2012-08-02–19:21

Villámkonteó 14.0 – A Zelnik-Seuso – konteó

A nyári uborkaszezon, valamint a harmadik londoni olimpia kellős közepén egy kétkezi, hétköznapi magyar milliárdos méretes kavicsot dobott nemcsak a hírpocsolyába, hanem a hazai konteósok egyik kedvenc témájának, a Seuso-ügynek a kellős közepébe is.

Noha ezekben a napokban a bloggazda fő elfoglaltsága (olvasóink többségéhez hasonlóan) az árnyékban fogyasztott hűsítő italok mértékletes élvezete, nem mehetünk el szó nélkül a téma mellett: mai (hőségriadó által keretezett) villámkonteónk dr. Zelnik István ajánlatával foglalkozik.

Biztosan sokan ismeritek az elmúlt 24 órában napvilágra került történetet, ezért (szokásainkkal ellentétben) csak belinkeljük az Aranymúzeum létrehozójával készített indexes beszélgetést, egyúttal elismerjük az Index szerkesztőinek nagyszerű bravúrját, amivel sikerült a Konteóblog Seuso-posztját még csak meg se említeniük az esetről írt négy cikkük egyikében sem.

Nem vagyunk mi sértődékenyek, csak úgy megjegyeztük.

A hazai közvélemény (többek között olvasóink azon hányada, akik a Konteóblog Facebook-oldalán is fel-felbukkannak) máris megosztottá vált; félázsiai nemzetünk ismételten kimutatta foga fehérét, s széthúzásra való hajlama két, egymástól jól elkülöníthető táborra szakította legjobbjainkat. Vannak, akik egyetértenek Zelnik István felvetésével és szemeik előtt már egy szeptemberi kiállítás-avató lebeg, ahol a páratlan műkincseket végre a széles tömegek elé tárják. A másik csoport gyanakvó, s óva inti a magyar államot attól, hogy (a milliárdos egyik feltétele előtt fejet hajtva) ideiglenesen, mintegy átmeneti jelleggel lemondjon a kincs fölötti tulajdonjogáról.

Hogy mindkét félnek adjunk egy kis muníciót, villámkonteóhoz illő rövidséggel idepakolunk egy-egy gondolatkísérletet (a számtalan, ebben a posztban nem említett mellé), ami talán a még bizonytalanokat is hozzásegíti a poszt legvégén látható szavazáson történő aktív részvételhez.

Pro:

Zelnik István egyike azon (sajnálatos módon roppant kisszámú) magyar milliárdosnak, akik az elmúlt évtizedek alatt kemény munkával összeszedett, hétköznapi aggyal szinte felfoghatatlan nagy vagyonuk egy részét valódi nemzeti (s ezen belül kulturális) célok istápolására fordítják. Zelnik doktor nem offshore-cégeken keresztül menekíti ki pénzét és nem vásárol szigetet belőle valahol a Karib-szigeteken. Nem lóversenyezik Epsonban, nem rulettezik Monte Carlóban, s megmondóemberként sem akar egyre hangsúlyosabb szerepet betölteni az ország gazdaságpolitikai irányításában.

Nem bizony; Zelnik önzetlenül felkarolta a Seuso-ügyet, s ott, ahol a magyar állami diplomácia (bocsánat, de azt kell mondanom: valódi tehetetlen, szaró galambként) ott szerencsétlenkedik immáron húsz éve és képtelen elérni, hogy az ezüstök hazatérjenek, nos, ott Zelnik István hónapok alatt elért egyfajta eredményt: a cucc karnyújtásnyi közelségbe került, ráadásul úgy, hogy az államnak egyetlen fillérjébe sem kerülne. A milliárdos állja a teljes cehhet, mindent fizet, s (leegyszerűsítve) mindössze annyit kér, hogy amíg él, addig az ezüst az ő tulajdonát képezze. Halála után (természetesen kívánunk neki hosszú életet, de statisztikailag ez még úgy 20-25 év) az egész a magyar államra száll, s maximum egy apró kis réztábla fogja emlékeztetni az utókort arra, hogy kinek köszönhetjük az egészet.

Örülni kéne, nem fanyalogni…

Kontra:

Adott egy milliárdos, akiről csak a Jóisten tudja, hogy milyen módon szedte össze húsz év alatt a több, mint egymilliárd euróra (!) becsült vagyonát. Nem akarunk gyanúsítgatni, perek meg a fenének sem hiányoznak, de elég nehéz elképzelni, hogy valaki úgy diszponáljon egy ekkora összeg felett, hogy teljesen tiszta a lelkiismerete… Életrajzából most csak az IMO-periódust emelnénk ki: 1970 és 1975 között a moszkvai Nemzetközi Kapcsolatok Intézetébe járt.

Az IMO (институт международных отношений, magyarul: Nemzetközi Kapcsolatok Intézete) a komancs időkben a keleti blokk (és csatolt részei) diplomataképzőjeként funkcionált, de nyílt titok, hogy a szovjet titkosszolgálatok kedvenc tippkutatási területe is volt. Az IMO-ba járó külföldiek (magyaroktól kezdve a keletnémeteken és a kubaiakon keresztül a moszkvabarát fekete-afrikai és ázsiai rezsimekig mindenki ide küldte tanulni azokat, akiket odahaza fényes politikai, államigazgatási és diplomáciai jövőre szemeltek ki), szóval az IMO-ba járó külföldiekről combos dossziék születtek, s az arra érdemeseknél bizony rendszeresen bepróbálkozott a KGB és a GRU. Számtalan sztori szól arról, hogy az 1946 és 1990 közötti időszakban milyen módszerekkel szerveztek be százával olyan hallgatókat, akik hazatérésük és beosztásba kerülésük után inkább a szovjet, semmint a nemzeti érdekeket képviselték. Számos későbbi (magyar, bolgár, lengyel, stb.) titkosszolgálati vezető (és szt-tiszt…) minősített önéletrajzában szerepel az IMO.

Szóval Zelnik diplomáciai (és egyéb) kapcsolatai (amelyek legalább három földrészt behálóztak) biztosan megmaradtak a rendszerváltozások után is (sokan mondják, hogy ebből a bizniszből csak egy módon lehet kiszállni – lásd még a méltán híres Litvinyenko-esetet), amikre aztán bizton támaszkodhatott, mialatt ezt a kis lóvét összeszedte.

És akkor most jön ez az ember és arra akarja rábírni a magyar államot, hogy az menjen bele egy tisztázatlan, minimum gyanús ügyletbe; mondjon le a teljesen ésszerű tulajdonosi jogairól, s váljon cinkosává (erkölcsileg és törvényileg kvázi igazolja) egy szerencsevadász kalandornak,  önfényező lépésének…

Az állam különleges jogalany; nem egy mezei polgárról van szó, aki az utcasarkon megveszi a csempészcigit vagy a féláron kínált mobiltelefont, noha joggal sejti, hogy valami nem stimmel az áru eredete körül. Az állam ezt nem engedheti meg magának – egyetlen állam sem, lett légyen az egészében vagy csak félig ázsiai.

Itt olvasható a hivatalos magyar állami álláspont Zelnik István ajánlatáról.

A kérdés (amely az elkövetkezendő napokban-hetekben még biztosan felbukkan majd a hazai és a brit sajtóban) egyszerre egyszerű és ugyanakkor elképesztően összetett. Remélem, a tőletek megszokott alapossággal járjátok majd körül, s érdemben nyilatkoztok majd a véleményetekről is. Külön örülnék annak, ha az eredeti seusós Konteóposzton annó megnyilvánult szakértők (például back13, Tycho.Brache vagy Lord Northampton, hogy csak egy párat említsek, akikről másfél éve nem hallottunk semmit) itt is elmondaná, hogy mit gondol az új fejleményről. Jöjjenek hát profi és amatőr régészek, kazánkovácsok és fogorvosok, s fejtsék ki: szerintük mi motiválhatta Zelnik Istvánt, van-e itt valami gázos a háttérben, s mi lesz ennek az ügynek a végkifejlete..? Kinek állhat érdekében felmelegíteni a kihűlőfélben levő pitét? És miért pont most? Vagy ne keressünk semmiféle mögöttes tartalmat az események mögött?

Szavazzatok, majd vitatkozzatok (és persze továbbra se feledkezzünk meg Sümegh Jóskáról!). És mindenkinek további kellemes nyaralást!

 

Kategória: EgyébCímkék: , , , ,

176 hozzászólás

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

 175. exgumitalp — 2012-10-14 13:38 

Jajj, tiboru, mintha nem tudnád, hogy a Zindexnél te Persona non grata lettél, amikor otthagytad a bloghút?! 🙂

 174. tiboru — 2012-08-22 21:07 

@cirus:

Na, kíváncsi vagyok Zelnik mester hivatalos reakciójára.

Ahogy elnéztem, számíthatunk még meglepetésre részéről. Ha nem is most rögtön, de szerintem lesz még érdekes fejlemény.

 172. tiboru — 2012-08-13 13:44 

@egotajcs:

Üdv, mint kommentelőt is!

 171. egotajcs — 2012-08-13 11:08 

Asszem talán ez az első hozzászólásom.

Pár éve adtunk árajánlatot a Zelnik-féle cégnek reklámfilmre meg ilyesmikre, szerencsének gondolom, hogy nem minket választottak, mert ahogy erről már fentebb írtak, egy-két millió mínusz (elég csak egy ki nem fizetett megbízás) bizony taccsra tud tenni egy hazai mikrovállalkozást.

Ugyanis folyamatosan hallom, hogy nem fizetnek normálisan, régész ismerőst sem fizettek ki a kambodzsai ásatáskor, folyamatosan fluktuálódnak az Aranymúzeum munkatársai (ott nemcsak sajtós munkatárs van, de igazi muzeológusok, régészek is, akik a gyűjteményt dolgozzák fel). Ez egyébként elég általános Magyarországon, tehát nagyon meg kell válogatni, hogy melyik megbízót fogadja el az ember, de az valóban elgondolkodtató, hogy akkor pontosan miből van a palota, miből lesz a kincsek hazahozatala…

Azt, hogy nagy dérrel-dúrral beáll mögé a politika (amikor pl. megnyitották az Aranymúzeumot), azon nem csodálkozom, én abban nem keresek konteót, egyszerűen csak nagyon magas a hozzá-nem-értés a minisztériumokban.

 170. vagymegsem — 2012-08-12 02:59 

Olvasva a kommenteket olyan messzire repültem a fantáziám szárnyán, mint egyikőtök sem.
Valaki feltette a kérdést,hogy abban az időben, abban a bányában
nem az Orbán papa volt-e a párttitkár?!
Az nem tűnt fel senkinek,hogy a Sümegh gyerek Pápán volt katona?
Na és KI , na KI a pápai gyerek? Ne hagyjuk már őt se ki!
Esetleg az anyósa járhatott együtt a kém és egyéb képzőbe a Z-kel.
Más.Hogy Karinthy-ferdítsem: „…én nem tudom,de nekem a „Z.”gyanús!

