt jósolta a legutolsó, pár nappal a szavazás előtti mérésében.

 13. déjvid — 2018-04-11 20:27 

Sőt, ha úgy nézzük, hogy 20+% az, aki nem is szavazhat, pedig itt lakik, akkor még botrányosabb az eredmény 😀

Komolyra fordítva: a minősített többség az országgyűlésben a kétharmad. “Matematikailag” az 50%+1 a minősített többség. Az ülőhelyek elosztása nem a matematikai minősített többséget, hanem a politikai minősített többséget képezi le. Ha nem lennének kétharmados törvények, akkor a választási eredményt nem kellene eltolni a matematikaitól.

Lehetne olyan választási rendszerünk, hogy a száz képviselői helyre beültetünk 21 próbababát (ők azokat képviselik, akiknek nincs szavazati joguk), 26 helyet üresen hagyunk (mert ennyi százalék nem ment el szavazni), 25 helyre beülnek a fideszesek, 10 helyre a jobbikosok, nyolc helyre az MSZP, öt helyre az LMP, három helyre a DK, a maradék két helyen meg osztozik a kétfarkúaktól az együttön át a munkáspártig mindenki. Szóval az se lenne igazságos 😀

Ez persze csak és kizárólag a választási rendszernek erre a részére vonatkozik. Sapienti sat 😀

 12. SLC — 2018-04-11 19:35 

@tiboru: Ja, és mit mondasz arról, amikor Pálffy Ilona Balóval beszélgetett? Szerintem a nőnek simán halálfélelme volt…

 11. SLC — 2018-04-11 19:22 

Jók a címkék: hányinger magyar politika :DDD

 10. SLC — 2018-04-11 19:03 

@tiboru: Na ja, de ki tudja, nem hamisak-e azok a jegyzőkönyvek. Ha jól emlékszem, több mint 4000 helyen nem voltak ellenzéki delegáltak a bizottságokban.
Persze nem azt mondom, hogy hamisak, de én kedvenc kormányunkból simán kinézek bármi szemétséget.

 9. SLC — 2018-04-11 19:00 

@skylerwhite: Minden rohadt nap hungarocellt eszek, és már piszkosul unom :DDD

 8. rdos — 2018-04-11 18:43 

Off. Szerintem Tiboru mester azért kedvetlenedhetett el a konteo blog témájában, mert többpártunk és immár zsinórban harmadszor szabadon? választott III/3-as, akarom mondani 2/3-os kormányunk (aki az 1/3 támogatását se kapta meg) kisajátította a konteózást. 🙁 Lassan azon sem lesz meglepi, ha a hülye járások mi(ni)sztériumát megcsinálják. 🙁

On. Lehet azt mondani hogy van máshol is nem arányos választási rendszer, de egyszerű kérdésem, azért mert egy nyomi 5oo éves félfeudális britanniai maradványhoz ragaszkodnak az angolok, azért nekünk miért kell eleve aránytalant csinálni? Na ez a választási csalás, első, formailag törvényes szintje (választókörök átrajzolása is ide tartozik).

A második “szint” (sátáni mélység ez, mert a népfelséget sérti, de hagyjuk a moralizálást) a szokványos szavazóköri csalások. Láncszavazás, határ térségekben kamu szavazók ideiglenes lakcímmel szavaztatása, szavazat vásárlás 2 kg tésztával és krumplival, szavazóköri ügyeskedések a mozgó urnával, a szavazó lap le nem pecsételésével, az ogy és nemzetiségi listák összekeverésével, meg még ki tudja milyen “huncutságot” lehet szinte törvényesen intézni, jaj-jaj bocsika össszekevertem a szezont a …. 🙁 Egyenként ezekkel 1o-2o 5o ezer hamis szavazat ha összejön, de ha sokan és sok helyen csinálják ez is tetemes csalt szavazat tömeget jelenthet.

A harmadik szint (és itt a jelekből ítélve ez is elég esélyes), hogy magába az informatikai rendszerbe a már így is torzított papír alapú szavazóköri jegyzőkönyveket és azok eredményeit tudatosan hamisan táplálják be az adatokat. Ennél a technikánál a határ a csillagos ég (na, jó, a 1oo%). 🙁

Akit a téma érdekel kövesse olkt.hu-t.