 169. vagymegsem — 2012-08-12 02:41 

@hitelezo:
Teljesen egyetértek.
Nézem a ZI-ről készült képeket. A szeme sem áll jól.

 168. hitelezo — 2012-08-10 12:19 

Én azt gondolom hogy azt kellene észrevenni – hogy legalább két különböző lényegi dologról van szó a „Zelnik üggyel” kapcsolatban – csak sajnos ez a megjelent cikkekben összemosódik.
Érdekes módon a dicsérő magasztalásokban mindig dr Zelnik Istvánként szerepel, a tartozásai – kétes részvénykibocsátásai pedig a Magyar Indokína Társaságot terhelik.

1. Az Aranymúzeum – a Seuso kincsek, ZI, mint műgyűjtő – senki nem kételkedik benne, sőt elismeri hogy amit létrehozott az nagy dolog, szép és tiszteletre méltó. DE !
2. Érdekes módon – a vagyonához képest „elenyésző” tartozásait hónapok óta nem tudja kiegyenlíteni?
Nem csak munkabérekről van szó – hanem megrendelt és teljesített szolgáltatások ellenértékéről. Amivel kisebb cégeket nagyon kellemetlen helyzetbe hoz – mindezt az ő talmi csillogása érdekében.

Azt gondolom az aki akár egy embert becsapott, aki akár egy ember életét megkeserítette a saját önös érdekében az nem lehet értékes, igaz ember – bármit is hozott létre … mert ezt másokon átgázolva tette.

 167. cirus — 2012-08-08 13:52 

@tiboru:

„Azok, akik jelenleg a műtárgyak birtokosai, ismereteim szerint a magyar állammal egyáltalán nem kívánnak tárgyalni, a kincset pedig a lehető leghamarabb értékesíteni szeretnék. Bárkinek, csak a magyar államnak nem – közölte a volt kulturális államtitkár.”

Nagyon kíváncsi lennék, miért épp a magyar állammal nem akarnak tárgyalni. Netán maga a volt államtitkár úr is érdelet a bizniszben?

 166. tiboru — 2012-08-08 13:22 

@cirus:

Mondjuk Szőcsről azt is el tudnám képzelni, hogy honvédelmi államtitkárként elfelejt beszámolni a kormányülésen egy hadüzenetről.

 165. cirus — 2012-08-08 12:28 

@igazitrebics:

A mai hír:
„Amennyiben a kultúráért korábban felelős államtitkár, Szőcs Géza ilyen tárgyalásokat folytatott, vélelmezhető, hogy azt magánemberként tehette, így a megbeszélések folytán kialakult álláspontja magánvélemény.”

http://www.borsonline.hu/20120808_egykori_munkahelye_kihatralt_szocs_geza_mogul

 164. regressziv — 2012-08-07 16:26 

Nagyon jól hangzó ajánlat, csak sajnos tényleg gyanakvásra ad okot. Nem beszélve arról, hogy ha 100%-ban biztos lenne, hogy Zelnik István tényleg jót akar és tényleg mindent úgy tenne, ahogy ígér, kedves hazánk – ami, valljuk be, bár mind tudjuk is: régóta csak árnyéka önmagának – akkor sem élne a tálcán kínálkozó lehetőséggel.

 163. igazitrebics — 2012-08-07 13:51 

Hát vannak formális és informális tárgyalások. Amiről itt szó van az csak informális lehet. Magyarán a másik fél szándékainak a kitapogatása egy beszélgetésen. Papír nem készült, a „gentlemen’s agreement” Magyarországon senkit, semmire nem kötelez!

 162. cirus — 2012-08-07 13:48 

@gtibor:

Ez irreleváns. A lényeg az, hogy ugyan beszéltek, de mivel már nem Szőcs területe, így max. csak tanácsot tud adni, de ez nem minősül sem hivatalos megkeresésnek, sem állami állásfoglalásnak. Itt csak annyi derült ki, kivel beszélt.

 161. gtibor — 2012-08-07 12:37 

@siridar:

Hát igen, nehéz kérdés ez. Most áthívta-e sörözni a teraszra, vagy bement hozzá a hivatalba, azt sosem tudjuk meg.

 160. siridar — 2012-08-07 12:01 

@gtibor:

Vajon az egyeztetés már akkor történt, amikor Szőcs máe kilépett? Ha igen, akkor tényleg nem volt hivatalos egyeztetés.

Ha azonban egy élő, hivatalban lévő államtitkárral beszél valaki egy ilyen fajsúlyú dologról, az szerintem hivatalos egyeztetésnek minősül. Elvégre (ebben az esetben) nem Szőcs Géza alanyi költőt, hanem Szőcs Géza államtitkárt keresték meg, márpedig (ha jól tudom) az államtitkár a kormány tagja. És ebben a minőségében nem magánember.

Szerintetek hogy van ez?

 159. gtibor — 2012-08-07 11:40 

@siridar:

Nem-nem. Szőcs Géza, aki már le is mondott, nem hivatalos úton kapta a megkeresést. Tehát az állami nyilatkozat nem hazudik.
Még azt is el tudom képzelni, hogy ő ezt az egészet nem is továbbította a minisztérium felé, még nem hivatalos úton sem.

 158. siridar — 2012-08-07 10:57 

@cirus:

Ez érdekes fejlemény. Szóval ha jól értem, az egyeztetésekkel kapcsolatban Zelnik mondott igazat és az állam (a hivatalos nyilatkozatban) hazudott, amikor letagadták az egyeztetések tényét.

Miért is nem lep meg?

 157. cirus — 2012-08-07 09:58 

Szőcs Géza állítja: ő az adásvételi szerződés másolatát is látta.

„Lapunk azonban utolérte a posztjáról két hónapja lemondott Szőcs Gézát, aki megerősítette a Zelnik által elmondottakat.

– Nem hivatalosan, nem lepapírozva, hanem személyes találkozások és beszélgetések alkalmával egyeztettünk – mondta a Borsnak Szőcs. – Zelnik István az adásvételi szerződés másolatát is eljuttatta hozzám, nyilván ezzel is el akarta oszlatni a bennem is felmerülő kétségeket. Másrészt ezzel azt is bizonyítani kívánta, hogy ő komolyan vehető ember, nem pedig szélhámos, mint ahogyan azt a személyét támadók sugalmazzák – közölte az exállamtitkár.”

Tehát ez a nem hivatalos egyeztetés. Persze, a Bors az nem egy etalon, de a MIB óta tudjuk, hol kell az információkat keresni…

http://www.borsonline.hu/20120807_seusokincsek_egy_heten_belul_itthon_lehetne_a_lelet_

 156. gtibor — 2012-08-05 22:45 

@tiboru:

Ajjaj! Akkor ez Bré King lesz. 😀

 155. tiboru — 2012-08-05 22:36 

@gtibor:

Most, hogy mondod: lehet, hogy egy iskolába jártak Hajdú Évával?

🙂

 154. gtibor — 2012-08-05 22:28 

@tiboru:

A templomosok még nem írtak? 😀

 153. gtibor — 2012-08-05 22:12 

@tiboru:

Akkor jól sejtem, hogy ez a bréking nem lesz túl jó hír.

 152. tiboru — 2012-08-05 22:02 

@gtibor:

Ennél azért jóval ellenállóbb vagyok 🙂

 151. gtibor — 2012-08-05 21:44 

@gacsat:

Én csak a borait ismerem – többnyire. 🙂

 150. gtibor — 2012-08-05 21:43 

@tiboru:

Remélem, nem ez volt az utolsó hozzászólásod. 🙂

 149. biziclop — 2012-08-05 21:05 

@deniro: Köszi, a mozgókonteókat még nem sikerült megnézni.

 147. gacsat — 2012-08-05 20:08 

@Eugenie Danglars: Hogy az állam valamit jobban csináljon, mint egy saját zsebre dolgozó magánember?? haha.

 146. gacsat — 2012-08-05 19:57 

@cirus: Ki is ez a Blum?

 145. gacsat — 2012-08-05 19:49 

@cirus: Nem Viktorunk faterja volt véletlenül az inkriminált kőbány párttitkárja 76ban?

 144. gacsat — 2012-08-05 19:42 

@Rókakígyó: Nem, az simán béna, de nem ezért szeretjük. A jogar az egyetlen komoly műtárgy a koronázási éxerek között. A kard is OK, de nem magyar fajta.

 143. igazitrebics — 2012-08-05 19:23 

@tiboru:

Hamarosan?
Mihez képest? Percek? Órák? napok múlva? 🙂

 142. tiboru — 2012-08-05 18:39 

Bréking!

Van új fejlemény. Levelet kaptam Hajdú Évától, az egykori Seuso-kormánymegbízottól. Hamarosan rendkívüli kiadás itt, a Konteóblogon!

Csak itt, csak most, csak nektek! Változatlan áron egy új minőség! Ugyanott az üres üvegek is visszaválthatóak!

 141. brandhuber — 2012-08-05 18:08 

A bankhitelre vonatkozó spekulációk szerintem nem ülnek:
Attól,hogy tulajdonjogot szerezne, attól még kétesen mobilizálható értékek, és korlátozottan forgalomképesek maradnának az „ezüstök”.
Én bankként nem rohannék,hogy erre hitelt nyújtsak.

 140. biziclop — 2012-08-05 15:56 

@deniro: A 129-es hsz-edben Sümeghről készült fotókról írtál.

 139. deniro — 2012-08-05 15:06 

@stoppos:

vedd figyelembe, hogy a poszt főszereplője ilyeneket mond:

1. meg fogja vásárolni azokat a műtárgyakat, amelyek forgalomképtelenek – lopott műkincseket vásárolni?

2. az állam mondjon le a tulajdonjogról – tételezzük fel: sikerül nyélbe ütnie, a Seuso-kincseket fedezetként felhasználva hitelt vesz fel bankoktól (HVG-cikk alapján már csinált ilyet, átvágott egy csomó embert)

3. vagyonát rejtélyes módon halmozta fel -saját bevallása szerint is háborús övezetben, tisztázatlan körülmények között, igazolatlan a proveniencia

4. Magyarország már egyszer hibázott, mikor Szőcs Gézát behúzta a csőbe – aranymúzeum

egyébként abszolút támogatom, hogy az éppen aktuális hatalom kulturális kavarásait gyanakodva figyeljük 🙂

 138. deniro — 2012-08-05 15:00 

off

@biziclop:

„Ezek a megdöbbentő fotók hol láthatók?”

Vesalius anatómiai könyvében. A modellek kivégzett gonosztevők voltak.

http://vesalius.northwestern.edu/noflash.html

Itt van a teljes könyv az összes metszettel.

 137. stoppos — 2012-08-05 13:42 

Tudom, hogy egyszerűsítés lesz amit írok, de minden esetben ez az érzésem, amikor valaki összetűzésbe keveredik a magyar kormánnyal.

Ilyenkor az adott embernek el fogom hinni, hogy amit mond igaz, és a magyar kormány újfent bődületeseket hazudik és valahol pénz is van a dologban, amit el szeretnének lopni. 1990 óta ennyit sikerült nálam elérnie a mindenkori kormánynak. Úgyhogy a szavazatom ez esetben egyértelműen Pro. 🙂

 136. biziclop — 2012-08-05 13:34 

@deniro:

Ezek a megdöbbentő fotók hol láthatók?

 135. deniro — 2012-08-05 11:22 

http://www.youtube.com/watch?v=XnQxDL7dGjM

RTL, nincs benne új információ, de Zelnik-promóció bőven 🙂

 134. Rókakígyó — 2012-08-05 11:22 

sosem tettem ilyet:) Lássuk be, hogy a Seuso kincs nem giccses.

 133. Rogal Dorn — 2012-08-04 23:33 

@Rókakígyó:

A koronát legiccsesezni… Ejnye.

 132. Rókakígyó — 2012-08-04 20:46 

@tiboru: Mostmár kéne róla egypár szót mondani:)

 131. deniro — 2012-08-04 15:46 

http://www.indiana.edu/~liblilly/anatomia/muscles/vesalius.html

Vesalius mintha hasonló lenne, de a kötél nem a nyakban lóg…

 130. gtibor — 2012-08-04 15:13 

 129. Eugenie Danglars — 2012-08-04 15:07 

@deniro: egyetértek. Mikor először megláttam a felvételeket a holttest helyzetéről, nekem rögtön kivégzés-gyanús érzés fogott el. Aki meg akar halni, szerintem nem így akasztja fel magát…

 128. deniro — 2012-08-04 14:44 

megnéztem ismét a megdöbbentő fotókat Sümeghről, nem értek hozzá, de igen furcsán lóg…

most nem a beroggyant térdekre gondolok, hanem az öv és a nyak helyzetére, tarkóra és nem az ádámcsutkára, vagy oldalra fonódik az öv…

 127. tiboru — 2012-08-04 11:36 

@deniro:

Nem igazán 🙂

 126. macskafaraok — 2012-08-04 11:34 

Régi ’állami’ gondolkodás, minek engedjük másnak megcsinálni, amikor mi is rátehetjük a mancsunkat? És nyilván rezsime is válogatja, hogy mennyit lop el ezekből.
Az x darabos készletből majd kiállítanak 10 darabot, a többit meg ’restaurálás’ indokával szépen a feledés homálya borítja majd, és szépen stikában el lehet majd adni, stb.
Aztán ha valaha majd valaki kérdezi hogy hol vannak, akkor gyorsan meglesz majd a bűnös, portás, éjjeliőr, szóval a szokásos…
Hameg valahogy nagyon lebuknak, akkor még mindig ott van: ’az államadósság ellen harcoltam’ 😉

p.s.: a környéken pedig kár további ásatásokat végezni, hiszen ami ott érték volt, azt ugye már elvitték…

 125. deniro — 2012-08-04 10:23 

@tiboru:

„Azt mesélik, hogy Visy professzor is érdekes figurája az ügynek…”

publikus?

 124. tiboru — 2012-08-04 10:09 

@deniro:

Azt mesélik, hogy Visy professzor is érdekes figurája az ügynek…

 123. deniro — 2012-08-04 09:38 

http://www.magyarmuzeumok.hu/targy/759_seuso-kincsek

és benne további hasznos linkek, érdemes elolvasni az összeset

 122. deniro — 2012-08-04 09:36 

http://www.mfor.hu/cikkek/Ismet_a_Seuso_kincs_nyomaban.html

ez is érdekes, Hajdú Éva lemondásának körülményei

máshol pedig Soros György, mint vásárló neve is felmerül

ez a cikk is hasznos lehet:

Visy Zsolt: Beszámoló a Society of Antiquaries of London székházában a Seuso kincsről tartott előadásról. MÚZEUMI HÍRLEVÉL (BUDAPEST) 2008: p. 1. (2008)

 121. deniro — 2012-08-04 09:23 

@rejtjel:

„One of the workers remembers that two sets of footprints had been made by distinctive Soviet military boots.”

ezt lehet olvasni még valahol?

 120. deniro — 2012-08-04 09:20 

@dr. Lópici Gáspár:

„jövő tavasszal pedig ismeretlen eladó new yorkban árverésre bocsát néhány csodálatos antik ezüst kancsót”

ezt hol olvastad?

 119. deniro — 2012-08-04 09:19 

@tiboru:

🙂 azt nem tudom, de nemcsak a regényekben gyakori fedőfoglalkozás a műkincs-kereskedelem…

 118. deniro — 2012-08-04 09:14 

@dr. Lópici Gáspár:

„Azt speciel elképzelhetőnek tartom, hogy Zelnik (nyilván megbízottakon, felbérelt embereken keresztül – akik persze nem tudták, kinek dolgoznak) akár évek óta folyamatosan kutatja a környéket az ezüst ekszcájgok után, tovább megyek, van is a birtokában jónéhány darab.”

nekem is ez jutott még az eszembe, előkerültek új darabok:

1. bizonyíthatóan a Seuso-kincs részei

2. bizonyítható a magyarországi eredet

3. bizonyítékok (hiteles tanúk) vannak a gyilkosságra, esetleg a megrendelőkre, résztvevőkre

Zelnik megtudta (kiszivárogtatás), vagy ő gereblyézte össze, s az NNI által felállított határidő előtt szeretné megszerezni – hitelfedezet. Ti. több ilyen lehetősége nem lesz, egy Seuso-kincs van.

 117. deniro — 2012-08-04 09:07 

@dr. Lópici Gáspár:

„Számomra az a legzavarosabb ebben az ügyben, hogy nem látom tisztán az érdekeket.”

szarkasztikusan fogalmazva: talán nem véletlen 🙂

1. Hajdú-interjú után hajlamos lennék a hitelfelvételhez fedezet – Zelnik

2. Magyarország – új információ került elő, s most suba alatt megy az egyezkedés, hátha sikerül megszerezni (ennek kultúrpolitikai jelentőségét nem is kell kiemelni)

3. valami más, csak információhiányban szenvedünk 🙂

 116. deniro — 2012-08-04 08:59 

@rejtjel:

valahol azt hallottam, hogy annak idején (per és a nyomozás, 90-es évek) feltúrták a tetthelyet is

de, amiben biztos vagyok az a Szabadbattyán, mármint azt Seuso-villaként emlegeti szinte mindenki

 114. tiboru — 2012-08-04 08:34 

Ja: ha az Aranymúzeum hirdetni akarna, vagy ha PR-cikkre lenne szükségük, forduljanak hozzám bizalommal. Itt, vagy a Tiborublogon összehozhatunk egy pofás cikket 🙂

 113. zolcsi67 — 2012-08-04 03:24 

@Salamancai űrhajós: Pontosan, a messzemenő politikai következtetések (pro és kontra, ha már a konteóblogon vagyunk) levonásától eltekintek.

 112. tiboru — 2012-08-03 22:48 

@rejtjel:

Az egyedüli kínzó kérdés ezen a szálon, hogy Tkalec ugyancsak járt-e az IMO-ra?

 111. rejtjel — 2012-08-03 22:44 

@dr. Lópici Gáspár: Ez eég aljas húzás lenne Zelnik részéről, hiszen nemcsak a magyar kormányt, hanem a magyar népet is átverné egyben… és nem úgy volt, hogy neki nagyon számít a reputációja?

Nem vagyok egy nagy jogász amúgy, de nem lehet ezt úgy megoldani, hogy Zelnikkel szerződést köt a magyar állam? Tehát rendben, lemond a tulajdonjogáról , de csak amíg Zelnik él, és addig is csak, ha Zelnik a szerződésben foglaltakat betartja. Tehát, ha Zelnik szerződést is szeg, az államra akkor is visszaszáll a tulajdon, ha ő meghal.. na ez így leírva már egy teljes jogi nonszensznek tűnik még nekem is 😀

 110. dr. Lópici Gáspár — 2012-08-03 22:36 

Lemaradt a történet vége:
az eredeti ügylet sajnos meghiúsul, nem jönnek haza a kincsek, jövő tavasszal pedig ismeretlen eladó new yorkban árverésre bocsát néhány csodálatos antik ezüst kancsót.

 109. dr. Lópici Gáspár — 2012-08-03 22:33 

Számomra az a legzavarosabb ebben az ügyben, hogy nem látom tisztán az érdekeket.
Megint mindenki csak jót akar, ezt már mondjuk megszoktuk, nem lepődünk meg rajta.
Aztán amikor mögé nézünk, általában kiderül a turpisság. Na ez az, amit most még nem látunk.
De nem aggódok, előbb-utóbb mindig kibújik a szög a zsákból, s varázsütésre összeáll a puzzle (ejtsd: puzzle).

Az állam részirül elhangzott egy momentum, ami szerintem fontos. Az index írta: „Ezzel ugyanis elismerné, hogy más is tulajdonjogot szerezhet a tárgyak felett. Ez a többi tárgy státusát is érintené, azok azonnal piacképesnek minősülnének, így az állam Hajdú megfogalmazása szerint saját magát lőné bokán.”

Azt speciel elképzelhetőnek tartom, hogy Zelnik (nyilván megbízottakon, felbérelt embereken keresztül – akik persze nem tudták, kinek dolgoznak) akár évek óta folyamatosan kutatja a környéket az ezüst ekszcájgok után, tovább megyek, van is a birtokában jónéhány darab.
Kitalálja a nagyívű szélhámosságot, beetet mindenkit, előadja az ismert sztorit, holott kizárólag arra megy ki a játék, hogy – az idézet szerint – amint a magyar állam aláírja a megállapodást, nemzetközi jogi precedenst teremtve forgalomképessé tegye a saját gyűjteményét.

 108. rejtjel — 2012-08-03 20:49 

@deniro: Én arra gondoltam, hogy a Borbély-pince környékén, ami a másik posztban a legvalószínűbb lelőhelynek tűnt, pont nem ástak, de persze nem tudom pontosan…

 107. rejtjel — 2012-08-03 20:42 

@tiboru: ez a levél-dolog tényleg izgalmasan hangzik 🙂 Én (sajnos csak) néhány hónapja olvastam a Seuso-posztot, a kommentekkel együtt, és mikor a végére értem, az volt a benyomásom, hogy addig ez állóvíz lesz, amíg nem történik valami. Olyan volt, komolyan, mintha egy nagyon jó krimit olvastam volna, ami befejezetlen :S Hát, most remélem meglesz a befejezés 🙂

Van egy angol nyelvű újságcikk: http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2001/11/the-curse-of-the-sevso-silver/2331/
Hatásvadász a cím, meg egy kicsit vadregényes is a történet, de végső soron azt állítja, hogy a kincs egy része Anton Tkalec birtokában van egy svájci banktrezorban…talán ezt vette meg Zelnik?