 7. skylerwhite — 2018-04-11 12:42 

-Édesanyám, én már nagyon-nagyon-nagyon unom a babgulyást. Nincs valami más kaja?
-Dehogynem, fiam. Nézzük csak… Van itt még rigófütty, fáradtolaj, gatyamadzag, silica-gél, meg hungarocel. Ja, és majdnem elfelejtettem a tyúkszaros fűrészport. Mit ennél?

 6. gtibor — 2018-04-11 12:31 

A körzetek választásra jogosult lakosainak létszáma így hozta. Nyilván ennek kialakításánál lehet pártszimpátia szerint trükközni, de mindenkinek megvolt a lehetősége, hogy magához édesgesse a szavazókat. Trump esetén ugyanez volt a g kyzet. Hillary több szavazatot kapott.

 5. UnA — 2018-04-11 12:03 

@tiboru: “Lehet, hogy csak nekem tűnik igazságtalannak 33% szavazattal 67% mandátumhoz jutni?”

Szerintem te is ismered a választási törvényt, vagyis:
(1) egy vegyes rendszerben ez az eredmény – listás esetben is megkapta volna a Fidesz az 50%-ot, de angol rendszer szerint meg még többet
(2) a nem szavazókra sehol sem lehet hivatkozni

 3. qdiace — 2018-04-11 11:57 

Ott volt a tengernyi törpepárt, a rájuk adott szavazatok gyakorlatilag semmivé váltak.

Itt persze felmerül az, hogy ezeket a Zorbán gründolta, hogy felszalámizza az ellenzéket.

A csalás persze nem zárható ki, de ha reprózni akarja valaki a 2002-es hídi csatát (alább), nagyon gondolja meg, mert azóta a rohamládáknak “kicsit” fejlettebb cuccuk van.

http://img2.hvg.hu/image.aspx?id=e2d4abad-1aa8-40b8-ad31-2e888e59bd96&view=e579a964-29d6-479f-90b0-f752bb3fb356

Azt ne felejtsük el, hogy

1. 2006-ban a böszmekormány belelövetett a tömegbe. Akik ekkor maradandót szenvedtek, nem fognak balra szavazni, sem a DK-ra, sem az MSZP-re, ahogy hozzátartozóik sem.

2. A migránsmizéria nem lufi. Ha belesulykolod az egyszeri szavazó fejébe, hogy egyedül Orbán Viktor képes megvédeni a hazát és Európát, akkor rá fog szavazni. Ha sok egyszeri szavazó fejébe sulykolod, akkor még a 2/3 is megmarad.

Az alábbi cikk írója belemegy a “mi lett volna…” játékba, majd azt hozza ki, hogy az LMP tehet a Fityisz-kabinet újrázásáról.

http://b1.blog.hu/2018/04/09/van_egy_hely_magyarorszagon_ahol_tonkrevertek_a_fideszt

 2. tiboru — 2018-04-11 11:54 

@gtibor:

Nem az ellenzék oldaláról közelítem, hanem a kormányoldalról. Lehet, hogy csak nekem tűnik igazságtalannak 33% szavazattal 67% mandátumhoz jutni?

 1. gtibor — 2018-04-11 11:26 

Közel azonos arányban kapott mandátumot az ellenzék, mint amilyen arányban szavazatot kaptak. Hol a hiba?

RSS feed for comments on this post.

Ars poetica

Mert összeesküdni is jó, de összeesküvés-elméletet gyártani, terjeszteni és erősíteni még jobb. Conteo, ergo sum!