 106. tiboru — 2012-08-03 19:17 

@Eugenie Danglars:

A régiek végül hülyeségnek bizonyultak; feltűnési viszketegségben szenvedő önjelölt tényfeltárók és hazudós álszemtanúk 🙂

A mostaniak között azonban van egy, ami megér egy misét (azaz pár nap, esetleg hét uténajárást)…

 105. tiboru — 2012-08-03 19:15 

@karikasostor:

ha az, nem én követtem el 🙂

Mi van, nem tetszik a tigrincs?

😛

 104. Eugenie Danglars — 2012-08-03 19:10 

@karikasostor: köszi a linket. Nagyon tanulságos a felvétel.

 103. deniro — 2012-08-03 18:49 

„és mivel nyolc nagy tárgy ennél a tulajdonosi körnél van, megalkudtam a vételárra és adásvételi szerződést kötöttem velük”

forgalomképtelen műkincsekre ezt hogyan lehet?

 102. Eugenie Danglars — 2012-08-03 18:45 

@tiboru: a két régebbi Seuso-poszt idején is mesélted, hogy kaptál érdekesnek ígérkező magánleveleket, de azokból se lett semmi. :(( Bár a kommentekben is csurranna-cseppenne néhány ilyen infó.

 101. deniro — 2012-08-03 18:40 

@karikasostor:

kösz, nekem fel sem tűnt, hogy a miniszteri biztos és az újságíró egy 🙂

hol nyilatkozta azt Zelnik, hogy nyolc tárgyat már meg is vett???

Hajdú szerint hitelfedezet.

 100. deniro — 2012-08-03 18:31 

nahát, akkor mindenki egészségére 🙂

Elnézést, most már nem az anyaposztba írom.

1. elgondolkoztató, hogy milyen jól varrták el a szálakat (műkincs-maffia+titkosszolgálat) – ez csak magyar szereplőkkel kivitelezhetetlen

2. nincsen perdöntő tanú, tárgy – vagy meghaltak a tanúk, vagy nem tudják, hogy az az információ, amit tudnak az milyen fontos (nem ismerik a történetet), nem került elő idehaza Seuso-kincs

3. ehhez képest amatőr módon buktak le a Shoteby’s árverés előtt

 99. karikasostor — 2012-08-03 18:29 

Mellesleg a közölt fotók Zelnikkel biztos, hogy nem Photoshop?

 98. karikasostor — 2012-08-03 18:26 

Hogy Zelniket mi motiválhatta, arról elég részletesen beszélt tegnap Hajdú Éva, volt Seuso-s miniszteri megbízott, mellesleg újságíró, mellesleg a mostani HVG-s cikk szerzője:

http://mno.hu/?block=mno_video_popup&param=media_id=57062

4:45 körül, de érdemes az egész anyagot meghallgatni.

 97. gonczi — 2012-08-03 18:22 

@gonczi:
…szponzorálásba…
meleg van, na!
(megyek is, hozok egy másikat, ez megmelegedett a nagy fogalmazás közepette.)

 96. deniro — 2012-08-03 18:20 

@gonczi:

a sör jó ötlet, fel is bontok egyet 🙂

 95. deniro — 2012-08-03 18:19 

@stockton:

a film készítője Somogyban (?) élő nomádokról (?) beszél, akiknél bizonyíthatóan vannak Seuso-tárgyak…

 94. gonczi — 2012-08-03 18:19 

@deniro:
…”Az államigazgatásból is szivárog minden,…”
egyértelmű, különösen az olyan káderekhez, mint a mi Zénk…
Minden esetre rettentő kíváncsi vagyok, mi lesz a vége.
Szerintem egyelőre agyon lesz hallgatva, majd ha szeptemberig nem sikerül nyélbe ütni a biznisszt, nem is hallunk róla többet.
Ha mégis, egy csomóan minimum megdicsőülnek és előbb-utóbb szobrot is kapnak – valahol.
És ha így lesz, a sörszponzolásba én is beszállok, Tiboru csak elbír kettőt egymás után – ha máshogy nem, pohárral.
🙂

 93. deniro — 2012-08-03 18:17 

Előbb nem voltam egyértelmű: szerintem az új információ – nevezetesen a Seuso-kincs eredete – összekapcsolódik a rejtélyes gyilkossággal. Így válik csak érthetővé az NNI gyors lépése. Zelnik terve pedig szintén kiszivároghatott hónapokkal ezelőtt műkincs-gyűjtői körben. Sok a haragos, tippeket adnak a HVG-nek. NNI is nyomozhat már hónapok óta csendesen, csak most már nem volt értelme ezt tagadni. Zelnik érzi, hogy dől a szekér, gyorsan tálal az indexnek, hogy kényszerhelyzetbe hozza a Minisztériumot.

 92. stockton — 2012-08-03 18:13 

Azért én abban biztos vagyok (ismerve a battyáni környéket, mivel ott éltem évekig és most is csak 10km-re lakom tőle), hogy anno Sümegh tuti odaadott egypár darabot haveroknak, kocsmába itt-ott és az eredetileg kb 240db-os készlet pár része több kőszárhegyi, szabadbattyáni, polgárdi házban ott csücsül a kandalló tetején mint dísz vagy akár a padláson mint lom, és a tulajoknak fogalmuk sincs arról, hogy mijük is van 🙂

 91. deniro — 2012-08-03 18:01 

@gonczi:

A HVG csütörtöki számában már ott is volt néhány hasábon Zelnik viselt dolgai (napi aktualitása nem volt, tematikusan nem kapcsolódik semmihez), tördelés és az indexes interjú között nem telt el fél nap se.

Elképzelhető, hogy van arra nyugati példa, hogy az esetleges donátor a sajtóban kommunikál az állammal még mielőtt tényleges lépések történtek volna.

Szerintem ez akkor lehetséges, ha történtek meg lépések, vagy kiszivárgott, hogy milyen lépések fognak következni, s ezt kell beelőzni.

Az államigazgatásból is szivárog minden, nemcsak a rendőrségből… 🙂

 90. deniro — 2012-08-03 17:49 

@tiboru:

feltétlenül 🙂

 89. deniro — 2012-08-03 17:48 

@tiboru:

persze, hogy nem 🙂 azért olvasom ezt a blogot

 88. gonczi — 2012-08-03 17:45 

@deniro:
ez is lehet – mármint, hogy a kultúrált szokásokkal ellentétben szeretett volna nagyobb plubicitást kapni – meg az is, amit az előzőekben írtál:
szagot kapott a kapcsolatai révén és „ügyesen” belenyúlt..
(Z., természetesen)

 87. deniro — 2012-08-03 17:45 

Szerintem a következő történhetett.

Vagy külföldi, vagy hazai új információ bukkant fel a Seuso-kinccsel kapcsolatban.

Amíg a proveniencia nem tisztázott: forgalomképtelen a lelet-együttes.

A lord sem kapja meg a pénzét – nem keveset tett bele az ügybe, s évtizedek óta áll benne a pénze.

A lord szívesen kiegyezne most már, legalább valamit kivehessen az ügyből, számára egyértelmű: legálisan nem tudja eladni, illegálisan túl forró, ráadásul nem is a kastélyában hever. 🙂 Valszeg túl mohó volt, jobb lett volna több időt várnia, s többet fizetnie az eredet-hamisítóknak.

A magyar hatóságok kaptak egy fülest, hogy bizonyítható a Seuso-kincs eredete.

Zelnik igyekezne kihasználni a lord szorult helyzetét, viszont nincs elég pénze a művelethez. Be kell vonni Magyarországot, de úgy, hogy a tulajdonjog nem szálljon automatikusan az államra (mint pl. akkor, mikor szegény Sümegh kiásta a földből).

Magyarország szeretné megszerezni a kincset, de Zelnik valamiért szivárogtatott az indexen keresztül.

HVG valamiért most tartotta fontosnak kihozni a cuccot.

NNI nyomoz

 86. tiboru — 2012-08-03 17:44 

@deniro:

Miért, voltak illúzióid..?

 85. tiboru — 2012-08-03 17:43 

@deniro:

Hú, ezt a kommentet lementem, kinyomtatom és alkalomadtán fel fogom használni! Köszi!

 84. tiboru — 2012-08-03 17:42 

@deniro:

Nofene, ez tényleg érdekes!

 83. deniro — 2012-08-03 17:26 

És még valami:

számtalan példa van arra, hogy ilyesfajta mecénási felajánlást tesznek a világ boldogabbik felén közgyűjteményeknek (műkincs-független) – de Zelnik akciója nekem kérdéseket vet fel az ügymenet miatt

ti. általában az a szokás, hogy az adományozó, vagy a vásárlásban résztvevő csendesen megbúvik, vagy sohasem derül ki a nyilvánosság számára, vagy csak évekkel, évtizedekkel később, hogy ki is volt az

arra van példa, hogy a tranzakció után már a közgyűjtemény és a donátor közösen rendez: partit, konferenciát, könyvbemutatót etc.

Zelnik ezzel szembement, s terített néhány lapot, s ez sokaknak nem tetszett

szerintem

 82. deniro — 2012-08-03 17:04 

@tiboru:

vettem a fáradtságot, s elolvastam a HVG nyomtatott verzióját… hááááááát, elég érdekes

ilyen oknyomozó cikket nem 2 óra alatt írnak meg

 81. deniro — 2012-08-03 17:00 

@tiboru:

én csak képen láttam, meg filmen, de egyszerűen gyönyörűek…

ha egyszer mégis Pestre kerülnek, akkor a megnyitó után vendégem vagy egy korsóra – a helyet és a sört te választhatod meg

🙂

(a sok jó posztért)

 80. deniro — 2012-08-03 16:59 

@tiboru:

a horvát szál is csak a fedősztori miatt jön be a képbe

egyébként van egy új rendelet, 2012. július közepétől a Magyar Államnak (talán Baán készítette elő) szavatolnia kell a területére érkező külföldi tulajdonban lévő műkincsek biztonságát, vagyis nem foglalhatja le

remélem érdekes adalékot nyújtottam… 🙂

 79. deniro — 2012-08-03 16:55 

@gonczi:

én még arra is gondoltam, hogy egy Zelnik méretű arc tudhatott pl. a HVG-cikkről és az NNI-nyomozásról

 78. deniro — 2012-08-03 16:52 

@gtibor:

„Ezek szerint a legmagasabb szintű illetékeseket nem hivatalosan kereste meg? Ez mit jelent? Miért nem?”

szerintem a bevett tapogatózás, szexet is megelőzi – jobb esetben – a vacsora 🙂

Zelnik a nyilvánossághoz fordult, hogy kiugrassza a nyuszit a bokorból, ezt a Magyar Állam nem vette jó néven, plusz újraindult egy nyomozás és a HVG leközölt egy „érdekes” cikket

 77. tiboru — 2012-08-03 16:51 

@tiboru:

És ha már a horvátokról esett szó:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vinkovci_Treasure

Az idén márciusban a Seuso-kincshez eléggé hasonló, a negyedik század végére datálható ezüstlelet került a felszínre Horvátországban.

Köszönet Karikásostornak az infóért!

 76. deniro — 2012-08-03 16:48 

@tiboru:

„Na, az ilyesféle tevékenységet holmi nemzetközi egyezmények is tiltják.”

ezt pl. Putyin is felülírta a sárospataki könyvekkel, de egyébként igaz, abszolút

 75. tiboru — 2012-08-03 16:47 

@deniro:

Én nem vagyok sem művészettörténész, se régész, de az a harci helyzet, hogy nekem is tetszenek.

 74. deniro — 2012-08-03 16:46 

@hullafotos:

„hogyan lesz vki milliárdos”

jókor volt jó helyen, a háború mindenek atyja, mindenek királya… 🙂

 73. tiboru — 2012-08-03 16:45 

@deniro:

Ott vannak még a horvátok.

A kulcs valóban azokban a tárgyakban rejtőzik, amelyeket Jóska idehaza eladogatott.

Ha bárki – BÁRKI – egy ilyennel besétálna vagy az NNI-hez, vagy a Kultúráért Felelős Államtitkárságra, egyrészt a mennybe menne, másrészt teljes büntetlenséget kaphatna (már ha 30+ évvel ezelőtt el is követett bármiféle orgazdasági balhét), harmadrészt pedig végre láthatna valami lóvét is egy olyan tárgy után, ami amúgy nem piacképes. Minden médium vele akarna interjút készíteni, és szerintem annyit kérhetne ezekért, amennyit nem szégyell.

Gondoljátok el, mekkora szám lenne, ha a Konteóblog is részt vállalna az ügyből 🙂 Sorra pukkadnának meg a nagy on- és offline-médiumok :-))))

Nem akarom elkiabálni amúgy, de kaptam két érdekes magánmélt az elmúlt napokban. Meglátjuk, mi lesz belőlük.

 72. deniro — 2012-08-03 16:45 

@tiboru:

igen, nekem is ez jutott eszembe az origós cikket olvasva, s a HVG gyors reakcióját látva nyilván valami kiszivárgott az NNI-től

vagy esetleg a HVG-s cikk is része a játéknak, az eseteleges vevő kiiktatása

 71. deniro — 2012-08-03 16:42 

@tiboru:

Zelnik + HVG + NNI

tényleg már csak az UFÓk hiányoznak 🙂

 70. gonczi — 2012-08-03 16:41 

@deniro:
„persze az is lehet, hogy nemhivatalosan egy kávé mellett valamelyik főosztályvezetővel hipotetikusan elcseverészett, de pecsétes, aláírt cucc még nem érkezett a Minisztériumba”
… vagy tényleg legfelső szinten egyeztetett – próbált – de vagy nem vették komolyan vagy még csekkolják, de közben Z. beletette azt a valamit a ventillátorba, mielőtt az illetékeseknek szólhattak volna.
A malmok nem csak a legeslegfelső szinten őrölnek lassan.
🙂

 69. deniro — 2012-08-03 16:41 

@gacsat:

„Ráadásul giccses és ronda is”

Még szerencse, hogy a korszakot jól ismerő művészettörténészek és régészek más véleménnyel vannak erről.

 68. deniro — 2012-08-03 16:39 

@rejtjel:

„Ha érdekelné, rég felásatta volna a környéket”

komoly régészeti feltárások folytak, folynak most is

Szabadbattyán pl.

 67. deniro — 2012-08-03 16:36 

@tiboru:

lényegesen több darab

 66. deniro — 2012-08-03 16:34 

@rejtjel:

nálad a pont, erre mondják azt, hogy valaki hazudik

persze az is lehet, hogy nemhivatalosan egy kávé mellett valamelyik főosztályvezetővel hipotetikusan elcseverészett, de pecsétes, aláírt cucc még nem érkezett a Minisztériumba

a 15. darab más gyűjtőtől, Sümegh adogatott el kisebb tárgyakat

a libanoni eredet kizárt – az csak a hamis származási papírok miatt került be a történetbe

 65. deniro — 2012-08-03 16:30 

@tiboru:

„Na én ezt nem nagyon értem… Vagyis nem tekintjük a miénknek? Akkor mit bohóckodtunk a new yorki bíróságon?”

gondolom nem sikerült bizonyítani a magyar tulajdonjogot

a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal listáján olyan műtárgyak szerepelnek, melyek bizonyíthatóan innen került ki, illegálisan, köz- vagy magántulajdonból

 64. deniro — 2012-08-03 16:27 

@tiboru:

a gyorsaság engem is elgondolkoztatott… de egy konteoblogban miért lepődünk meg ezen 🙂

amúgy gratula, a legtöbb posztod remek, kötelező olvasmány graduális és posztgraduális kurzusokon, s választható referátum-téma

majd érdemben később

deNiro

 63. gonczi — 2012-08-03 16:24 

Számomra a legérdekesebb, hogy mindez mennyire egyszerre történik:
Z. felhívja a zindexet, hogy nyilatkozna.
Államtitkár siet nyilatkozni, hogy az egésznek semmi értelme, ha Mo. lemondana a jogairól.
Aztán kiadnak egy sajtóközleményt, hogy nincs is semmi ügy.
De: közben HVG megpróbálja ellehetetleníteni a közvélemény előtt Z.-t, mondván, gyakorlatilag csődben van.
És: mindeközben NNI is felveszi a szálat.
Persze nyilvánvalóan az egész egy sajtókampány része, hiszen – talán az első Z. nyilatkozat kivételével – semmi nem jelenhetett volna meg Nagytestvér hozzájárulás – vagy éppen „kifejezett kérése” ? – nélkül.
A legvalószínűbbnek tűnik, hogy a háttérben már régebben bogozzák a szálakat, csak most Z. belerakott valamit a ventillátorba – de lehet, ezt is azért tette, mert ki akarták golyózni a buliból.
Én egyébként most szabin vagyok, nem olvasok napi sajtót, legfeljebb, ami az Olimpiát érinti.
Kösz. a posztért, egyébként simán elment volna mellettem a sztori, pedig nagyon érdekes.

 62. somitomi — 2012-08-03 16:01 

@pepinke: Nem tudom, hogy van ez, de szerintem csak az után derül ki, mi van a végrendeletben, hogy meghalt az illető. Akkor meg nem igazán zavarja az „imidzse”, csak az örökösei röhögnek a markukba.

 61. tiboru — 2012-08-03 15:40 

@brandhuber:

Azért ismerjük el, hogy egyes arany- vagy ezüsttárgyak értékét nem csak a bennük rejlő nemesfém adja. Az egymilliárd euró olyan eszmei érték lehet, mint pl. az, hogy egy barna kánya eszmei értéke 250 ezer forint. Te adnál ennyit érte?

Na látod 🙂

 60. tiboru — 2012-08-03 15:31 

@rejtjel:

A szóvivő szerint a nyomozás határideje október 26. Mivel az ilyen típusú határidőket kerek hónapokban mérik, ez azt jelenti, hogy a nyomozást 26-án rendelték el. Ha a határidő 3 hónap, akkor július 26-án, vagyis közel egy héttel a Zelnik-interjú előtt. Ha 6 hónap, akkor már április 26-án megtörtént.

Nem tudom, ez mit jelent(het), csak megjegyeztem.

 59. tiboru — 2012-08-03 15:27 

@Eugenie Danglars:

Az ötlet nem rossz. Zelnik mester, mint a gesztenye kikaparója…

Habár – az életpályáját elnézve – nem tűnik olyan arcnak, aki kezét-lábát törné, hogy tudassa a hivatalos szervekkel, hogy bármiféle érték került a kezei közé. Igaz, ha kiállítana egy svarcul megvett Seuso-darabot, kábé 3 percen belül akadna valaki, aki felhívja a jard figyelmét a turpisságra.

 58. brandhuber — 2012-08-03 14:44 

@hullafotos:

Az én véleményem az,hogy ez a figura messze a lehetőségein túl ölt pénzt a hobbijába, és amikor rájött erre, megpróbált legalább a nulszaldó felé elindulni, ezért létrehozta a „múzeumát”, ami viszont az ördögnek sem akar beindulni(értsd. a kutya nem kiváncsi rá, de amúgyis kevés hozzá a magyar piac) ezért szüksége van egy NUMERO UNO műtárgyra.
Nos ez volna a Seuzo-kincs !
Én itt olyan kurvanagy önzetlenséget nem látok.
Az általad feszegetett kérdés is jó:
Honnan ez a hatalmas vagyon ?
És van-e egyáltalán akkora, amiről a híradások megjelentek ?!
(Szerintem nincs: a világ legnagyobb arany érméje(igaz ez nem múzeális darab) 1 tonnás, és 53,5 millió $ az ára). Zelnik 16 ezer darabos gyűjteményéből kétezer arany,és ezüst(!). Nem lebescsülve a többi 14k tárgy értékét, de ha a kétezer db fele arany, és egyenként egy kilós, az akkor is baromi messze van a 1,5 milliárdtól

 57. rejtjel — 2012-08-03 13:35 

@Eugenie Danglars: Igen, ez is lehetséges,bár nem tudom, mennyire lehetett korábban hallani arról, hogy Z. ebben utazik jelenleg…
Ha pedig most kerültek elő a kincset rejtegető civilek, extra gyorsak voltak: az interjú csak 2 napja jelent meg, a nyomozás újraindításáról szóló hír ma, vagyis alig 1 nap alatt már reagáltak volna a hatóságok?

Valami korábbi dolog lehet az indok, de persze lehet, hogy korábban volt valaki, ahogy írod, hogy ilyen „áruval” megkereste Zelniket… biztos megvannak a a műkincsesekkel seftelőknek a forrásaik, és hallhattak róla, mire készül Z., csak akkor az a kérdés, hogy a hatóságok hogy szereztek róla tudomást.

Én kétlem, hogy Z. összejátszana a hatóságokkal és ezzel veszélybe sodorná a forrásait. Meg ha olyan jóba lenne velük, nem kéne most így huzavonáznia a kormánnyal a cucc további sorsáról…

 56. Eugenie Danglars — 2012-08-03 13:10 

Nekem az jutott eszembe, hogy azok a magyar Seuso-tulajdonosok kaphattak most vérszemet, akik még őrizgettek titokban vagy teljesen óvatlanul példányokat az eredeti gyűjteményből, akik esetleg még Jóskától kapták/vették valamikor.