  • Legutolsó hozzászólások

    Tartalom

    CímDátum
    Vitaposzt: választás-konteók2018-04-11
    Vendégposzt – A kassai bombázás2017-06-26
    Michael Jackson-konteók2017-05-20
    Átirányítás: 100 év Fátima2017-05-13
    Szolgálati közlemény: Aranykönyv-szavazás, döntő!!!2017-05-11
    Kínos Clinton-konteók (részletek)2017-03-31
    Lindbergh-konteók2017-02-26
    Toxoplazmózis-konteók2017-01-25
    Vendégposzt – Horthy István halála2017-01-06
    A BCCI-sztori2016-11-04
    Villámkonteó: a 200 ezer SIM-kártya esete2016-10-07
    Villámkonteó: robbantás a Nagykörúton!2016-09-25
    Wałęsa-konteók2016-08-21
    Posztajánló: Porton Down2016-08-15
    Reagan és a gellert kapott golyó2016-06-17
    Eyjafjallajökull-konteó2016-05-17
    Kommentposzt: Kiss László2016-04-08
    Lionel Crabb rejtélyes esete2016-03-21
    Hindenburg-konteók2016-02-26
    Bruce Lee halála2016-02-14
    Opus Dei2016-01-23
    Alapítvány-konteók2015-12-19
    Megjelent az e-Konteó2!2015-12-06
    Furcsa történetek 2.02015-11-29
    Shakespeare-konteók2015-11-12
    Frigyláda-konteók2015-10-22
    Per “Dead” Ohlin halála – 18+!!!2015-09-10
    Gary Webb, a CIA és a crack-konteó2015-08-23
    Menekült-konteók2015-07-14
    Ajánló – sorozatok és filmek2015-07-07
    Miss Liberty-konteók2015-06-22
    Na-seby (Villámkonteó)2015-04-14
    Glenn Miller eltűnése2015-04-08
    Kommentposzt: Germanwings-konteók2015-03-30
    Furcsa történetek 1.02015-03-23
    Bob Marley halála2015-03-14
    New Coke – konteók2015-03-02
    Sid Hurwich időgépe2015-02-22
    Alan Turing2015-02-10
    Kommentposzt: rejtélyes betörések2015-01-31
    Halál Chappaquiddickben2015-01-26
    Kommentposzt: Charlie Hebdo2015-01-08
    A Dreyfus-Zola konteók2015-01-05
    Megjelent az e-Konteó1!2014-12-05
    Konteókönyv-felmérés2014-12-01
    Vendégposzt: az ufó-emberrablások2014-11-28
    John Titor története2014-11-19
    Ajánló – A Kennedy-gyilkosság elhallgatott története2014-10-29
    Fort Knox2014-10-23
    Estonia-konteók2014-09-29
    Rudolf Hess története2014-09-22
    Kurt Cobain halála2014-09-09
    Eilean Mór rejtélye2014-08-18
    Balla Irma halála (részletek)2014-07-27
    Gyíkember-konteók2014-06-12
    A Kovács Béla – ügy2014-05-23
    Kitalált középkor (rövidposzt)2014-05-12
    Georgia Guidestones2014-05-03
    Elisa Lam halála2014-04-15
    Kommentposzt: Welsz Tamás halála2014-03-20
    Kommentposzt: az MH370-es járat2014-03-15
    Magic Johnson – konteó2014-03-12
    Challenger-konteók2014-02-13
    Ophélie Bretnacher halála2014-01-20
    Cicada 33012014-01-06
    Cajamarquillai üregek2013-11-27
    A körmendi gyerekgyilkosság (részletek)2013-11-21
    Vendégposzt: A Nagy Könnyűzenei Sátánista Konteó2013-11-14
    Google-konteók2013-11-03
    A Konteókönyv rendelhető!2013-10-23
    Katrina-konteók2013-10-11
    A denveri repülőtér2013-09-27
    Haszbara-konteók2013-08-25
    Génmódosítás-konteók2013-07-08
    Oopart, avagy tárgyak rosszkor, rossz helyen?2013-06-14
    Konteónak indult…2013-06-09
    Az X bolygó2013-04-27
    Ókori dodekaéderek (rövidposzt)2013-04-03
    Náci repülő csészealjak2013-03-22
    D. B. Cooper története2013-02-19
    Egy pápa lemondása2013-02-11
    A Sunstein-Vermeule – algoritmus2013-01-23
    Eltűntek2013-01-18
    Könyvajánló – Szoftverfrissítés 1.02012-12-13
    Anjikuni-rejtély2012-12-11
    Szent Malakiás próféciái2012-12-03
    Jövőbelátás-konteók2012-11-21
    Chomsky-tízparancsolat2012-11-06
    Mátrix-konteók2012-10-28
    Elbert János halála2012-10-19
    Bohemian Grove2012-09-26
    Robert Maxwell élete és halála2012-08-28
    A Zelnik-ügy – reloaded!2012-08-05