Mert azért gondoljunk bele. Jön egy emberi ésszel alig felfogható vagyonnal rendelkező, titokzatos magyar műgyűjtő, és bejelenti, hogy csilliárd pénzért megvette a hivatalosan jelenleg ismert példányokat. Kinek ne ugrana hátraszaltót a gyomra egy ilyen hírre, és nem kezdene el azon agyalni rögtön, hogyan tegye pénzzé a saját Seuso-kancsóját?

Az is elképzelhető, hogy megkeresték „magánban” Zelniket, hogy eladják neki az eddig otthon őrizgetett edényeket, Zelnik meg összejátszik akár az NNI-vel, akár nemzetközi szintű bűnüldöző szervekkel, hogy az ilyen most felbukkanó figurák múltját ki lehessen nyomozni, hátha azok elvezetnek Jóska gyilkosához is…

Állam bácsi meg egy aromás kubait pöfékelve hátradől a székében, és mint egy jóllakott óvodás, elégedetten szemléli a kibontakozó eseményeket, melyek alapján a nyomozás majd ország-világ előtt bebizonyítja, hogy a kincsek márpedig tényleg innen származnak. Aztán benyújtják a hivatalos igényt a gyűjteményre, Zelnik bátyánk meg majd néz, mint hal a szatyorban.

Hupsz, várjunk csak, valaki csengetett. Mindjárt jövök.

 55. rejtjel — 2012-08-03 12:24 

Szerintem biztos, hogy Z. felbukkanása, és a nyomozás újraindítása között van valami összefüggés. El nem tudom képzelni, hogy „véletlen” egybeesésről lenne szó.
Két dolog jutott eszembe:

1. Lehet, hogy találtak valamit, vagy esetleg pont a 15. tárgy az, ami miatt olyan nyomok bukkantak fel, hogy fény derülhet rá, kik ölték meg Sümegh Jóskát. Pl. attól vette a tálat Z., vagy rajta keresztül el lehet jutni azokhoz (nyomozati eszközökkel), akiket azon a bizonyos napon Jóskával láttak.

2. Vagy, egyszerűen az állam saját tulajdonjogát szeretné bebizonyítani, ahelyett, hogy megegyezne Z.-vel. Most újra elővették a Sümegh-ügyet, hátha a modern nyomozati eszközökkel sikerül többet megtudni. Bár ettől persze a kincs még nem kerül haza. Ez esetben Z. csak „eszükbe juttatta a dolgot (ha már nem olvassák a konteóblogot).

Persze az 1-es verzió jobban tetszene 🙂

 54. pepinke — 2012-08-03 12:15 

@tiboru: Már van egy Stradivari az Állam birtokában. A Bartók vonósnégyesre van bízva.

 53. cirus — 2012-08-03 11:43 

@tiboru:

Nekem ez a nagy eredményesség gyanús. Ezzel a háttérrel és kapcsolatrendszerrel, amit még a kómmenista időkben épített ki, hogyhogy nem rukkolt elő az ötlettel Gyurcsányék alatt? Akkor a jóeftásakkal könnyebben leboltolhatta volna a dolgot, lásd Joav Blum..

 52. gtibor — 2012-08-03 11:42 

@cirus:

Igen, ilyesmiről lehet szó. Valami hasonló kérdéssel:
„Figyu, beszálltok a buliba?”

 51. cirus — 2012-08-03 11:40 

@gtibor:

Nagyon úgy tűnik, hogy baráti csevely keretein belül beszélgetett valakivel, vagy valakikkel, de nem született írásos megkeresés az illetékes eftássak felé, így ez nem hivatalos. Hogy miért nem, ez egy jó kérdés..

 50. gtibor — 2012-08-03 11:30 

@cirus:

Ezt értjük. Ezért is tettem fel a kérdéseket:
Ezek szerint a legmagasabb szintű illetékeseket nem hivatalosan kereste meg? Ez mit jelent? Miért nem?

És itt a hangsúly az utolsó kérdésen van.

 49. cirus — 2012-08-03 11:27 

Úgy gondolom, azért nincs a lopott, eltűnt vagy jogellenesen kivitt kulturális javak listáján, mert nincs bizonyítva, hogy itt találták.

Továbbá nincs ellentmondás Z. azon állítása, hogy a legmagasabb szinteken tárgyalt a dologról, valamint az OS közleménye között. beszélhetett róla akár Orbánnal is, ha ezt pl. egy focimeccs szünetében teszi, az még nem hivatalos megkeresés.

 48. rdos — 2012-08-03 10:43 

@gaz58ella: „Azért az nem hangzana rosszul, hogy mi bezzeg vissza tudtuk szerezni azt amiért mások évekig csak tököltek! Főleg ilyen nagy córeszben!”

Igen, csak hogy jön többpártunkba és mindenkori szabadon? választott kurmányunkba, mint „mi bezzeg” képbe egy volt jóeftárs?

Ezzel együtt, szerintem is terelés. Figyelem elterelés.

 47. rdos — 2012-08-03 10:35 

@tiboru: aranyos 🙂

 46. gtibor — 2012-08-03 10:17 

@tiboru:

Nem-nem. Most egy nagy szelet rántott húsra gondoltam. 🙂

Az biztos, hogy mire besárgulnak a levelek, már okosabbak leszünk…

 45. tiboru — 2012-08-03 10:13 

@gtibor:

Csak nem az Interpolra gondolsz?

http://tiboru.blogrepublik.eu/2011/04/18/az-interpol/

Hát akkor inkább Zelnik. Kábé százszor eredményesebb 🙂

 44. tiboru — 2012-08-03 10:11 

@hullafotos:

Nem is az eredetiségi igazolásokkal van ott a nagyobbik gond, hanem azzal, hogy a „tiszta” származást nem tudja igazolni. Egyes hírek szerint az aranytárgyak egy része talán úgy került az Andrássy útra, hogy valahonnan nagyon hiányzik.

Ahogyan azt tudjuk, az elmúlt évtizedekben Délkelet-Ázsia elég sok háborút, felkelést, lázadást, diktatúrát, puccsot és ellenpuccsot élt át, s az ilyen zavaros körülmények mindig is kedveztek annak, hogy műtárgyak és műkincsek illegálisan hagyják el az ilyesmiben érintett régiókat.

Na, az ilyesféle tevékenységet holmi nemzetközi egyezmények is tiltják. A diplomatáknál jobban pedig senki sem ismeri jobban az ilyen egyezményeket – és persze az ezeken tátongó kiskapukat.

 43. gtibor — 2012-08-03 10:08 

Tudom, hogy nem ilyen egyszerű, de ha egy „mezei” műgyűjtő fel tudja venni a kapcsolatot az összes tulajdonossal, akkor miért nem lehet nemzetközi nyomozó eszközökkel felgöngyölíteni a kincsek eredetét? Kitől vette, annak honnan van, amannak honnan van, stb… És így el lehet jutni minimum egy gyanús, kétes személyhez, csoportokhoz.
Nagyon naiv vagyok? 🙂

 42. tiboru — 2012-08-03 10:02 

@rdos:

Ide nekem bármilyen kacatot, ami aranyból van; nem vagyok válogatós 🙂

 41. rdos — 2012-08-03 09:59 

Ha igaz a nol-os cikk, mások tudatlansága és / vagy nyomorult helyzete miatt jutott a kincsek birtokába, már persze azon a műgyűjtői szaktudáson túl, ami kell ahhoz, hogy sok kacat között felismerje a „kincset”.

http://nol.hu/ajanlo/20091012-hozott_arany

 40. gtibor — 2012-08-03 09:59 

@tiboru:

Ilyesmire gondolok én is. Esetleg Zelnik nyúlt bele a darázsfészekbe, segítve így a nyomozást.

 39. hullafotos — 2012-08-03 09:49 

Műkincsek és államnak szóló önzetlenségbe csomagolt nyilvános felajánlások nem a szakterületem, de azt se nagyon értem, hogy cca. 20 év alkalmazottként végzett diplomáciai munkától hogyan lesz vki milliárdos. Vagy csúcsfizuja volt (netán több), vagy keményen fusizott (privátin bizniszelt) mellette, másra nem tudok gondolni.

Mindazonáltal ha jól értem az Aranymúzeum nemesfém tárgyai nem rendelkeznek egyedi eredetésiség igazoló okmányokkal…? öööö….

hk

 38. tiboru — 2012-08-03 09:46 

@Rókakígyó:

Ja, az indexes nyomozós hírt tartalmazó linked azért nem látható, mert ugyanaz a hír szerepel kettővel korábban egy origós kommentlinken 🙂

 37. tiboru — 2012-08-03 09:45 

@gtibor:

Ja, nekem is feltűnt… Lehet, hogy az NNI úgy véli: október végéig olyan stádiumba kerül a nyomozás, hogy immáron abszolút hivatalosan is kérhetjük a britektől a kincset, s az állam nem szorul Zelnik segítségére?

 36. gtibor — 2012-08-03 09:29 

@tiboru:

Nyomozás határideje??? Valahogy különösen egybecseng Zelnik által mondottakkal:

„Mennyi időt enged a szerződése a megállapodásra a kormánnyal?

A következő 1-2 hónapban a történetnek ezt a részét mindenképpen le kell zárni.

Mikor válik semmissé a szerződés?

Néhány hónapos játéktér van.”

 35. Rókakígyó — 2012-08-03 09:11 

@gacsat: a korona nem giccses?

 34. tiboru — 2012-08-03 08:21 

Gyulától ezt a linket kaptuk. A lényeg: Zelnik Istvánnak a birtokában van egy Stradivari(us) hegedű is, amit a magyar állam nem tudott megvenni, ezért megtette ő:

http://cseppek.hu/cikk/4353hir-100-ev-utan-felbukkant-egy-uj-stradivarius

 33. tiboru — 2012-08-03 08:03 

Hm, úgy látszik, hogy az NNI új nyomra bukkant:

http://www.origo.hu/itthon/20120803-bors-elovette-az-nni-a-seusokincs-megolt-megtalalojanak-ugyet.html

Vajon mindez független a Zelnik-fejleménytől?

 32. Rókakígyó — 2012-08-03 07:43 

Szerintem az ufok voltak.

 31. gaz58ella — 2012-08-03 07:20 

Wow…megnyaltam a számat!Újraolvastam az eredeti Seuso posztot..több mint ezer hozzászólás volt!Ez a konteók öreganyja!Hogy valami bűzlik Szárhegyen az biztos!Az is lehet, hogy a Magyar Állam (csak úgy agyalok) összejátszik Zelnikkel a Seuso kincs legitimálása miatt. Mivel hivatalosan nem tudtak az árnyékba eljárni, megbeszélték a pasival, hogy szponzorálják az egész ügyet – azért ez nem 2 fillér – eljátsszák a kis jeleneteket, de a vége az lesz ,hogy visszakerülnek az ezüstbilik.
Azért az nem hangzana rosszul, hogy mi bezzeg vissza tudtuk szerezni azt amiért mások évekig csak tököltek! Főleg ilyen nagy córeszben!

 30. gacsat — 2012-08-02 21:28 

@rejtjel: Nem. A korona a mienk. Hozzánk tartozik. A seuso nem. Valami római cucc. Ráadásul giccses és ronda is. Viszont nagyon értékes.

 29. gtibor — 2012-08-02 21:15 

Most pedig hajrá Cseh Laci, és God Save The Queen! 🙂

 28. gtibor — 2012-08-02 21:13 

@dabomisi:

Igen, a tulajdonosokkal tárgyalt az eladásról, de mivel brit földön találhatóak a kincs darabjai, ezért a brit hatóságoknak is jóvá kell hagynia az adásvételt, a kincsek kiléptetését a méltóságos brit birodalomból. 🙂 Erről beszélt Zelnik is. Nem tudom, hogy ez csak formalitás-e, de arra céloztam, hogy a magyar államnak talán könnyebb dolga lenne velük, mint egy magánszemélynek. De ismerve az impotens magyar diplomáciát, erről én sem vagyok meggyőződve. 🙂

 27. dabomisi — 2012-08-02 21:03 

@gtibor: Nekem úgy jött le, hogy Zelnik nem a brit hatóságokkal tárgyal, hanem a drága holmi tulajdonosával. Egyébként azon sem lepődnék meg, ha ezekben a körökben egy vagyonos műgyűjtőnek több tekintélye és kapcsolata lenne, mint a magyar államnak.

 26. rejtjel — 2012-08-02 20:58 

@gtibor: Szerintem ebbe Zelnik nem menne bele, nem adná át (úgymond) a magyar államnak a kapcsolatait. Amúgy a magyar államot szerintem, már elnézést, de rohadtul nem érdekli az egész, és egy kanyit sem fog rákölteni. Ha érdekelné, rég felásatta volna a környéket, de legalábbis a kérdéses pincék, beszakadt földalatti járatok környékén megfinanszírozott volna egy ásatást, hogy legyen bizonyítékunk. De még erre is sajnálták a pénzt, nemhogy visszavásárolni a cuccot.

@gacsat: az államadósság törlesztésére??? Ne haragudj, de ezzel az erővel a Szent Koronát is eladhatnánk, és még sorolhatnám… :S

 25. pepinke — 2012-08-02 20:57 

@naplopo: Szerintem is belemehetnének… Ráadásul Zelnik adna biztosítékot, hiszen halála után az államra szállna a tulajdonjog.
Vajon a British Museum/angol kormány finnyáskodna, ha egy angol földről elkerült kincset, egy angol lord vinné vissza az országba ugyanilyen feltételekkel?

 24. naplopo — 2012-08-02 20:53 

Szerintem Zelnik motivációja az, hogy amit az Állam nem tud megoldani jogii úton azt Ő megoldja pénzzel, ami sokkal egyszerűbb. Nem tudom, nem lehetne-e valami szerződést kötni Zelnikkel, hogy legyen biztosíték a kincsre, de szerintem se fognak sokra jutni a jelenlegi hozzáállással, akár bele is mehetnének…

 23. pepinke — 2012-08-02 20:46 

@tiboru: Attól tartok mindkettő, vagy mindhárom…
🙁
Egyébként mit vesztenének, ha elfogadnák az ajánlatot? Mert ha nem, akkor…
…akkor továbbra is idegenföldön, idegenek kezében lesz a kincs.

A szűklátókörűség netovábbja…

 22. gacsat — 2012-08-02 20:39 

@tiboru: Nem nagyon értenek hozzá. Ez már a per alatt bebizonyosodott.

 21. gacsat — 2012-08-02 20:38 

Szerintem semmiképp sem szabad a jogos jogi alapállást feladni. Csak azután tárgyalni, hogy a cucc már a Nemzeti Múzeumban van.
Amúgy szerintem meg kell szerezni, megvizsgálni, aztán el kell adni, a lóvéból meg adósságot csökkenteni.

 20. gtibor — 2012-08-02 20:37 

Tiboru, pont erre a harmadik magyarázatra vagyok kíváncsi. 😀

 19. gtibor — 2012-08-02 20:35 

És miért nem a magyar állam vásárolja meg Zelnik diplomáciai és anyagi segítségével? Ezzel átvágná a gordiuszi csomót, továbbá a brit hatóságok inkább leülnek tárgyalni a magyar állammal, mint egy kétes(?) hírű műgyűjtővel. Aztán már lehetne egy záradékot is írni, hogy Zelnik haláláig ő a kincs kezelője, stb. Oda állítja ki, ahova jólesik neki.

 18. tiboru — 2012-08-02 20:34 

@gtibor:

Szerintem arra gondoltak az illetékesek, hogy a Seuso-kincs eredetileg sokkal több darabból állt, mint 14 vagy 15, de csak ezekről van konkrét információnk.

 17. tiboru — 2012-08-02 20:32 

@pepinke:

Ja… A Magyar Állam a Seuso-kincsekkel kapcsolatban továbbra is tulajdonosnak tekinti magát, de nem tünteti fel a lopott, eltűnt vagy jogellenesen kivitt kulturális javak listáján.

Most vagy hülyék, vagy elképesztően trehányak. Vagy mindkettő. Arra gondolni sem merek, hogy van harmadik magyarázat.

 16. rejtjel — 2012-08-02 20:30 

Egyre gondoltunk 🙂 Én amúgy biztos vagyok benne, hogy nem hivatalos volt a megkeresés, és szerintem nem a megfelelő embert kereste meg, különben nem ilyen kimért hangnemű reakciót kapott volna…

Engem amúgy a hvg-s cikk annyira nem győzött meg, hogy nagy pénzügyi gondok lennének a milliárdos háza tája körül. Ugyan nem sok ilyen gazdag embert ismerek (sajnos…), de amennyire én tudom, náluk az ilyen ügyletek normálisnak tekinthetők: az egyik cég csődbe megy; ide tartozunk, oda tartozunk, átvisszük másik cégbe, stb.

 15. pepinke — 2012-08-02 20:26 

A kincsek megtalálási helyének környékét kéne feltárni régészeknek. Ezzel valúszínüleg bizonyítani lehetne a jogalapunkat a cuccra!

 14. gtibor — 2012-08-02 20:26 

Továbbá még az sem tiszta nekem, hogy miért írja a magyar állami állásfoglalás, hogy „…szándékában áll megvásárolni az úgynevezett Seuso-kincsek egy kisebbik részét…”. Nem az egész gyűjteményről van szó? Melyik sajtó írta ezt a kisebbik részt?

 13. pepinke — 2012-08-02 20:24 

@tiboru: Ezen én is megakadtam! Tehát akkor mi is van?

 12. gtibor — 2012-08-02 20:23 

@rejtjel:

Pardon, kolléga. 🙂 Amíg szépen megírtam, Te már kiposztoltad.

 11. gtibor — 2012-08-02 20:18 

2012. augusztus 1., szerda 11:06 – Index interjú:

„A magyar állam legmagasabb szintű illetékeseinek ezt az ügyet előadtam, és a támogatásukat kértem. Várom a választ.”

2012. augusztus 1., szerda 16:26 – hivatalos állami álláspont:

„A Kultúráért Felelős Államtitkárság jelezni kívánja, hogy az ismert műgyűjtő a kormányt és az államtitkárságot ebben az ügyben eddig hivatalosan nem kereste meg.”

Kérdéseim: Ezek szerint a legmagasabb szintű illetékeseket nem hivatalosan kereste meg? Ez mit jelent? Miért nem? Valaki hazudik? Ki hazudik? Miért hazudik?

 10. rejtjel — 2012-08-02 20:10 

Az érdekes, ami az állam állásfoglalásában van, hogy: „az ismert műgyűjtő a kormányt és az államtitkárságot ebben az ügyben eddig hivatalosan nem kereste meg”.
Az interjúban viszont az a kijelentés szerepel, hogy „A magyar állam legmagasabb szintű illetékeseinek ezt az ügyet előadtam, és a támogatásukat kértem. Várom a választ.”
Nekem ebből az jön le, hogy nem a megfelelő emberekkel beszélt…

Kíváncsi lennék, hogy a 15. darabot honnan szerezte be, annak ismerhető-e a története: ha pl. Libanonban találták, kínos, de ha Magyarországról származik, az már akár bizonyíték is lehetne…

 9. tiboru — 2012-08-02 20:09 

@pepinke:

Köszönöm a hibajelzést, máris javítom.

 8. tiboru — 2012-08-02 20:08 

@tiboru:

„A szakember rámutatott arra: létezik a magyar államnak egy hatósági nyilvántartása a védetté nyilvánított, valamint lopott, eltűnt vagy jogellenesen kivitt kulturális javakról, ebben a jegyzékben azonban a Seuso-kincs nem szerepel.”

Na én ezt nem nagyon értem… Vagyis nem tekintjük a miénknek? Akkor mit bohóckodtunk a new yorki bíróságon?

 7. pepinke — 2012-08-02 20:05 

Itt egyeztetni kéne az egyes- és többeszámokat:
„a cucc karnyújtásnyi közelségbe kerültek”

A konteóhoz: én nem tudom, hogy Zelnik hogyan és miként jutott bármihez.
DE
A szándéka attól teljesen független! Miért tenne nagy nyilvánosság elött ilyen kijelentést (azaz hogy az államra hagyja, stb…), mikor ennek be nem tartásával biztosan tönkretenné saját imidzsét, valamint a csodás aranymúzeumának hírét!
A mindenkori Magyar(?) Kormány pedig csessze meg a kibaszott akadékoskodást! Lásd a barguzini lelet dns-nek összehasonlítását Hrúz Mária dns-vel…

 6. tiboru — 2012-08-02 20:04 

@Salamancai űrhajós:

Igen, ez tényleg érdekes, épp a tegnap beszélgettem erről az egyik olvasóval… Remélem, az illetékesek is belekukkantanak néha a posztokba, tippeket gyűjteni :-)))

 5. tiboru — 2012-08-02 20:02 

http://index.hu/tudomany/tortenelem/2012/08/02/zelnik_szazmilliokkal_tartozik/

Érdekes, hogy a HVG a jövőbe látott, s már készen van a tényfeltáró cikk Zelnik gyanús ügyleteiről 🙂

 4. nobody — 2012-08-02 19:51 

„…egyúttal elismerjük az Index szerkesztőinek nagyszerű bravúrját, amivel sikerült a Konteóblog Seuso-posztját még csak meg se említeniük az esetről írt négy cikkük egyikében sem.”

Sajnos az Indexnél nem nagyon szeretik az igényes munkákat.
Tisztelet a kivételnek!!!