    Kazbegi dinók (rövidposzt)2012-07-20
    A Zsanett-ügy (18+)2012-07-10
    Alternatív Bermuda-háromszögek2012-07-06
    Olof Palme halála2012-05-16
    A torontói jegyzőkönyvek2012-04-21
    Phobosz-összeesküvés (rövidposzt)2012-03-22
    Jörg Haider halála2012-03-14
    Az eltűnt zászlóalj2012-03-09
    A Mary Celeste – rejtély2012-03-01
    Szcientológia-konteók2012-02-07
    Mikrohullám-konteó (rövidposzt)2011-11-12
    Népszámlálás-konteók2011-11-12
    EU-konspiráció2011-11-12
    A Djatlov-incidens2011-11-12
    Fluorid-összeesküvés2011-08-19
    Breivik-merénylet2011-07-25
    A Mikroelektronikai Vállalat – konteó2011-05-26
    Patton tábornok halála2011-05-12
    Skull & Bones2011-04-19
    Réztekercs-konspiráció2011-04-12
    AIDS-konspiráció2011-04-11
    Ajánló – kódfejtők előnyben!2011-04-09
    Moszkva és a csecsenek2011-04-08
    Gandzsa-összeesküvés2011-04-07
    A KAL-007-es járat lelövése2011-04-06
    Globális felmelegedés2011-04-05
    A móri nyolcas gyilkosság2011-04-04
    Kilenc/tizenegy2011-03-30
    A közösségi oldalak – összeesküvés2011-03-29
    Kelly doktor halála2011-03-28
    Roberto Calvi, Isten bankára2011-03-25
    Az arab világ forradalmai2011-03-23
    Martin Luther King halála2011-03-22
    Hajsza az örökmozgó és egy másféle energia után2011-03-21
    Castro és a CIA (átirányítás)2011-03-18
    A USS Liberty megtámadása2011-03-17
    Jézus-összeesküvés2011-03-16
    Ajánló – linkek2011-03-15
    HAARP-összeesküvés2011-03-14
    Chico halála2011-03-11
    JFK – 2.02011-03-10
    JFK – 1.02011-03-10
    Nőellenes világösszeesküvés2011-03-08
    Atomkonspiráció (átirányítás)2011-03-07
    Hasfelmetsző Jack – dosszié2011-03-07
    Gagarin-konteók2011-03-04
    Cigánygyilkosságok2011-03-04
    Robert F. Kennedy meggyilkolása2011-03-03
    Vérvád-konspiráció2011-03-03
    A Council on Foreign Relations2011-03-02
    A szmolenszki katasztrófa2011-03-02
    Atlantisz-konteók2011-03-01
    Nagy német adókonteó2011-02-28
    Illuminátusok2011-02-28
    Ajánló – filmek2011-02-26
    Az Elvis-legenda2011-02-25
    Tunguzka-rejtély2011-02-24
    Nikola Tesla 2.02011-02-23
    Nikola Tesla 1.02011-02-23
    Robbanás Port Chicagóban2011-02-22
    A Fenyő-gyilkosság2011-02-22
    Rákgyógyszer-konteók2011-02-21
    A főtitkár halála2011-02-21
    Nácik aranya2011-02-19
    ODESSA2011-02-18
    A romániai “forradalom”2011-02-18
    Templomosok2011-02-17
    A TWA-800 járat lezuhanása2011-02-16
    WikiLeaks-konteók2011-02-15
    A Voynich-kézirat2011-02-15
    Mormon-összeesküvés – újratöltve!2011-02-14
    Mormon-összeesküvés2011-02-14
    Szabadkőművesek 2.02011-02-13
    Szabadkőművesek 1.02011-02-13
    Bilderberg-konteók2011-02-13
    Men in Black2011-02-12
    UFO-konspiráció2011-02-11
    Jim Morrison halála2011-02-11
    Rejtélyes helyek, titkos bázisok2011-02-10
    Roswell és az M-122011-02-09
    Bermuda-háromszög2011-02-09
    Antarktisz-összeesküvés2011-02-09
    Pearl Harbor – dosszié2011-02-08
    Népek Temploma2011-02-08
    Egy pápa halála2011-02-08
    A MA-240-es járat tragédiája2011-02-07
    A “tökéletes katona”-projekt2011-02-07
    A Kurszk elsüllyedése2011-02-06
    A Litvinyenko-gyilkosság2011-02-06
    Beatles-konteók2011-02-05
    John Lennon halála2011-02-05
    Philadelphia-kísérlet2011-02-04
    Diana hercegnő halála 2.02011-02-03
    Diana hercegnő halála 1.02011-02-03
    A Seuso, a Habsburgok és egy lord – kiegészítő konteó2011-02-02
    A Seuso-ügy2011-02-02
    Titanic-sztori2011-02-01
    Holdraszállás-konteók2011-01-31
    Marilyn Monroe halála2011-01-30

    Innen jöttök