 3. Salamancai űrhajós — 2012-08-02 19:49 

Túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Valahogy gyanús az egész…

Tiboru, neked is feltűnt, hogy mostanában mennyi konteós témában vannak új fejlemények?
Seuso-ügy, Fenyő-gyilkosság, Aranykéz utcai robbantás, olajszőkítés – kicsit olyan, mintha valaki kihúzott volna egy kövecskét a hídból, és most inogni kezdtek volna az eddig egymást masszívan támasztó építőkövek.

 2. tiboru — 2012-08-02 19:39 

@gtibor:

Nem mondod 🙂

 1. gtibor — 2012-08-02 19:37 

Kívánni sem tudtam volna jobb villámkonteót. 🙂

RSS feed for comments on this post.

Ars poetica

Mert összeesküdni is jó, de összeesküvés-elméletet gyártani, terjeszteni és erősíteni még jobb. Conteo, ergo sum!

  • Legutolsó hozzászólások

    Tartalom

    CímDátum
    Vitaposzt: háború Ukrajnában2022-02-27
    Vendégposzt: Tanja Gräff ügye2022-02-02
    Felejtős a Facebook, itt az új csoportunk!2021-02-27
    Rendőri brutalitás elleni megmozdulások2020-06-18
    Koronavírus megbeszélőposzt2020-03-17
    Vendégposzt: az NSU-komplexum, avagy a dönergyilkosság-rejtély2019-07-28
    Vitaposzt: választás-konteók2018-04-11
    Vendégposzt – A kassai bombázás2017-06-26
    Michael Jackson-konteók2017-05-20
    Szolgálati közlemény: Aranykönyv-szavazás, döntő!!!2017-05-11
    Kínos Clinton-konteók (részletek)2017-03-31
    Lindbergh-konteók2017-02-26
    Toxoplazmózis-konteók2017-01-25
    Vendégposzt – Horthy István halála2017-01-06
    A BCCI-sztori2016-11-04
    Villámkonteó: a 200 ezer SIM-kártya esete2016-10-07
    Villámkonteó: robbantás a Nagykörúton!2016-09-25
    Wałęsa-konteók2016-08-21
    Posztajánló: Porton Down2016-08-15
    Reagan és a gellert kapott golyó2016-06-17
    Eyjafjallajökull-konteó2016-05-17
    Kommentposzt: Kiss László2016-04-08
    Lionel Crabb rejtélyes esete2016-03-21
    Hindenburg-konteók2016-02-26
    Bruce Lee halála2016-02-14
    Opus Dei2016-01-23
    Alapítvány-konteók2015-12-19
    Megjelent az e-Konteó2!2015-12-06
    Furcsa történetek 2.02015-11-29
    Shakespeare-konteók2015-11-12
    Frigyláda-konteók2015-10-22
    Per „Dead” Ohlin halála – 18+!!!2015-09-10
    Gary Webb, a CIA és a crack-konteó2015-08-23
    Menekült-konteók2015-07-14
    Ajánló – sorozatok és filmek2015-07-07
    Miss Liberty-konteók2015-06-22
    Na-seby (Villámkonteó)2015-04-14
    Glenn Miller eltűnése2015-04-08
    Kommentposzt: Germanwings-konteók2015-03-30
    Furcsa történetek 1.02015-03-23
    Bob Marley halála2015-03-14
    New Coke – konteók2015-03-02
    Sid Hurwich időgépe2015-02-22
    Alan Turing2015-02-10
    Kommentposzt: rejtélyes betörések2015-01-31
    Halál Chappaquiddickben2015-01-26
    Kommentposzt: Charlie Hebdo2015-01-08
    A Dreyfus-Zola konteók2015-01-05
    Megjelent az e-Konteó1!2014-12-05
    Konteókönyv-felmérés2014-12-01
    Vendégposzt: az ufó-emberrablások2014-11-28
    John Titor története2014-11-19
    Ajánló – A Kennedy-gyilkosság elhallgatott története2014-10-29
    Fort Knox2014-10-23
    Estonia-konteók2014-09-29
    Rudolf Hess története2014-09-22
    Kurt Cobain halála2014-09-09
    Eilean Mór rejtélye2014-08-18
    Balla Irma halála (részletek)2014-07-27
    Gyíkember-konteók2014-06-12
    A Kovács Béla – ügy2014-05-23
    Kitalált középkor (rövidposzt)2014-05-12
    Georgia Guidestones2014-05-03
    Elisa Lam halála2014-04-15
    Kommentposzt: Welsz Tamás halála2014-03-20
    Kommentposzt: az MH370-es járat2014-03-15
    Magic Johnson – konteó2014-03-12
    Challenger-konteók2014-02-13
    Ophélie Bretnacher halála2014-01-20
    Cicada 33012014-01-06
    Cajamarquillai üregek2013-11-27
    A körmendi gyerekgyilkosság (részletek)2013-11-21
    Vendégposzt: A Nagy Könnyűzenei Sátánista Konteó2013-11-14
    Google-konteók2013-11-03
    A Konteókönyv rendelhető!2013-10-23
    Katrina-konteók2013-10-11
    A denveri repülőtér2013-09-27
    Haszbara-konteók2013-08-25
    Génmódosítás-konteók2013-07-08
    Oopart, avagy tárgyak rosszkor, rossz helyen?2013-06-14
    Konteónak indult…2013-06-09
    Az X bolygó2013-04-27
    Ókori dodekaéderek (rövidposzt)2013-04-03
    Náci repülő csészealjak2013-03-22
    D. B. Cooper története2013-02-19
    Egy pápa lemondása2013-02-11
    A Sunstein-Vermeule – algoritmus2013-01-23
    Eltűntek2013-01-18
    Könyvajánló – Szoftverfrissítés 1.02012-12-13
    Anjikuni-rejtély2012-12-11
    Szent Malakiás próféciái2012-12-03
    Jövőbelátás-konteók2012-11-21
    Chomsky-tízparancsolat2012-11-06
    Mátrix-konteók2012-10-28
    Elbert János halála2012-10-19
    Bohemian Grove2012-09-26
    Robert Maxwell élete és halála2012-08-28
    A Zelnik-ügy – reloaded!2012-08-05
    Kazbegi dinók (rövidposzt)2012-07-20
    A Zsanett-ügy (18+)2012-07-10
    Alternatív Bermuda-háromszögek2012-07-06
    Olof Palme halála2012-05-16
    A torontói jegyzőkönyvek2012-04-21
    Phobosz-összeesküvés (rövidposzt)2012-03-22
    Jörg Haider halála2012-03-14
    Az eltűnt zászlóalj2012-03-09
    A Mary Celeste – rejtély2012-03-01
    Szcientológia-konteók2012-02-07
    Mikrohullám-konteó (rövidposzt)2011-11-12
    Népszámlálás-konteók2011-11-12
    EU-konspiráció2011-11-12
    A Djatlov-incidens2011-11-12
    Fluorid-összeesküvés2011-08-19
    Breivik-merénylet2011-07-25
    A Mikroelektronikai Vállalat – konteó2011-05-26
    Patton tábornok halála2011-05-12
    Skull & Bones2011-04-19
    Réztekercs-konspiráció2011-04-12
    AIDS-konspiráció2011-04-11
    Ajánló – kódfejtők előnyben!2011-04-09
    Moszkva és a csecsenek2011-04-08
    Gandzsa-összeesküvés2011-04-07
    A KAL-007-es járat lelövése2011-04-06
    Globális felmelegedés2011-04-05
    A móri nyolcas gyilkosság2011-04-04
    Kilenc/tizenegy2011-03-30
    A közösségi oldalak – összeesküvés2011-03-29
    Kelly doktor halála2011-03-28
    Roberto Calvi, Isten bankára2011-03-25
    Az arab világ forradalmai2011-03-23
    Martin Luther King halála2011-03-22
    Hajsza az örökmozgó és egy másféle energia után2011-03-21
    Castro és a CIA (átirányítás)2011-03-18
    A USS Liberty megtámadása2011-03-17
    Jézus-összeesküvés2011-03-16
    Ajánló – linkek2011-03-15
    HAARP-összeesküvés2011-03-14
    Chico halála2011-03-11
    JFK – 2.02011-03-10
    JFK – 1.02011-03-10
    Nőellenes világösszeesküvés2011-03-08
    Atomkonspiráció (átirányítás)2011-03-07
    Hasfelmetsző Jack – dosszié2011-03-07
    Gagarin-konteók2011-03-04
    Cigánygyilkosságok2011-03-04
    Robert F. Kennedy meggyilkolása2011-03-03
    Vérvád-konspiráció2011-03-03
    A Council on Foreign Relations2011-03-02
    A szmolenszki katasztrófa2011-03-02
    Atlantisz-konteók2011-03-01
    Nagy német adókonteó2011-02-28
    Illuminátusok2011-02-28
    Ajánló – filmek2011-02-26
    Az Elvis-legenda2011-02-25
    Tunguzka-rejtély2011-02-24
    Nikola Tesla 2.02011-02-23
    Nikola Tesla 1.02011-02-23
    Robbanás Port Chicagóban2011-02-22
    A Fenyő-gyilkosság2011-02-22
    Rákgyógyszer-konteók2011-02-21
    A főtitkár halála2011-02-21
    Nácik aranya2011-02-19
    ODESSA2011-02-18
    A romániai „forradalom”2011-02-18
    Templomosok2011-02-17
    A TWA-800 járat lezuhanása2011-02-16
    WikiLeaks-konteók2011-02-15
    A Voynich-kézirat2011-02-15
    Mormon-összeesküvés – újratöltve!2011-02-14
    Mormon-összeesküvés2011-02-14
    Szabadkőművesek 2.02011-02-13
    Szabadkőművesek 1.02011-02-13
    Bilderberg-konteók2011-02-13
    Men in Black2011-02-12
    UFO-konspiráció2011-02-11
    Jim Morrison halála2011-02-11
    Rejtélyes helyek, titkos bázisok2011-02-10
    Roswell és az M-122011-02-09
    Bermuda-háromszög2011-02-09
    Antarktisz-összeesküvés2011-02-09
    Pearl Harbor – dosszié2011-02-08
    Népek Temploma2011-02-08
    Egy pápa halála2011-02-08
    A MA-240-es járat tragédiája2011-02-07
    A „tökéletes katona”-projekt2011-02-07
    A Kurszk elsüllyedése2011-02-06
    A Litvinyenko-gyilkosság2011-02-06
    Beatles-konteók2011-02-05
    John Lennon halála2011-02-05
    Philadelphia-kísérlet2011-02-04
    Diana hercegnő halála 2.02011-02-03
    Diana hercegnő halála 1.02011-02-03
    A Seuso, a Habsburgok és egy lord – kiegészítő konteó2011-02-02
    A Seuso-ügy2011-02-02
    Titanic-sztori2011-02-01
    Holdraszállás-konteók2011-01-31
    Marilyn Monroe halála2011-01-30

    Innen jöttök